آخرین مطالب

همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز برگزار می‌شود همایش و سمینار

همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز برگزار می‌شود

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز خبر داد: این همایش 6 آبان‌ماه با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور آقایان حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و 20 مرکز استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز- در نشست  «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز» با اشاره به اینکه این بنیاد از سال 1342 با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده است، گفت: این بنیاد طی نیم قرن چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری که مقارن پنجاه و هشتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز است و در راستای تحقق امینانه نیت واقف، برگزاری دو همایش ملی در بخش نخبگان و دانش‌آموزی در دستور کار بنیاد قرار داده شده است. همایش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور در روز سه‌شنبه( 28مهرماه) برگزار و همایش دانش‌آموزی نیز با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور روز سه‌شنبه ( 6آبان‌ماه) برگزار می‌شود.

جزئیات همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در خصوص جزئیات همایش ملی دانش‌آموزی ‌پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز تصریح کرد: این همایش با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور آقایان حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ارشدی یادآور شد: باتوجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا این همایش از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و 20 مرکز استان انجام می‌شود.

وی افزود: این همایش که ساعت 10 صبح و به مدت تقریبی دو ساعت آغاز می‌شود، به دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، بدون مشارکت مدعوین و صرفاً با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبین و عدم تردد بین استانی، همزمان با این مراسم، برگزیدگان حاضر در سایر استان‌ها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: این همایش علاوه بر ضبط تلویزیونی برنامه جهت تهیه گزارش‌های خبری به منظور پخش از شبکه‌های ملی صدا و سیما، تمهیدات لازم نیز در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و پخش زنده و کامل همایش از صفحه نخست سایت آپارات (به نشانی www.aparat.com/AlborzPrize/live ) و صفحه بنیاد فرهنگی البرز در اینستاگرام (به نشانی @alborzprize ) در نظر گرفته شده است.

ارشدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند.

وی اضافه کرد: در این مراسم از تعداد 51 نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور تقدیر می‌شود. در این مراسم از دانش ‌آموزان مقطع متوسطه اول 26 نفر، دانش ‌آموزان مقطع متوسطه دوم 25 نفر و منتخبین 24 استان کشور تقدیر به عمل خواهد آمد، مبلغ جایزه هر نفر 50 میلیون ریال به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر می‌باشد.

فرایند اجرایی همایش

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در رابطه با شیوه اجرای همایش گفت: تشکیل کمیته علمی جایزه بنیاد البرز با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد فرهنگی البرز و تعدادی از معلمان پیشکسوت در رشته‌های مختلف می‌باشد که شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان در کمیته علمی به تفکیک مقطع متوسطه‌اول، متوسطه‌دوم نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تدوین می‌شود.

ارشدی افزود: شناسایی، انتخاب و معرفی دانش‌آموزان برگزیده استان در دوره اول متوسطه از میان افرادی که در سال تحصیلی 1398- 99 در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند و در دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) نیز از بین افرادی که در سال تحصیلی  1398- 99 در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معرفی نفرات واجد شرایط ادارات کل استانی از طریق سامانه ثبت‌نام جایزه البرز و ثبت اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی، پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان برگزیده استان و بارگذاری فایل مدارک و مستندات هر نفر انجام شده است، از هر استان باید 5 نفر را در دوره اول و 8 نفر را در دوره دوم (به تفکیک 2 نفر در هر رشته) جمعا 13 نفر معرفی می‌کردند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای 6 تا 10 مهرماه 1399 برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام شد.

ارشدی ابراز کرد: در نهایت فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روز جمعه یازدهم مهرماه 1399 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و با بررسی نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانش آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش‌آموزی انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: این بنیاد برای یک، ده و یا صدسال پایه‌ریزی نشده است؛ بلکه هدف مؤسس این است تا زمانی که ایران باقی است و دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد. تا به امروز 7 همایش ملی و 8 همایش استانی برگزار شده است که 1300 دانش‌آموز، دانشجو، مخترع، طلبه و ... در این همایش‌ها مورد تجلیل قرار گرفته و مبلغی به ارزش 3 میلیارد تومان در طول این پانزده همایش هزینه شده است، امسال نیز برای دو همایش مذکور مبلغ 2 میلیارد تومان جایزه برای تجلیل از برگزیدگان در نظر گرفته شده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور