آخرین مطالب

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی اخبار مجریان و برگزارکنندگان

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: شاهرخ مدرس گفت: با برگزاری رویدادهای بین المللی و به عبارتی حضور شرکت های خارجی در رویدادهای داخلی ارزآوری چشمگیری به چرخه اقتصادی کشور خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش نیوز، نمایشگاه ها یکی از روش های تبلیغات هستند که می توان بازاریابی هدفمند در آن انجام داد. حضور رویدادهای خارجی موجب معرفی برند شرکت کنندگان در سطح بین المللی خواهد شد.

شرکت کنندگان در نمایشگاه های بین المللی علاوه بر ارتقاء و فروش شرکتشان به صادرات و ارز آوری کشورشان نیز کمک می کنند. برای کشور هایی مثل ایران که وابسته به نفت و برخی کالا ها هستند حضور در نمایشگاه های بین المللی توسعه و صادرات غیر نفتی را به همراه دارد. حضور در نمایشگاه های بین المللی برنامه ریزی اقتصادی برای صادرات یک کشور است. کشور ها و شرکت ها با حضور در نمایشگاه های بین المللی با تولید کنندگان جهانی آشنا شده و با بازاری به وسعت دنیا رو به رو خواهند شد. اما در کشور ما بنا به دلایل متعدد شرکت ها چندان مایل نیستند که در این رویدادها شرکت کنند.
در مورد علت این موضوع با شاهرخ مدرس، پیشکسوت صنعت نمایشگاهی به گفتگو نشسته ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.
وضعیت صنعت نمایشگاهی در سال 1400

شاهرخ مدرس در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: در سال 99 به علت شیوع ویروس کرونا ناچار به تعطیل کردن تمام فعالیت های نمایشگاهی شدیم. این شرایط موجب ایجاد رکود بی سابقه ای در این صنعت شد. از همین رو میتوان مدعی شد وضعیت صنعت نمایشگاهی در سال 1400 ارتباط مستقیمی با وضعیت کنترل شیوع این ویروس در کشور دارد. اگر شدت شیوع این ویروس افزایشی شود ما در سال آینده نیز با چالش های متعددی در برگزاری رویدادها روبرو خواهیم بود. در مقابل، اگر ویروس کرونا با آغاز واکسیناسیون در سطح جهان و همچنین کشور ما مدیریت و کنترل شود می توان روزهای خوبی را برای صنعت نمایشگاهی در سال 1400 متصور بود.

وی افزود: رونق صنعت نمایشگاهی فارغ از موضوع مدیریت ویروس کرونا شروط خاص خود را دارد. یکی از اصلی ترین شرط های رونق گرفتن این صنعت حضور در مجامع بین المللی و البته برگزاری رویدادهای خارجی است. ما باید تلاش کنیم که رویدادهای خود را به معنای واقعی کلمه به صورت بین المللی برگزار کنیم. ما باید اهداف برگزاری رویدادها را به نحوی تنظیم کنیم که اقتصاد کشور را به بالاترین سطح برساند. به عبارتی برگزاری رویدادها باید موجب رونق اقتصادی کشور شود و ارتباطات اجتماعی را به بهترین شکل ممکن عملی کند.

این پیشکسوت صنعت نمایشگاهی در ادامه تاکید کرد: با برگزاری رویدادهای بین المللی و به عبارتی حضور شرکت های خارجی در رویداد های داخلی ارزآوری چشمگیری به چرخه اقتصادی کشور خواهیم داشت. افزایش درآمدهای ارزی کشور که به نوعی صادرات خدمات است موجب رونق اقتصاد کشور خواهد شد. از طرفی با حضور خارجی ها در رویدادهای داخلی شاهد ورود کالاها و خدمات جدید و تخصصی به کشور خواهیم بود.

دلایل عدم حضور شرکت های ایرانی در رویدادهای خارجی


مدرس با بیان اینکه متاسفانه مشارکت کنندگان نمایشگاهی بنا به دلایلی علاقه ‌مند به حضور در رویدادهای خارجی نیستند، تصریح کرد: قیمت دلار افزایشی شده است. این موضوع موجب می شود که مشارکت کنندگان تمایل چندانی به حضور در رویدادهای خارجی نداشته باشند. پیش بینی من این است که اگر در سال 1400 نیز قیمت دلار کاهش پیدا نکند شرایط به همین صورت خواهد بود. از طرفی مشارکت در نمایشگاه های خارج از کشور تخصصی تر رویدادهای داخلی است. ما در آن نمایشگاه ها باید با خارجی ها ارتباط برقرار کنیم. برقراری ارتباط با آن ها نیز مستلزم تسلط کامل بر زبان آن کشورها است. متاسفانه یکی از بزرگترین نقطه ضعف های ما در صنعت نمایشگاهی این موضوع است؛ چرا که متاسفانه اکثر فعالان این حوزه زبان خارجی بلد نیستند. این موضوع موجب شده است که تمام تمرکز ما فقط به رویدادهای داخلی باشد. در شرایط فعلی صنعت نمایشگاهی و عدم حضور ما در رویدادهای خارجی ما نمی توانیم مدعی توسعه صادرات با استفاده از ابزار نمایشگاه ها باشیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم که در سال 1400 موفق شویم که رویدادها را در استانداردهای بین المللی برگزار کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور