همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز برگزار می‌شود
شنبه 3 آبان 1399 - 12:40:48

ایران مراسم نیوز: مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز خبر داد: این همایش 6 آبان‌ماه با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور آقایان حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و 20 مرکز استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز- در نشست  «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز» با اشاره به اینکه این بنیاد از سال 1342 با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده است، گفت: این بنیاد طی نیم قرن چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری که مقارن پنجاه و هشتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز است و در راستای تحقق امینانه نیت واقف، برگزاری دو همایش ملی در بخش نخبگان و دانش‌آموزی در دستور کار بنیاد قرار داده شده است. همایش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور در روز سه‌شنبه( 28مهرماه) برگزار و همایش دانش‌آموزی نیز با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور روز سه‌شنبه ( 6آبان‌ماه) برگزار می‌شود.

جزئیات همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در خصوص جزئیات همایش ملی دانش‌آموزی ‌پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز تصریح کرد: این همایش با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور آقایان حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ارشدی یادآور شد: باتوجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا این همایش از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و 20 مرکز استان انجام می‌شود.

وی افزود: این همایش که ساعت 10 صبح و به مدت تقریبی دو ساعت آغاز می‌شود، به دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، بدون مشارکت مدعوین و صرفاً با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبین و عدم تردد بین استانی، همزمان با این مراسم، برگزیدگان حاضر در سایر استان‌ها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: این همایش علاوه بر ضبط تلویزیونی برنامه جهت تهیه گزارش‌های خبری به منظور پخش از شبکه‌های ملی صدا و سیما، تمهیدات لازم نیز در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و پخش زنده و کامل همایش از صفحه نخست سایت آپارات (به نشانی www.aparat.com/AlborzPrize/live ) و صفحه بنیاد فرهنگی البرز در اینستاگرام (به نشانی @alborzprize ) در نظر گرفته شده است.

ارشدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند.

وی اضافه کرد: در این مراسم از تعداد 51 نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور تقدیر می‌شود. در این مراسم از دانش ‌آموزان مقطع متوسطه اول 26 نفر، دانش ‌آموزان مقطع متوسطه دوم 25 نفر و منتخبین 24 استان کشور تقدیر به عمل خواهد آمد، مبلغ جایزه هر نفر 50 میلیون ریال به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر می‌باشد.

فرایند اجرایی همایش

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در رابطه با شیوه اجرای همایش گفت: تشکیل کمیته علمی جایزه بنیاد البرز با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد فرهنگی البرز و تعدادی از معلمان پیشکسوت در رشته‌های مختلف می‌باشد که شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان در کمیته علمی به تفکیک مقطع متوسطه‌اول، متوسطه‌دوم نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تدوین می‌شود.

ارشدی افزود: شناسایی، انتخاب و معرفی دانش‌آموزان برگزیده استان در دوره اول متوسطه از میان افرادی که در سال تحصیلی 1398- 99 در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند و در دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) نیز از بین افرادی که در سال تحصیلی  1398- 99 در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معرفی نفرات واجد شرایط ادارات کل استانی از طریق سامانه ثبت‌نام جایزه البرز و ثبت اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی، پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان برگزیده استان و بارگذاری فایل مدارک و مستندات هر نفر انجام شده است، از هر استان باید 5 نفر را در دوره اول و 8 نفر را در دوره دوم (به تفکیک 2 نفر در هر رشته) جمعا 13 نفر معرفی می‌کردند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای 6 تا 10 مهرماه 1399 برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام شد.

ارشدی ابراز کرد: در نهایت فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روز جمعه یازدهم مهرماه 1399 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و با بررسی نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانش آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش‌آموزی انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: این بنیاد برای یک، ده و یا صدسال پایه‌ریزی نشده است؛ بلکه هدف مؤسس این است تا زمانی که ایران باقی است و دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد. تا به امروز 7 همایش ملی و 8 همایش استانی برگزار شده است که 1300 دانش‌آموز، دانشجو، مخترع، طلبه و ... در این همایش‌ها مورد تجلیل قرار گرفته و مبلغی به ارزش 3 میلیارد تومان در طول این پانزده همایش هزینه شده است، امسال نیز برای دو همایش مذکور مبلغ 2 میلیارد تومان جایزه برای تجلیل از برگزیدگان در نظر گرفته شده است.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24800/همایش-ملی-دانش‌آموزی-پنجاه-و-هشتمین-سال-جایزه-بنیاد-البرز-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ