بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سانگیانگ موسو (SsangYong Musso) یک خودرو شاسیبلند سواری شهری ـ بیابانی (Off-Road) لوکس است. نام (موسو) به معنای کرگدن است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
موسو نام خودرویی از دسته ی suv هاست که طراحی ان انگلیسی و موتور آن المانی و البته ساخت و مونتاژش کره ای است موسو یکی از محصولاتی است که میتوانست در بازار ایران طرفداران زیادی داشته باشد اما در واقع اتشی بود که زیر خاکستر ماند.
جذابترین ویژگی موسو که بیشتر از هر چیز راجع به آن صحبت میشود موتورهای آن است که طراحی مرسدس بنز هستند. سانگ یانگ موسو خودرویی است که از سال 1993 تا 2005 توسط کمپانی SsangYong در کره جنوبی تولید و از سال 2003 تا 2006 شرکت مرتب در ایران و از سال 2008 تا 2011 توسط کمپانی TagAZ در روسیه مونتاژ و وارد شدهاست. سانگ یانگ موسو در سال 1996 در استرالیا با موتورهای بنزینی و دیزلی که از مرسدس بنز به عاریت گرفته شده بودند به بازار عرضه شد. همچنین گیربکس اتوماتیک این خودرو توسط مرسدس بنز طراحی شدهاست. هدف از تولید موسو رقابت در کلاس خودروهای دو دیفرانسیل سایز متوسط مانند پاجرو، پرادو، جیپ و نیسان پَت فایندر بودهاست.
موسو دارای امکانات بسیار زیادی است که با توجه به پول پرداختی مقرون به صرفه به نظر میآید. موسو در بخش ایمنی دارای امکاناتی همچون ایربگ، ترمز ABS، میلههای درون درها و سیستمهای پیشرفته ای همچون سیستم TCS است که برای گذر از محلهای لغزنده مناسب است. سیستم ABD برای جلوگیری از گیر کردن خودرو در چالهها یا مسیرهای گلآلود به کار میرود به صورتی که اگر چرخی در گل گیر کند این سیستم با انتقال نیرو به چرخهایی که درگیر با سطح غیرلغزنده هستند خود را از آن محیط بیرون میکشد. سیستم TOD هم میزان قدرت مورد نیاز برای اکسلهای جلو و عقب را تغییر میدهد و درصد تقسیم توان چرخهای جلو و عقب را به صورت خودکار تنظیم میکند که باعث هندلینگ بهتر خودرو در سر پیچها میشود و از محیطهای لغزنده به راحتی عبور میکند. سیستم EBD نیز مکملی برای سیستم ABS است و با تقسیم نیروی ترمز به میزان لازم برای اکسلهای جلو و عقب بیشترین تأثیر را برای سر نخوردن خواهد داشت این سیستم با تقسیم نیروی ترمز بین چرخهای جلو و عقب از چرخش خودرو هنگام ترمز کردن در سر پیچها جلوگیری میکند. سیستم ECS با کنترل سرعت از چرخش و انحراف خودرو در پیچها جلوگیری میکند و به وسیله دکمه ECS/SPORT بر روی داشبورد قابل کنترل است. اما موسو دارای سه نوع سیستم تعلیق است که از حالت 2H برای رانندگی در جادههای شهری شروع شده و پس از آن به 4H برای حرکت در جادههای کوهستانی و لغزنده با سرعت بالا میرسد و در نهایت به 4L برای حرکت در جادههای صعب العبور با سرعت پایین و قدرت بالا خواهد رسید که به صورت دستی قابل تنظیم و انتخاب است. از موارد دیگری که برای بالا بردن ایمنی سرنشینان موسو در نظر گرفته شده میتوان به قفل شدن درهای خودرو در سرعتهای بالای 50 کیلومتر به صورت خودکار اشاره داشت، همچنین در صورت وارد شدن ضربه به خودرو در سرعتهای بالای 15 کیلومتر نیز در صورتی که سنسورها ضربه دیگری را احساس نکنند به صورت خودکار باز خواهند شد. این خودرو توسط شخصی به نام کن گرینلی از بخش هنر کالج سلطنتی لندن طراحی شدهاست.
گذشته از این ها شما با خودرویی روبرو هستید که به هیچ وجه پشت تان را خالی نمیکند چرا که در واقعیت موسو خودرویی نه چندان زیباست که قدرت خارق العاده ای در پشت سر گذاشتن مسیرهای صعب العبور دارد و علاوه بر ان با حجم امکانات گسترده و شتاب بالای خود راحتی و سرعت یک سدان لوکس را به شما می بخشد که نباید فراموش کرد که در بازار کنونی نمونه های فول و کم کارکرد انرا میتوان با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان تهیه کرد.
درباره ی بازار قطعات نیز باید گفت که علی رغم حرف و حدیث های متفاوت قطعات اورجینال و با کیفیت موسو به راحتی در بازار یافت میشود و هزینه های نگهداری و تعمیرات موسو در مقایسه با یک کراس اور چینی معقول تر و اقتصادی تر خواهد بود علاوه بر آن کمپینی تحت عنوان موسو سواران برای فعالیت هایی همچون تور های سافاری و افرود در فضای مجازی شکل گرفته که میتوانید به راحتی از تجربیات موسو سواران بهره مند شوید.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ