آخرین مطالب

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است همایش و سمینار

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
 
سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد: دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، یکی از مهم‌ترین دغدغه های کشورهای مختلف بوده و یکی از مهمترین عوامل آن، توجه ویژه به موضوع کارآفرینی است. توسعه کارآفرینی دانش‌پایه، نیازمند توانمندسازی افراد در حوزه مهارت‌های نرم و تخصصی کارآفرینی می‌باشد که طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف توسعه عادلانه فرصت‌های یادگیری کارآفرینی به همین منظور و برای اولین بار در کشور اجرا می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با این طرح ملی و مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت و گویی داشته ایم، در ادامه مشروح گفت‌‌و‌گو با ایشان را می‌خوانید:

در ابتدا طرح ملی ترویج کارآفرینی را معرفی کنید و تاریخچه مختصری از فعالیت های خودرا بیان کنید.

طرح ملی ترویج کارآفرینی یکی از 15 طرح ملی است که توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است و با محوریت پارک‌های علم و فناوری در کشور برگزار می‌گردد. هر کدام از پارک‌های فناوری به عنوان دبیرخانه مسئول هستند تا این طرح‌ها را راهبری و اجرا کنند.

 اکنون دبیرخانه طرح ملی در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر استقرار پیدا کرده و از حدود یک سال قبل ثبت نام‌ها برای حضور در آن آغاز شده است. تاکنون سه دوره از دوره‌های آموزشی این طرح برگزار شده است. علاقمندان در دانشگاه‌های مختلف با توجه به سرانه وزارت علوم برای هر دانشجو و سهمیه‌ای متناسب با دانشگاه‌ محل تحصیل( که از محل اعتبارات این طرح به آنها پرداخت شده است(، در سایت  طرح به آدرس nepp.ir ثبت نام می کنند و نمایندگان دانشگاه‌ها با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده دانشجویان را تایید می‌کنند.

 بمنظور شناخت بهتر توانایی‌ها و استعدادهای افراد، آزمون‌های روانشناختی در سامانه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و براساس آن به شرکت‌کنندگان مشاوره داده می‌شود.

 بعد از این مرحله 10 تا 12 عنوان دوره های آموزشی وجود دارد که افراد در آنها شرکت کرده و در پایان با شرکت در آزمون گواهی حضور در این مرحله را دریافت می کنند.

در این طرح، رویدادهایی با عنوان رویداد باور جهت شبکه سازی و انتقال تجربه کارآفرینان برگزار می‌شود. که  اولین رویداد از این سری رویدادهای باور در اسفند ماه 1402 برگزار شده و دومین رویداد نیز در آبان ماه برگزار می شود.

در این رویداد افراد با یکدیگر آشنا می شوند و فرصت تیم سازی برای حل مسائل انتخاب شده توسط تیمم ها فراهم میشود. بعد از تیم سازی رویدادهایی برای ارائه دستاوردها و خروجی‌های طرح برگزار می‌شود و ما امیدواریم بهترین تیم در قالب رویداد ملی معرفی شود. در فاصله رویدادهای باور تا رویداد ملی تیم ها از مشاوره و راهنمایی راهبران بهره مند میشوند.

 در مورد بخش آنلاین طرح باور توضیح دهید؟

با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان، امکان اینکه همه دوره ها به طور حضوری برگزار شود وجود ندارد بنابراین دوره های آموزشی به صورت آنلاین برگزار شده است و اساتید در قالب دوره های نیمروزی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند.

این دوره ها در قالب 12 محور از جمله مبانی کارآفرینی، تجاری سازی، تهیه بیزینس پلن، اخلاق کسب و کار ، خلاقیت حل مساله و ... به صورت آنلاین برگزار می شود. دانشجویان باید 12 دوره را به طور کامل طی کنند.

 علاوه بر این در مرحله استعداد سنجی و شخصیت شناسی دوره های تحلیل تستهای روانشناسی به صورت آنلاین برگزار می شود به طوریکه بعد از انجام تست های روانشناختی با آنالیز و تحلیل آنها نیز آشنا می شوند.

 استقبال از طرح باور در سراسر کشورر چطور ارزیابی می کنید؟ چه استان هایی و کدام گروه از دانشجویان تمایل بیشتری برای حضور داشتند؟

طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان دو سال آخر دوره کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش بینی شده است. شرکت کنندگان ما بیشتر از مقطع کارشناسی و تعداد کمتری از مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

حدود 7 هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند اما این به معنای شرکت در طرح نیست. در حال حاضر ، حدود 2300 نفر به صورت فعال در طرح حضور دارند که مورد تایید دانشگاه‌ها هستند. با برگزاری رویدادها و معرفی بیشتر این طرح ملی انتظار می‌رود ظرفیت ورود در دوره اول به 15 هزار نفر هم برسد.

درباره ارائه خدمات کوچینگ و منتورینگ در طرح ملی ترویج کارآفرینی توضیح دهید.

آموزش یک مرحله از آگاهی و آشنایی با مفاهیم است اما در عمل کسی که به ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کار فکر می کند، صرفا مطالعه و آموزش عمومی برای وی کفایت نمیکند، تیم هایی که در طرح ملی ترویج تشکیل شده اند نیاز به دریافت اطلاعات از افراد با تجربه و مربی دارند به طوریکه مساله ای پیش روی فرد مطلع از کسب و کار قرار داده می شود و وی با توجه به آگاهی و تجربه اطلاعات خود را به صورت مصداقی و موضوعی به دانشجویان منتقل می کند که به این روش منتورینگ یا مشاوره تخصصی گفته می شود.

 اکنون گروهی در حوزه کوچینگ کسب و کار، منابع انسانی و توسعه فردی در این طرح ملی خدمات ارائه می دهند.

در بخش منتورینگ هم اساتیدی که در یک حوزه فعالیت کردند، دانشجویان را با آسیب ها و چالش هایی که به لحاظ فنی در کار وجود دارد به عنوان راهبر و منتور راهنمایی می کنند.

چه اتفاقاتی می تواند «باور» را در باور دانشجویان و جوانان علاقه مند به کارآفرینی ایجاد کند؟

مهمترین هدفی که ما در سلسله رویدادهای باور و طرح ملی کارآفرینی دنبال می‌کنیم این است که آگاهی دانشجویانی را که در مرز ورود به حوزه کسب و کار هستند افزایش دهیم به طوری که بدانند وضعیت مسیر پیش رویشان چگونه است و از دست اندازها و چالش‌های مسیر کارآفرینی مطلع شوند.

 ایجاد آگاهی از موانع و چگونگی برطرف کردن آنها و آشنایی با تهیه انواع تجهیزات در این مسیر ضروری است. ضمن اینکه برگزاری رویدادها در این طرح ملی بیشتر برای ترویج شبکه سازی و ایجاد آگاهی است تا بستری فراهم شود که در آن افراد با یکدیگر ارتباط بگیرند و از تجارب دیگران در مسیر راه‌اندازی کسب و کار در آینده استفاده کنند.

در پایان چنانچه نکته یا پیامی باقی مانده بفرمایید.

از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف که درسال‌های پایانی مقطع کارشناسی یا مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند می‌خواهم از این فرصت که معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ایجاد کرده استفاده کنند تا آشنایی نسبت به راه‌اندازی کسب و کار را در قالب طرح ترویج کارآفرینی که برای دانشجویان فراهم شده است پیدا کنند.

 دانشجویان با شرکت در این طرح از دوره‌های آموزشی و هم تست‌های شخصیت شناسی و روانشناسی کسب و کار بهره مند می شوند ومیتوانند از ظرفیت‌ها و استعدادهایشان مطلع باشند و در ادامه نیز از دوره های برگزار شده استفاده کنند.

دانشجویان در قالب برگزاری رویدادهای ترویجی با یکدیگر آشنا می‌شوند و از فرصت شبکه سازی نیز استفاده می‌کنند تا گام‌های جدی در راه‌اندازی کسب و کار را محکم‌تر بردارند. جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
شرکت یسنا همایش مجری برگزاری همایش باور 2 " طرح ملی ترویج کارآفرینی " است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور