بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: دکتر هوشمند سفیدی از سال 1370 در روزنامه ی سلام به عنوان دبیر بخش سیاسی اجتماعی مشغول به فعالیت شد و سبقه ی قلم ایشان در روزنامه ی ابرار نیز فراموش ناشدنی ست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،دکتر سفیدی همزمان با فعالیت در روزنامه به عنوان معاون ادراه کل روابط عمومی جهاد سازندگی به ایجاد تغییراتی نوین و تشکل محور در این بخش پرداخت تا جایی که بسیاری او را بنیان گذار این حوزه در جهاد سازندگی میدانند. تا سال 1380 به خدمت در این حوزه ی خطیر پرداخت و پس از آن به سمت مدیر کلی روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد. نشریه ی روابط عمومی که اولین نشریه ی علمی پژوهشی این حوزه در ایران است حاصل خوش فکری های اوست. وی پس از فراغت از خدمت در مراکز مهم دولتی در سال 1382 روزنامه ی آرمان روابط عمومی را تاسیس کرد و تلاش گسترده ی او بر این بود که بتواند به بیان وقایع و پدیده های سیاسی اجتماعی از دید ارتباطی بپردازد. این روزنامه به علت برخی مسائل و جهت گیری های سیاسی در سال 1388 توقیف و پس از آن به برندی سیاسی اجتماعی مبدل شد. پس از این رویداد مهم نام روزنامه ی آرمان روابط عمومی به آرمان امروز تغییر شکل داد، چرا که قرار بر تشدید جایگاه سیاسی روزنامه شدت پیدا کرده بود و البته هوشمند سفیدی تا حدودی از این بابت و عدم شکل گیری نگاه ارتباطاتی در مسائل اجتماعی سیاسی که اصولا علاقه و هدف والای او برای روزنامه اش بود احساس نارضایتی میکند. دکتر سفیدی در سال 1395 با دعوت سخنگوی هیئت دولت وقت به بنیان گذاری و دبیری شورای عالی ارتباطات رسانه ای دولت پرداخت که متاسفانه این شورا هیچگاه به تداوم در حرکت و هدف گذاری های طولانی مدت خود نرسید و در جواب به چرایی این موضوع گمانه زنی های سیاسی محدودی وجود دارد که تمام آنها بدون استثنا به عدم توجه دولت به بحث ارتباطات رسانه ای موثر و مردم محور دلالت دارد که خود این امر ناشی از عدم وجود نگاهی استراتژیک و جهانی به این حوزه در دولت است. دکتر سفیدی در ادامه ی خدمات ارزشمند خود در حوزه ی ارتباطات به تاسیس موسسه ی روابط عمومی آرمان پرداخت که اهم محور های حرکتی آن آموزش، پژوهش و مشاوره ی رسانه ای و ارتباطاتی بود. این موسسه همزمان با روی کار آمدن دولت دهم به رویکرد ایجاد و برگزاری همایش ها و رویدادها در حوزه ی روابط عمومی نگاه ویژه ای پیدا کرد که حاصل این نگاه ویژه ایجاد و برگزاری تعداد بسیاری از همایش ها و رویداد های مهم در کشور همچون جشنواره ی علمی روابط عمومی، جشنواره ی برترین های روابط عمومی و سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی بود. دکترسفیدی که از سال 1376 به پیشنهاد مرحوم دکتر کاظم متولی از پیشکسوتان حوزه ی ارتباطات به نگارش آثار مهمی در حوزه ی روابط عمومی در قالب های یادداشت و مصاحبه مشغول هستند هم اکنون دارای آثار پژوهشی مهمی همچون کتاب راهبردهای عملی روابط عمومی و تبیین و تدوین مدل تعالی ارتباطات در کشور هستند. آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی کشور، جشنواره ی تخصصی تبلیغات ایران و جشنواره ی سراسری ستارگان روابط عمومی از دیگر تلاش های ارزشمند ایشان است. وی با استفاده از تجربیات مدیریتی خود در جهاد سازندگی و وزارت بهداشت بستر فنی ایجاد روز روابط عمومی در ایران را فراهم کرد و نهایتا با تایید وزارت ارشاد روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی انتخاب شد. ایشان در گفت و گوی صمیمی خود معتقد بودند که بهترین نصیحت برای اصحاب رسانه و فعالان عرصه ی ارتباطات ایجاد تعادل میان رویکرد های سنتی و فناوری های نوین در کنار یکدیگر است چرا که این فناوری ها نباید باعث تیره شدن نقاط قوت رویکرد های سنتی همچون انتشار مطبوعات و نشریات شود و از سوی دیگر نباید از پتانسیل های فراوان فناوری های نوین برای فراگیری اطلاعات غافل بود. در پایان ایشان از شروع به کار پایگاه خبری آرمان شرق از مهر ماه سال جاری در حوزه های سیاسی و اجتماعی خبر دادند و به تشریح فلسفه ی روابط عمومی و رسانه به عنوان نیازی غیر قابل کتمان در جوامع پیچیده ی امروز و لزوم توجه به امر غایت گرایی در این حوزه پرداخته و از آینده ی این حوزه ی تخصصی در کشور ابراز امیدواری کردند.محمدحسین الوند/
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ