بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: چه کالاها و با کدام مشخصه ها، بازارها را تسخیر می کند و در نتیجه مردم و مشتریان را به خود جلب می کند؟ مسلما کالاهای با کیفیت، بازارها را تصاحب می کند و همواره آوازه این کالاها در خاطر مصرف کنندگان باقی می ماند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، کالاهای با کیفیت، عمر طولانی تری داشته و همواره مشتریان بیشتر و بازارهای پایدارتری دارند. همین حالا خیلی از برندها و شرکت های مشهور بین المللی که محصولات و تولیدات مختلفی دارند دارای چنین مشخصه ای هستند. محصولات کشورهای جنوب شرقی آسیا و کشورهای پیشرفته غربی از جمله این کالاها هستند و این ویژگی محصولات یادشده، باعث شده که از دهه های پیش جایی نباشد که این کالاها بازاری را تسخیر نکرده باشند. حتی در ایران نمایندگی های این شرکت ها به وفور یافته می شود و فعالیت می کنند. محصولات این شرکت ها در مهمترین رسانه های کشور از جمله تلویزیون، رسانه های مکتوب و غیرمکتوب و ورزشگاه ها تبلیغ می شود و هر روز دامنه فعالیت و تولیدات این شرکت ها بخاطر داشتن مشتریان زیاد افزون تر می شود. بطور قطع دلیل اقبال مصرف کنندگان به همه این کالاها و محصولات، کیفیت آنها بوده است. هیچ کالا و محصولی بدون کیفیت و بهره مندی از تکنولوژی نمی تواند برند و مشهور شود و در نتیجه بازارهای پایداری بدست آورد، به عبارتی هیچ کالای بی کیفیتی، بازاری بدست نمی آورد و در نتیجه رونقی نیز نخواهد داشت و سرانجام کار نیز ورشکستگی و بیکاری کارگران خواهد بود. در زمان حاضر کمتر کالا و محصول ایرانی واجد همه شرایط کیفیت است و اگر هم برخی از این کالاها چنین شرایطی داشته باشند معرفی، شناسایی و تبلیغ این محصولات با نواقص همراه است و در نزد مصرف کنندگان شناخته شده نیست. یکی از راههای شناسایی کالاها و دستیابی به بازارهای پایدار، افزایش کیفیت محصولات است. کیفیت محصول خود تبلیغ است و مزیت های آن دهان به دهان به سایرین انتقال می یابد. تولیدات با کیفیت محصولات مزایای مختلفی به همراه دارد که بقای بنگاه های تولیدی، خروج از تعطیلی و جلوگیری از بیکاری کارگران ازجمله آنها است، وقتی کالای با کیفیت تولید کنیم منافع و مزیت های یاد شده را با خود خواهد داشت اما تولید کالاهای بی کیفیتی نه تنها این مزیت ها را ندارد بلکه زیان های زیادی ازجمله از دست دادن بازارها، بیکاری و سایر مشکلات اقتصادی و اجتماعی را بدنبال دارد. تحقق اهداف سال «رونق تولید» نیز با تولید کالاهای باکیفیت قابل دسترسی است، چون عمر کالاهای بی کیفیت کوتاه است و در نتیجه بازارهای موقتی خواهد داشت از این رو تولید محصولات با کیفیت می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک شایانی بکند. تولید کالاهای با کیفیت سرمایه های بیشتری به خود جذب می کند و تولید انبوه آن، رونق بنگاه تولیدی و جامعه را فراهم می کند. تولید کیفی همچنین رقابت ها را بیشتر می کند و این رقابت سالم منجر به تولید محصولات بهتر و کیفی تر می شود. هرچه کالاهای کیفی در کشور بیشتر تولید شود به همان نسبت مشتریان داخلی بیشتر خواهد شد و مصرف کنندگان ایرانی به سمت تهیه محصولات وطنی خواهند رفت که این موضوع عامل دیگر رونق اقتصادی جامعه خواهد بود. اما برای تولید کیفی محصولات شرایطی باید مهیا شود تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند آن را محقق سازند. تولیدکنندگان و بنگاه های تولیدی به حمایت های زیادی از جمله دسترسی به مواد اولیه با قیمت مناسب، کاهش یا حذف مالیات و تسهیلات در صادرات کالا در گمرگ نیازمند هستند. خیلی از واحدهای کوچک تولیدی که زمینه اشتغال تعدادی از کارگران را فراهم کرده اند در مقابل شرایط نامساعد اقتصادی آسیب پذیرتر هستند بنابر این کمک دستگاه های دولتی در اعطای این تسهیلات می تواند این واحدها را برای ادامه کار دلگرم تر و مصمم تر کند، البته اعطای این تسهیلات به واحدهای بزرگ تولیدی که بطور طبیعی کارگران و شاغلان بیشتری دارند نیز نباید فراموش شود.
علی حبیبی/
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ