آخرین مطالب

نمایشگاه هایی که تبلیغ نمی شوند مصاحبه، گزارش و یادداشت

نمایشگاه هایی که تبلیغ نمی شوند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: تبلیغات در معرفی و شناسایی یک کالا یا رویداد سهم زیادی دارد، وقتی عنصر اطلاع رسانی در این فعالیت ها حذف شود در واقع بخش فروش و جذب مخاطب و مشتری بیشتر، با بی توجهی روبرو شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ذات و ماهیت فعالیت و کار خیلی از رویدادها و دستگاه ها، تبلیغات و بازاریابی محصولات است اما نکته جالب این است که همین دستگاه ها در برگزاری رویدادهایشان معمولا تبلیغات کافی و مناسبی ندارند از این رو نمی توانند به موفقیت های درخور برای تحقق اهدافشان دست پیدا کنند. صنعت نمایشگاه ها یکی از این بخش ها است که خیلی از بانیان آن در برگزاری رویدادهایشان تبلیغات واطلاع رسانی کافی و موثری انجام نمی دهند. تبلیغات و اطلاع رسانی ناکافی منجر به کاهش مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان خواهد شد و این کاهش نیز سبب اختلال در فروش و بازاریابی می شود، به بیان دیگر یکی از وظایف و کارکردهای اصلی نمایشگاه ها بازاریابی است و چنانچه رویدادهایشان بازدیدکنندگان زیادی نداشته باشد بطور طبیعی فروش محصولات با مشکل روبرو خواهد شد. در زمان حاضر خیلی از نمایشگاه های تخصصی و غیرتخصصی داخلی با این مشکل روبروهستند یعنی بدلیل اطلاع رسانی نکردن کافی و به موقع، خیلی از مردم از برپایی این رویدادها اطلاع پیدا نمی کنند و در نتیجه نمایشگاه با حضور بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان بیشتری برگزار نمی شود درحالی که یکی از سرمایه اصلی نمایشگاه ها حضور مراجعه کنندگان در این رویدادهاست. اطلاع رسانی و تبلیغات برگزاری این رویدادها معمولا به صورت درون سازمانی بوده و در روز برگزاری نمایشگاه نیز صرفا تبلیغات در همان محوطه رویداد انجام می گیرد بنابراین تعداد افراد کمتری از برگزاری چنین رویدادی آگاه می شوند. برپایی نمایشگاه ها هزینه های زیادی از جمله حمل و نقل وسایل، غرفه سازی، حضور متصدیان غرفه و خیلی مخارج دیگر دارد که درصورت اطلاع رسانی نکردن درست برگزاری این رویدادها، هزینه های چندبرابری به این بخش ها تحمیل می شود. خیلی از شرکت ها بخش زیادی از درآمد خود را به تبلیغ اختصاص می دهند زیرا آن را سرمایه می دانند و باور دارند که در آینده نزدیک نه تنها این هزینه ها را جبران خواهند کرد بلکه چندبرابر آن را نیز بدست خواهند آورد. کشورهای پیشرفته در برپایی نمایشگاه هایشان هزینه های زیادی برای معرفی این رویدادها متقبل می شوند و بخاطر همین اطلاع رسانی ها نیز، به منافع زیادی می رسند. بنابر این تبلیغات در برپایی موفق این رویدادها هزینه نیست بلکه سرمایه است چون با اطلاع یافتن مردم، تعداد بازدیدکنندگان و در نتیجه درآمد صاحبان و بانیان برگزاری این رویداد بیشتر خواهد شد. شوربختانه فعالیت نمایشگاه ها در ایران تنها به روزهای برپایی آن خلاصه می شود و پس از برگزاری آن، همه اطلاع رسانی ها و ارائه اطلاعات قطع شده و همه چیز به نمایشگاه سال بعد موکول می گردد. این قطع ارتباط و فاصله زیاد برگزاری تا نمایشگاه بعد سبب می شود که تمام دستاوردها، یافته ها و تجربیات چنین رویدادی از بین برود و در این صورت هزینه های زیادی به جامعه تحمیل شود. اطلاع رسانی مستمر دستاوردهای این رویدادها در طول سال، باعث آگاهی بیشتر مردم نسبت به فعالیت های این واحدها می شود و یکی از واحدهایی که می تواند در این زمینه نقش آفرین باشند رسانه ها هستند. اما نقش رسانه ها در این زمینه وقتی کامل خواهد شد که بانیان برگزاری این نمایشگاه ها نیز با این رسانه ها همکاری کنند و اطلاعات لازم را در طول سال و به مناسبت های مختلف در اختیار آنها قراردهند. در زمان حاضر رسانه ها و سایت های تخصصی ویژه نمایشگاه ها در کشور راه اندازی شده که می توان در طول سال برنامه ها و اطلاعات این رویدادها را از این طریق و بطور منظم و دقیق در اختیار صاحب نظران، کارشناسان و سایر علاقه مندان رشته ها و حرفه های مرتبط قرارداد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور