بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز /علی حبیبی: مهمترین مشخصه برپایی نمایشگاه ها، اهداف اقتصادی است و ایران نیز در پی رفع مشکلات اقتصادی خود است و می تواند از این ابزار، بخشی از مسایل اقتصادی را برطرف کند اما چگونه باید از این رویداد برای این منظور بهره گرفت؟
سالانه دهها نمایشگاه بین المللی در کشور برپا می شود و تعدادی از کشورهای خارجی نیز در آن شرکت می کنند، شرکت این کشورها یک فرصت و ظرفیت بزرگ برای معرفی محصولات مزیت دار داخلی به طرف های خارجی است. اما درکنار این نمایشگاه ها، رویدادهای نمایشگاهی با حضور شرکت های ایرانی در سایر کشورها هم برگزارمی شود که می تواند مزیت های زیادی برای کشور داشته باشد. برای موفقیت حضور در این نمایشگاه ها، نمایش و ارائه محصولات مزیت دار داخلی یک اصل است، محصولاتی که با هزینه های اندک تولید شود و با قیمت خوب به فروش رود. چنین محصولاتی برای سوددهی بیشتر باید به تولید انبوه برسد. ایجاد اشتغال بیشتر، از مزیت های تولید چنین کالاهایی است اما پرسش این است که چرا نمایشگاه های داخلی تاکنون کمتر به این نتایج رسیده اند؟ نمایشگاه ها برای حصول به اهداف خود که مهمترین آن اقتصادی است باید استانداردها و شاخص های برپایی این رویدادها را رعایت کنند. نمایشگاه ها دارای ظرفیت های بازاریابی، اشتغال، رقابت سالم، اهداف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تعامل و ارتباط است و باید همه راهها و ابزارهای رسیدن به این مهم فراهم شود. نمایشگاه های بین المللی ازجمله رویدادهایی است که می توانیم با دعوت از کشورهای صاحب تکنولوژی و قدرتمند اقتصادی به واردات تکنولوژی و تقویت و ارتقای تولیدات داخلی بپردازیم، البته حضور کشورهای صاحب تکنولوژی در نمایشگاه های ایران به معنی نادیده گرفتن کشورهای در حال توسعه و ضعیف نیست بلکه دعوت از کشورهای دیگر نیز بنا به وضعیتشان می تواند مورد توجه قرار گیرد. برای مثال از حضور کشورهای در حال توسعه و ضعیف تر می توانیم در بازاریابی تولید داخلی استفاده کنیم. شرکت ایران در فعالیت های عمرانی و بازسازی این کشورها می تواند ظرفیت دیگر این رویدادها باشد. جدا از انتخاب درست کشورها برای شرکت در این رویدادها، باید با برنامه و هدف مشخص به ایجاد چنین نمایشگاه هایی اقدام کرد یعنی بدانیم کجا هستیم و به کجا خواهیم رسید و گرنه این فعالیت ها می تواند بیش از آنکه منفعت و سود داشته باشد، تنها هزینه به جامعه تحمیل کند که این موضوع با اهداف برپایی چنین رویدادهایی منافات دارد./5
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ