آخرین مطالب

رقابت سالم برگ برنده نمایشگاه ها مصاحبه، گزارش و یادداشت

رقابت سالم برگ برنده نمایشگاه ها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز / علی حبیبی: رقابت سالم از جمله ضرورت های پیشرفت و توسعه فردی، جمعی، کشوری و بین المللی است و خیلی از نمایشگاه ها و رویدادهای مشابه با بهره گیری از این رویه، به موفقیت های چشمگیری در تجارت و عقد قرارداد متنوع و مهم دست یافته اند.
کدام رقابت سالم است؟ بی تردید رقابتی سالم خواهد بود که غرفه دار بدون تخریب دیگران و با مدیریت قوی به ارائه کالاهای با کیفیت خود بپردازد و نسبت به غرفه آرایی جذاب هم غافل نشود. نکته دیگر اینکه همه رقابت ها نمی تواند رشد و پیشرفت به همراه داشته باشد و این رقابت سالم است که می تواند به تحقق اهداف نمایشگاه جامه عمل بپوشاند.
رقابت ناسالم، نتیجه معکوس به همراه دارد و نه تنها در این رویدادها پیشرفت و رشدی در کار نخواهد بود بلکه برای رشد و توسعه مانع ایجاد می کند و فکر و توان فرد، جمع، کشور و کشورها را به هم مشغول می کند. نمایشگاه یکی از مکانهایی است که شرکت ها و کشورها محصولات مختلف خود را به نمایش می گذارند تا بتوانند به بهترین نحو محصول خود را معرفی و سپس به بازارهای فروش عرضه کنند.
همانطور که گفته شد یکی از وظایف نمایشگاه ها ایجاد رقابت سالم بین شرکت کنندگان دراین رویداد است، اگر رقابت سالم در فضایی مانند نمایشگاه بوجود آید همه ذینفعان این رویداد می توانند به اهداف خود برسند اما وقتی چنین فضایی حاکم نشود به طور طبیعی هیچ کس از آن سود نخواهد برد.
در ایجاد رقابت سالم، عوامل مختلفی را باید رعایت کرد که یکی از آنها ظاهر غرفه است. بازدیدکننده با ورود به محل نمایشگاه اولین چیزی که مشاهده می کند غرفه  شرکت یا تولید کننده است و شکل ظاهری آن می تواند بازدیدکنندگان زیادی به خود جذب کند. از این رو هر کشور، شرکت و تولیدکننده ای که بتواند از طراحان ماهر، کارآزموده و مبتکر برای ساخت غرفه و دکوراسیون آن بهره بگیرد در جذب بازدیدکننده و مشتری موفق خواهد بود. البته در کنار جذابیت غرفه؛ کیفیت، بسته بندی و قیمت مناسب ازجمله عوامل دیگر جذب مشتری و در نهایت عقد قرارداد است.
مساله دیگر در جذب مشتری و بازدیدکنندگان، بهره گیری از افراد توانمند، حرفه ای، خوش برخورد، آگاه و کارآمد در مدیریت غرفه است. بازدیدکنندگان با این افراد زودتر ارتباط برقرار می کنند و سریعتر نیز به اهداف خود می رسند. نمایشگاه های بین المللی، اختصاصی و تخصصی سه رویدادی است که باید همه این موارد را رعایت کنند تا به موفقیت برسند. هیچ نمایشگاهی بدون توجه به استانداردهای برپایی این رویدادها نمی تواند به اهداف خود برسد. رعایت استانداردها و ایجاد رقابت سالم شرط موفقیت در بازاریابی و فروش کالا است. برای رقابت سالم در نمایشگاه ها باید به فاکتورهایی مانند ایجاد رقابت سالم در طراحی غرفه و غرفه سازی، رقابت درنمونه های عرضه شده همگن، رقابت در نحوه پذیرایی از بازدیدکنندگان، رقابت در کیفیت تبلیغات و مواد تبلیغی، رقابت در محل غرفه و متراژ آن و رقابت در قیمت، تخفیفات اعطایی و شرایط فروش توجه کرد. رقابت مهمترین ابزار بازاریابی در دنیا است و بدون در نظرگرفتن آن موفقیت فعالیت های تجاری، صنعتی و حضور در نمایشگاه ها دور از دسترس خواهد بود./5


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور