آخرین مطالب

ذات فرهنگی فعالیت نمایشگاه ها مصاحبه، گزارش و یادداشت

ذات فرهنگی فعالیت نمایشگاه ها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز/علی حبیبی: جشنواره ها، نمایشگاه ها، همایش ها، کارگاه های آموزشی و رویدادهای مشابه تاثیرات فرهنگی زیادی درجامعه دارند و بطورکلی ذات فعالیتشان فرهنگی است بنابر این از این فرصت می توان به بسط و گسترش مناسبات فرهنگی بین جوامع همت گماشت.
حتی نمایشگاه هایی که در ظاهر کالای اقتصادی به نمایش می گذارند دارای بار و کارکرد فرهنگی هستند زیرا اجناس و ماشین آلات بخودی خود نمی توانند با بازدیدکنندگان تعامل برقرار کنند بلکه این غرفه داران هستند که با زبان و فرهنگ خود با مراجعه کنندگان به گفت وگو می پردازند. همه اینها با زبان و فرهنگ و آداب و رسوم خود با طرف مقابل سخن می گویند و پیوندها و ارتباطات بین خود را مستحکم می کنند، از این رو نمایشگاه ها و جشنواره ها علاوه بر رشد اقتصادی جامعه می توانند به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی محیط نیز کمک کنند. فعالیت های فرهنگی درکنار آموزش و فرهنگسازی، یک حرکت اقتصادی نیز محسوب می شود و به جامعه منافع مختلف اقتصادی می رساند. اثرات فرهنگی در برخی از نمایشگاه ها به حدی پررنگ است که خیلی از نمایشگاه های بزرگ اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی از قراردادها نیز بخاطر آثار فرهنگی که در این رویدادها حاکم است به نتیجه می رسد.
بخش زیادی از فرهنگ جوامع در همین نمایشگاه ها و جشنواره ها تبادل می شود و این انتقال فرهنگ هم در نمایشگاه های داخل ایران و هم در نمایشگاه های خارج از کشور که با حضور ایرانیان برگزار می شود بوقوع می پیوندد.
امضای خیلی قراردادها و تفاهم نامه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در همین نمایشگاه ها روی می دهد یا مقدمات و زمینه های امضای آن را فراهم می کند بنابراین هر چه این رویدادها بیشتر برگزار شود به همین نسبت قراردادها و تفاهمات بیشتری به نتیجه می رسد و این عقد قراردادها منجر به توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه خواهد شد.  یک بخش از فعالیت های فرهنگی که به رشد اقتصادی جامعه کمک می کند صنعت گردشگری است بطوری که گردشگر با ورود به هر منطقه ای درآمدهای زیادی برای ساکنان آن به ارمغان می آورد وعلاوه بر آن از محیط فرهنگی مقصد نیز تاثیر می پذیرد و هم بر فرهنگ آن جامعه تاثیر می گذارد. خیلی از گردشگران برای آشنایی با فرهنگ یک منطقه به منطقه یاد شده سفر می کنند و این حضور موجب توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه مقصد می شود. بنابر این هرچه این رویدادها بیشتر برگزار شود به همان نسبت تاثیرات فرهنگی و اقتصادی جوامع بیشترخواهد شد و همه طرفها از آن سود خواهند برد. وقتی چنین نمایشگاه ها و جشنواره هایی کمتر برگزار شود یا اصلا برگزار نشود به طور طبیعی جامعه به هیچ یک از این منافع نخواهد رسید. دلمردگی از عوارض چنین جامعه ای است و همین عامل موجب خیلی ازمعضلات در جامعه ازجمله افسردگی ، بیماری و بیکاری خواهد شد که درمان هزینه های آن نیز چند برابر هزینه برپایی چنین رویدادهایی است. بنابراین برگزاری این رویدادها دستکم دو مزیت برای جامعه به همراه دارد نخست اینکه منافع اقتصادی برای جامعه مقصد ایجاد می کند و دوم اینکه با رونق کسب و کار، شادابی و نشاط را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد و هزینه های افسردگی و بیماری نیز کاهش خواهد یافت.
نمایشگاه های گردشگری به جامعه محلی اعتبار می بخشد و نمایش صنایع دستی و آثار این جوامع در این رویدادها نیز اعتماد به نفس ساکنان آن را بالا می برد. نمایشگاه ها و جشنواره ها در تبادل فرهنگی، احیای سنت های محلی و سبک زندگی  تاثیرات غیرقابل انکاری دارند از این رو تقویت این بخش از ضرورت های جامعه ما محسوب می شود./5


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور