معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاهها در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: قنبری گفت: از آنجایی که شرکت سهامی نمایشگاهها حمایت اصلی از صنعت و برند نمایشگاهی را بر عهده دارد، وارد میدان شد تا بتواند برند نمایشگاهی تلکام که سابقه ای 20 ساله دارد را حفظ کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، بررسی تقویم نمایشگاههای دنیا نشان میدهد که سالانه بیش از یکصد نمایشگاه تلکام و کنفرانس های جانبی آن در سراسر دنیا برگزار می شود و اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور که یک نهاد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است در سازماندهی برخی از آن ها همکاری می کند.
نخستین نمایشگاه مهم تلکام تحت عنوان "ASIA TELECOM" در سال 1985 در منطقه آسیا در کشور سنگاپور برپا شد و پس از آن به تدریج شاهد برپایی نمایشگاه های تلکام در چین، آفریقای جنوبی، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، برزیل، امارات متحده (دوبی)، هندوستان و ده ها کشور دیگر بوده ایم.
برپایی نمایشگاه های تلکام در ایران به سبب استقبال نسل جوان و علاقه شدیدی که دانشجویان دانشگاه ها و فرهیختگان ما به آشنایی با پیشرفت های فناورانه دنیا دارند، قدمتی20 ساله دارد.
بیست و یکمین رویداد تلکام از تاریخ 5 اسفند ماه آغاز به کار خواهد کرد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین راستا گفتگویی را با محمدجواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ترتیب داده و جزییات برگزاری این رویداد بزرگ را از وی جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.
حمایت تمام قد از برگزاری نمایشگاه تلکام
قنبری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: نمایشگاه تلکام 99 در مساحتی حدود 10هزار متر فضای غیر مفید و 5 هزار متر مفید در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار خواهد شد. مجوز برگزاری این رویداد حدود 2 ماه است که به شرکت سهامی نمایشگاه ها واگذار شده است. اصرار ما بر این بود که بخش خصوصی این نمایشگاه را برگزار کند اما به دلایلی این بخش نتوانست هماهنگی های داخلی را میان تشکل های خود ایجاد کند. به همین دلیل نیز بنایی بر برپایی نمایشگاه از سمت بخش خصوصی وجود نداشت. از آنجایی که شرکت سهامی نمایشگاه ها حمایت اصلی از صنعت و برند نمایشگاهی را بر عهده دارد، وارد میدان شد تا بتواند برند نمایشگاهی تلکام که سابقه ای 20 ساله دارد را حفظ کند تا این رویداد بزرگ علی رغم شرایط کرونایی برگزار شود.
وی افزود: با انتصاب دکتر زمانی به عنوان مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران سیاست های جدیدی در این شرکت شکل گرفته است. بر اساس همین سیاست ها تصمیم بر این شد که هیچ نمایشگاهی به سمت تعطیل شدن یا ایجاد وقفه در برگزاری پیش نرود و رویدادها در هر شرایطی برگزار شوند. در همین راستا برنامه ریزی کردیم که از تاریخ 5 دی ماه حدود 27 رویداد تا پایان سال برگزار شود. تا کنون 20 نمایشگاه برگزار شده و تعداد باقی مانده از این رویدادها نیز تا نیمه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد که تلکام نیز یکی از این رویداد ها است.
معاون امور نمایشگاهی سایت تهران در ادامه گفت: علی رغم توجیهات معمول صنعت مخابرات برای برگزار نکردن این رویداد در نهایت ما توانستیم با ایجاد ارتباطی مستقیم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آن ها دعوت کنیم که با توجه به سال پایانی دولت دوازدهم و به منظور نمایش و معرفی دستاوردهای بدیع خود در حوزه تلکام در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند.
حضور پاویون منسجم وزارت ارتباطات در تلکام 99
قنبری همچنین گفت: حدود 100 شرکت از حوزه وزارت ارتباطات، شرکت های تابعه این وزارتخانه، بخش خصوصی، سندیکای مخابرات، اوپراتورهای سه گانه همراه اول، ایرانسل و رایتل، شرکت های دانش بنیان و تشکل های مربوطه در این رویداد بزرگ شرکت خواهند کرد. اتفاق خجسته ای که در این دوره از رویداد رخ داده حضور پاویون منسجم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ برگزاری تلکام انجام می شود. فعالان حوزه مخابرات، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان و بخشی از وزارت صمت که با موضوع مخابرات در ارتباط است حضور پررنگی در این رویداد خواهند داشت تا رویداد قابل قبولی را در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه ارائه دهیم.
وی در پایان تاکید کرد: در شرایط کرونایی موجود و رکودی که در بخش های مختلف اقتصادی شاهد آن هستیم انتظاری بر اجرای رویدادها همانند دوره های گذشته وجود ندارد؛ بلکه هدف شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به عنوان محور برگزاری رویدادها این است که اجازه ندهد این صنعت بیش از این با رکود مواجه شود.
خبرنگار: سید حجت هاشمی
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ