آخرین مطالب

فلیسیا آسیدو، مدیر بازاریابی شرکتCVENT مطرح کرد:

آنچه درباره رویدادهای ترکیبی نمی‌دانیم مصاحبه، گزارش و یادداشت

آنچه درباره رویدادهای ترکیبی نمی‌دانیم

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: فلیسیا آسیدو، مدیر بازاریابی شرکتCVENT مطرح کرد: رویدادها همچنان باید سه عنصر اصلی را انتقال دهند: محتوا، ارتباط و تجربه!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش‌ نیوز، نحوه برنامه‌ریزی جلسات ترکیبی یکی از مواردی است که برگزارکنندگان رویدادهای تخصصی همواره دغدغه اجرای صحیح آن را در ذهن دارند. ما از خانم فلیسیا آسیدو (Felicia Asiedu)، مدیر بازاریابی منطقه اروپای شرکت Cvent، درخواست کردیم در مورد نحوه برنامه‌ریزی جلسات ترکیبی اطلاعات تخصصی را در اختیار ما قرار دهد. وی در این گفته ضمن اشاره به مهمترین پارامترها نقاط قوت و ضعف برگزارکنندگان در این زمینه را نیز نام برد. با ما همراه باشید:

در برگزاری رویدادهای ترکیبی، برنامه ریزان رویداد اغلب سعی می کنند اجزای تشکیل دهنده یک رویداد حضوری را به یک قالب آنلاین برگردانند. آیا این روش صحیح است یا اینکه باید یک رویداد دیجیتال یا ترکیبی را از پایه به نحو متفاوتی برنامه ریزی کرد؟

آنچه واقعاً برنامه ریزان باید به یاد داشته باشند این است که رویدادها چه مجازی باشند چه ترکیبی یا حضوری، گزاره های ارزشی در خصوص آنها تغییری نمی کند. رویدادها همچنان باید سه عنصر اصلی را انتقال دهند: محتوا، ارتباط و تجربه؛ و معیاری که برای اندازه گیری موفقیت در بین این عناصر استفاده می شود، تعامل شرکت کنندگان است زیرا این تعامل در هر مرحله از چرخه زندگی رویداد - قبل، حین و بعد از رویداد جریان دارد.

با این وجود، برنامه ریزی و مدیریت یک رویداد ترکیبی بسیار فراتر از قرار دادن دوربین در گوشه اتاق نشست ها عمومی و پخش آن است - و در واقع، تمام جلسات حضوری با مخاطبان آنلاین هم خوانی ندارد. محتوای کوتاه و اجمالی در محیط مجازی بهترین عملکرد را دارد و سایر نکات فنی از پهنای باند قوی تا تولید با کیفیت و ویرایش باید در آن درنظر گرفته شود. محتوا مهم است، اما مسلماً برای یک رویداد مجازی از همه چیز مهمتر است زیرا چیزی است که باعث می شود شرکت کنندگان مجازی، حواسشان پرت نشود، به صفحه نمایش خیره شوند.

برگزارکنندگان می‌توانند برای ایجاد محتوای مناسب برای یک رویداد، از فن آوری جهت افزایش اطلاعات آماری استفاده کنند و تجربه ای به یاد ماندنی، شخصی و تأثیرگذار را برای حاضران فراهم کنند.

مهمترین ابزارها و یا فناوری‌هایی که من باید به عنوان برنامه ریز جلسات برای برگزاری رویدادهای ترکیبی بدانم کدامند؟

هر روز ابزارها و فن آوری های جدیدی ظاهر می شوند، به همین دلیل آموزش و یادگیری بهترین ابزارها هستند. شناخت عناصر سازنده رویدادهای مجازی و ترکیبی مهم است- چه چیزی کارآیی دارد و چه چیزی ندارد، یا اینکه چگونه ابزارهای طراحی می توانند در ترسیم فضای نمایشگاه به منظور تعیین گزینه های جانمایی مطلوب که دستورالعمل های ظرفیت فضای نمایشگاهی و جلسه مطمئن تر را رعایت می کنند، کمک کنند. ابتدا با درک روشهای رویدادهای مجازی و ترکیبی و مطابقت آن با اهداف رویداد خود، می توانید تعیین کنید به کدام ابزارها و فناوری برای به حداکثر رساندن اثربخشی رویدادهای خود نیاز دارید. به یاد داشته باشید که تنها نیستید، با ارائه دهندگان و تأمین کنندگان فناوری، و نیز محل های برگزاری تماس بگیرید تا ببینید آنها چگونه می توانند از رویدادی که می خواهید تولید کنید پشتیبانی کنند.

رویدادهای ترکیبی چطور باید طراحی شوند تا شرکت کنندگان  (آنلاین یا حضوری) بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند؟

شرکت کنندگان حضوری از تجربه ی حس تعلق به جامعه به صورت دست اول برخوردار هستند. شبکه سازی، مکالمه های گرم و صمیمانه و برقراری ارتباط برای آنها بسیار ساده تر است. اما روش هایی وجود دارد که می تواند این حس تعلق به جامعه را با فناوری مناسب به مخاطب دیجیتال نیز منتقل کند. برنامه ریزان می توانند فرصت های شبکه سازی ای را فراهم کنند که به صورت واقعی در اتاق های آنلاین وجود دارد و دارای ویژگی های مختلفی است، نظیر نقش شرکت کننده، عنوان یا موضوع، یا تنظیم پرسش و پاسخ مستقیم و نظرسنجی در حین جلسه برای ایجاد تعامل بیشتر. علاوه بر این، از اپلیکیشنهای نمایشگاهی هم می توان برای ارتباط بین شرکت کنندگان بر اساس علایق مشترک (یا تطابق های تصادفی) استفاده کرد؛ همچنین گیمیفیکیشن می تواند از تعاملات بین بازدیدکنندگان و حامیان مالی پشتیبانی کند.

 چه عناصری می تواند شرکت کنندگان در یک رویداد را در فضای مجازی غافلگیر کند؟

چند مورد مهم در این رابطه به ذهنم می رسد. برای مثال می توانید شرکت کنندگان را به اسم صدا کنید و از آنها بخاطر حضور در نمایشگاه تشکر کنید. یا موارد خاصی را درباره آنها برجسته کنید (احتمالاً آن موارد خاص را می توانید از یک نظرسنجی قبل از رویداد جمع آوری کنید). مردم دوست دارند شناخته شوند!

همچنین برای شرکت کنندگانی که زود ثبت نام می کنند هدیه بفرستید. این هدیه می تواند یا به صورت کوپن الکترونیکی یا یک جعبه هدیه سفارشی سرگرم کننده باشد که نام تجاری و هدف رویداد ما را به همراه دارد.

داشتن مسئول تشریفات ضروری است! مسئول تشریفات می تواند فضای خالی بین جلسات را با سر و صدای سرگرم کننده پر کند، جلسات استراحت را جذاب تر می کند و شرکت کنندگان احساس می کنند در جو حضوری قرار دارند.

به نظر شما رویدادهای مجازی ادامه دار خواهند بود یا بازگشت به دوران آنالوگ وجود دارد؟

رویدادهای مجازی قرار است ادامه داشته باشند! نهایتاً ترکیبی هوشمندانه از رویدادهای مجازی، ترکیبی و حضوری آینده ما را تشکیل خواهد. رویدادهای مجازی ای که دراند به جریان اصلی تبدیل می شوند آنچه را پایه ریزی می کنند که رجی اگروال (Reggie Aggarwal)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ما، آن را عصر طلایی رویدادها خوانده است- دوره ای که رویدادها بیشتر برگزار می شوند، تأثیر بیشتری دارند و مخاطبان آنها بسیار گسترده تر از گذشته است. آینده درخشان تر از همیشه است زیرا برگزار کنندگان رویدادها اکنون ابزارها و روش های بیشتری برای جذب مشتریان و کارمندان خود دارند.

 بهترین رویداد مجازی که تاکنون شرکت کرده‌اید کدام بوده است؟

پاسخ به این سوال ممکن است جانب دارانه به نظر برسد، اما حقیقتاً Cvent CONNECT Europe برای من یک تجربه مجازی باورنکردنی بود. جذب بیش از 8000 متخصص نمایشگاهی و فعال صنعت مهمان نوازی اروپا جهت حضور در یک کنفرانس مجازی 2 روزه-آن هم در دوره پاندمی- واقعاً بیانگر تمایل عمیق متخصصان برگزاری رویداد و نشست ها به گوش فرادادن به رهبران جهانی در مورد آینده، ارتباط و تعامل با همتایان خود، و یک رویداد مجازی دست اول به میزبانی یک ارائه دهنده پیشرو فناوری رویداد بوده است.

گرچه مطمئناً جایگزین تجربه حضوری نبود، اما یک رویداد دو روزه ی بسیار خاص بود که به ما کمک کرد تا با تعداد مخاطبان بیشتری از آنچه که فکرش را می کردیم ارتباط برقرار کنیم- و قدرت رویدادهای مجازی را به عنوان بخشی از یک برنامه نمایشگاهی کاملاً منظم تر به ما نشان داد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور