بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه چیزی به عنوان استاندارد روغن خوراکی سهکاره (سرخکردنی، پخت و پز و سالاد) وجود ندارد، از تخلف شرکت تبلیغکننده این روغن و اعلام جرم علیه آن خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،بهتازگی معرفی محصولی با عنوان روغن سهکاره (سه روغن سرخکردنی، پختوپز و سالاد در یک روغن) از سوی یکی از شرکتهای داخلی و انجام تبلیغات گسترده بهویژه در سازمان صدا و سیما برای آن، شبهات و پرسشهای زیادی در ذهن مردم و رسانهها برانگیخته است.
در این زمینه "وحید مرندیمقدم" معاون سازمان ملی استاندارد ایران امروز (چهارشنبه) در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این واحد تولیدی برای روغن سرخکردنی تولیدی خود از سازمان ملی استاندارد ایران پروانه استاندارد به شماره 4152 دریافت کرد.
وی بیانداشت: شرکت یاد شده برای انجام تبلیغات در صدا و سیما با ارائه این پروانه به تبلیغ روغن «پختوپز، سالاد و سرخکردنی» با عنوان روغن سهکاره پرداخته است.
این مقام مسوول سازمان ملی استاندارد با تقسیمبندی روغنهای خوراکی به چهار دسته، ادامهداد: دسته نخست روغنهای خوراکی مصرف خانوار به شماره استاندارد 9131، دسته دوم روغنهای سرخکردنی به شماره استاندارد 4152، دسته سوم روغنهای مایع مخلوط (پختوپز و سالاد) به شماره استاندارد 5950 و دسته آخر روغنهای قنادی و آردی به شماره استاندارد پارت یک 156 هستند.
وی در ادامه، در توضیح تفاوت آنها خاطرنشانکرد: از آنجاییکه روغن سرخکردنی دمای زیادی میبیند، باید نسبت به حرارت مقاوم باشد و به همین دلیل شاخص اسید چرب اشباع آن 45 است، اما این شاخص در روغن سالاد 20 است.
مرندیمقدم بیانداشت: اگر این روغنها بخواهد با هم ترکیب شود، بهناچار باید اسید چرب بالاتری نیز تولید شود که برای سلامتی افراد مضر است و به همین دلیل سازمان ملی استاندارد اجازه مخلوط شدن آنها را نمیدهد.
وی تصریحکرد: بهکار بردن عبارت روغنمصرفی سهکاره که موجب القای شبهه کیفیت برای مصرف کنندگان شده، اقدامی خلاف و بدون مجوز بوده و از علامت استاندارد سوء استفاده شده است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ