آخرین مطالب

چطور غرفه داران مردم را به بازدید از غرفه خود در یک نمایشگاه مجازی جلب کنند؟ اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی - انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان تهران

چطور غرفه داران مردم را به بازدید از غرفه خود در یک نمایشگاه مجازی جلب کنند؟

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: این مقاله به بررسی سه اشتباه عدم بازاریابی قبل از شروع نمایشگاه، عدم وجود مشوق و انگیزه و عدم تعامل در غرفه های نمایشگاه مجازی می پردازد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،چرا مردم از غرفه های نمایشگاه مجازی بازدید نمی کنند؟
نمایشگاههای مجازی بحث داغ سال 2020 بوده اند. امروزه درتقویم نمایشگاهی شرکتها شاهد تعدادی نمایشگاه مجازی هستیم. برای تمام کسانی که از نمایشگاهها در استراتژی بازاریابی محصول یا خدمات خود استفاده می کنند، حضور در یک نمایشگاه مجازی یک گزینه ناگزیر می شود . اما آیا غرفه داران می دانند که چطور مردم را به بازدید از غرفه خود در یک نمایشگاه مجازی جلب کنند؟

فعالان صنعت نمایشگاهی یک سال سخت را پشت سر می گذارند. بازاریابی هرگز تا این حد دشوار و مهم نبوده است. اما غرفه داران می توانند از بودجه بازاریابی خود به درستی بهره ببرند. در اینجا با سه اشتباه مهم آشنا میشوید که غرفه داران باید در بازاریابی غرفه خود، دریک نمایشگاه مجازی، از آنها اجتناب کنند.

نمایشگاه مجازی چیست؟

نمایشگاهها رویدادهای مرتبط با صنعتی خاص هستند که طی آن فعالان تجاری محصولات یا خدمات خود را به مخاطب هدف ارائه می دهند. مردم از نمایشگاهها بازدید می کنند تا با تامین کنندگان یا فعالان تجاری جدید جهت همکاری آشنا شوند. این نمایشگاهها مخاطب بین المللی قابل ملاحظه ای را به خود جلب میکنند.

نمایشگاههای مجازی همین تجربه را اما در محیط آنلاین ارائه می دهند. فعالان تجاری از غرفه های نمایشگاه مجازی برای مطرح ساختن محصولات و خدمات خود به مخاطب متمرکز استفاده می کنند. بازدیدکنندگان وارد محیط دیجیتالی می شوند و می توانند از غرفه های مجازی بازدید کنند. همچنین گزینه ای وجود دارد که امکان نشست تک به تک را از طریق تماس ویدئویی یا حضور در وبینارها و سخنرانی ها میسر می سازد.

آیا نمایشگاهها به سمت ترکیبی پیش می روند؟

بله. نمایشگاههای ترکیبی به سرعت به نرمال جدید تبدیل می شوند، اما نمایشگاه مجازی هرگز جایگزین نمایشگاههای فیزیکی نمی شود. صنعت نمایشگاهی به سمت ترکیبی پیش می رود به این معنا که همزمان با برگزاری هر نمایشگاه، به شکل مجازی نیز در دسترس مخاطب آنلاین قرار دارد. این نرمال جدید به دو دلیل رواج و محبوبیت دارد. اول مساله مخاطب بین المللی است. نمایشگاهها مخاطبان را از سرتاسر جهان به خود جلب می کنند. با توجه به محدودیت های سفر و قوانین محلی ، کماکان با مشکل سفرهای خارجی تا نیمه اول سال 2020 روبرو خواهیم بود. پیش بینی مکانی مجازی برای غرفه داران جهت نمایش برند خود، بر تعداد بازدیدکننده می افزاید و ارزش بیشتری به نمایشگاه می بخشد. دوم مساله جاذبه های نمایشگاه مجازی است. از دیدگاه بازدیدکننده، مجبور نیستید که برای سفر هزینه کنید. از دیدگاه غرفه دار، جمع آوری دادههای مشتری برای بازاریابی آینده آسان تر است. با این وجود، یک مساله مطرح است. با توجه به محدودیت های اعمال شده و رو آوردن برگزارکنندگان به سمت پلتفورم های مجازی و با وجود افزایش روز افزون محبوبیت رویدادهای مجازی، اما آیا این صنعت آمادگی چنین تغییر بزرگی را دارد؟

برگزارکنندگان وعده می دهند هر آنچه از سالن نمایشگاهی انتظار دارید در یک فضای مجازی تجربه میکنید اما عملا این اتفاق نمی افتد. نمایشگاههای مجازی جدید هستند و در وهله اول جذاب به نظر می رسند ولی در نمونه های برگزار شده شاهد بودیم که مردم به تدریج علاقه خود را از دست داده و از تعداد بازدیدکننده کم شده است. تجارب حاصله نشان میدهند که برگزارکنندگان رویداد مجازی باید بیشتر تلاش کنند.

غرفه های نمایشگاه مجازی

رویداد مجازی کاملا شبیه رویداد فیزیکی نیست. مانند هر مقایسه، مزایا و معایبی دارند. اشکال کار برگزارکنندگان و غرفه داران این است که شیوه عملکرد خود را در نمایشگاه مجازی تغییر نداده اند.

در حالیکه برگزارکنندگان تلاش می کنند محتوای بیشتری ارائه دهند، غرفه داران هنوز تلاش می کنند تا غرفه های نمایشگاه مجازی خود را بسازند. آنها به دنبال طراحی های سه بعدی تعاملی هستند که در یک دامنه (Domin) منحصربفرد قرار می گیرد. این طراحی ها در ابتدا جذاب بودند اما دیگه جاذبه اولیه را ندارند. محیط آنلاین هزاران گزینه در اختیار غرفه داران قرار می دهد با این همه آنها تلاش می کنند همان کاری که در رویدادهای فیزیکی انجام میدهند دراینجا تکرار کنند و جذب بازدیدکننده را به برگزارکننده واگذار می کنند. سپس از خودشان می پرسند چرا کسی از غرفه هایشان بازدید نمی کند!

تیم تحقیقاتی Design2Quadrant انگلستان که روی نمایشگاههای مجازی تحقیق می کند سه مشکل عمده را مطرح می سازد که نشان میدهد چرا مردم از غرفه های مجازی بازدید نمی کنند و چگونه می توان از آنها جلوگیری به عمل آورد.

اگر بعد از یک نمایشگاه مجازی احساس ناامیدی کردید نگران نباشید، شما تنها نیستید! غرفه داران هنوز آمادگی این تغییر را ندارند و شیوه های قدیمی را تکرار می کنند.

اگر غرفه داری در نمایشگاه مجازی آینده فضایی اجاره کرده باشد این شانس را دارد که سه اشتباه عمده زیر را مرتکب نشود. این سه اشتباه مواردی هستند که اکثر غرفه داران در غرفه نمایشگاه مجازی خود انجام میدهند. باید به هر قیمتی شده از آنها دوری کنند.

عدم بازاریابی قبل از شروع نمایشگاه

صرف حضور در یک نمایشگاه مجازی به این معنا نیست که بازاریابی انجام شده است. غرفه دار مسئول است تا به مردم بگوید که در نمایشگاه چه چیزی ارائه می دهد و آنها را دعوت و با آنها گفتگو کند.

مردم وقتی غرفه ای در نمایشگاهی فیزیکی اجاره می کنند همین کار را می کنند. رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و بازاریابی از طریق ایمیل همگی اثربخشی خود را ثابت کرده اند. آنها باید در ایمیل های خود از این فرصت استفاده کنند و از رسانه های اجتماعی و جراید تخصصی برای درج مطلب بهره ببرند. مردم برای بازدید از غرفه مجازی ابتدا باید بدانند چنین غرفه ای وجود دارد. می توان از تقویم بازاریابی قبل از نمایشگاه در این استراتژی استفاده کرد.

عدم وجود مشوق و انگیزه

همه می دانند که راه ورود به قلب بازدیدکننده نمایشگاه، اقلام رایگان است. بسیاری از غرفه ها در نمایشگاهها انواع اشانتیون ها را هدیه می دهند از جمله خودکار، موس پت ، کیسه های خرید پارچه ای … غرفه داران از این اشانتیونهای تبلیغاتی برای جذب بازدیدکننده به غرفه خود استفاده می کنند. این سنتی است که در گذار مجازی از دست رفته است. مشخص است که بازدیدکننده نمی تواند به شکل آنلاین از غرفه خودکار بردارد. پس آنچه می توانند انجام دهند مشارکت در یک رقابت است. بازی های غرفه نمایشگاهی در میان بازدیدکنندگان و غرفه داران محبوبیت دارند. تنها کاری که بازدیدکننده باید انجام دهد این است که فرم تماس غرفه دار را پر کند تا شانس برنده شدن جایزه را داشته باشد.

باید درباره جایزه فکر شود زیرا این یک مشوق واقعی است. از بودجه ای که برای خرید اشانتیون ها و نوشتجات تبلیغاتی پیش بینی شده، می توان استفاده کرد.

عدم تعامل

نمایشگاههای فیزیکی همگی در فضای واقعی برگزار می شوند و عنصر اصلی آن فضای واقعی گفتگوست. بسیاری از مردم با علایق مشابه زیر یک سقف گرد هم می آیند و ایجاد هیجان و تنوع در چنین فضایی کار دشواری نیست. با وجود چنین محیطی  و کارکنان آموزش دیده غرفه، مردم طبیعتا با یکدیگر تعامل خواهند داشت. اما این وضعیت در فضای آنلاین رخ نمی دهد. اکثر بازدیدکنندگان در خانه هایشان با لباس راحتی نشسته اند و منتظر جلسات تبلیغاتی سخنران هستند. اگر غرفه دار به شکلی فعال به دنبال بازدیدکننده غرفه نباشد احتمال تعامل بسیار کم خواهد بود. این غرفه دار است که باید آنها را پیدا کند!

همانطور که کارکنان غرفه در یک نمایشگاه فیزیکی عمل می کنند، در فضای مجازی هم باید در جستجوی مشتریان احتمالی بود و با آنها تعامل داشت. آنها را برای تماشای نمایش محصول یا شرکت در مسابقه دعوت کرد. ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه وظیفه غرفه دار است.

حضور موفق در نمایشگاه مجازی

اکنون با مهمترین اشتباهاتی که غرفه داران مجازی مرتکب می شوند آشنا شده اید و می دانید دقیقا چه کارهایی را نباید انجام داد. بعد از ثبت نام غرفه دار، کار برگزارکننده رویداد تمام می شود. غرفه دار مسئول است تا به مردم بگوید در این نمایشگاه مجازی حضور دارد و آنها را تشویق کند که از غرفه بازدید کنند و با بازدیدکننده تعامل داشته باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور