آخرین مطالب

عارضه ای جدید اما بزرگ در صنعت نمایشگاهی انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران - اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی - اخبار انجمن های صنعت همایش و نمایشگاهی

عارضه ای جدید اما بزرگ در صنعت نمایشگاهی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: ادریس مازندرانی گفت: برگزارکنندگانی که عناوین نمایشگاهی داشتند با در نظر گرفتن شرایط حال حاضر، رویدادها را برگزار نکردند و منافع مشارکت کننده، رعایت استاندارد های نمایشگاهی و برندینگ شرکت خود را در اولویت قرار دادند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،ستاد مقابله با کرونا پس از گذشت نزدیک به 20 روز مجددا برگزاری رویدادهای نمایشگاهی تخصصی در مناطق زرد و نارنجی کشور را بلامانع عنوان کرد. این برای چندمین بار است که روند فعالیت این عرصه با تصمیمات این ستاد متوقف می شود. شاید به جرات بتوان گفت که صنعت نمایشگاهی تنها صنعت در کشور است که از زمان شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته تا کنون به این اندازه متوقف شده است.

اما این تصمیمات که اغلب توسط کسانی که شناخت کافی از این صنعت ندارند چه تاثیری در آینده صنعت نمایشگاهی کشور خواهد گذاشت؟ این صنعت از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون چه روندی را در پیش گرفته و آینده این صنعت متاثر از این تصمیمات چه خواهد بود؟
ادریس مازندرانی در ابتدای این گفت و گو ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در ابتدای شیوع این ویروس ستاد مقابله با کرونا تصمیم بر ممنوعیت برگزاری رویدادها گرفت. در این میان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران نیز تغییر کرد و در اولین قدم اقدام شایان توجهی انجام داد و مجوز برگزاری رویداد ها را از ستاد مدیریت کرونا اخذ کرد.
وی درادامه عنوان کرد: مسئله ای که وجود دارد و توجه به آن ضروری است، اعتمادی است که باید به وجود بیاوریم تا هم شرکت ها و هم بازدیدکننده متخصص بتوانند در نمایشگاه ها حضور پیدا کنند. برای رسیدن به این مهم نیز راهی نداریم جر اینکه تمام پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم. این روزها نمایشگاه های مجازی نمدی شده تا شرکت هایی که برای کسب سودی مقطعی به دنبال مسیری برای ورود به صنعت نمایشگاهی بودند از این نمد کلاهی برای خود ببافند. متاسفانه این موضوع به عارضه ای برای صنعت نمایشگاهی تبدیل شده است. برگزارکنندگانی که عناوین نمایشگاهی داشتند با در نظر گرفتن شرایط حال حاضر، رویدادها را برگزار نکردند و منافع مشارکت کننده، رعایت استاندارد های نمایشگاهی و برندینگ شرکت خود را در اولویت قرار دادند. اما متاسفانه امروزه شرکت هایی که در جایگاه برگزارکننده نیستند و در رتبه دو و سه فعالیت می کنند با برگزاری نمایشگاه های مجازی شرکت های برگزارکننده را متضرر کرده اند. نمایشگاه های مجازی اگر در کنار نمایشگاه های حقیقی برگزار شوند کارایی لازم را دارا خواهند بود. باید توجه داشت که نمایشگاه ها یک رویداد زنده و شتاب دهنده هستند و از این جهت نمی توان جایگزینی برای آن در نظر گرفت. به عنوان مثال نمی توان موتور یک اتوموبیل را برداشت و موتور یک موتورسیکلت را جایگزین آن کرد.

صنعت نمایشگاهی را نمی توان تعطیل کرد
این فعال نمایشگاهی افزود: ویروس کرونا به دفعات موجب تعطیلی بسیاری از صنایع و مشاغل شد اما باید توجه داشت به هر میزان که شیوع ویروس کرونا حاد شود بعضی شاهراه های مهم اقتصاد و صنعت کشور را نمی توان بست. به عنوان مثال دولت هیچ گاه نیروگاه ها یا شبکه حمل و نقل عمومی را نمی تواند تعطیل کند. همان گونه که هر چقدر شیوع ویروس کرونا افزایش یافت متروی تهران تعطیل نشد. صنعت نمایشگاهی نیز موتور محرک، هسته مرکزی و شتاب دهنده تولید و صادرات کشور است. اگر ما بخواهیم این صنعت را تعطیل کنیم قطعا تاثیر مستقیم این امر را در تراز تجاری کشور شاهد خواهیم بود. بنا بر آمار میزان صادرات کشور در ماه های گذشته به شدت کاهش یافته که این موضوع ارتباط مستقیم به تعطیلی صنعت نمایشگاهی دارد. ما فعالان صنعت نمایشگاهی امیدوار بودیم که مسئولان کشور و اعضای ستاد مقابله با کرونا به اهمیت این صنعت واقف شوند و با این عرصه مدارا کنند که متاسفانه این مهم تا کنون اتفاق نیافتاده است.

به نقل از گسترش نیوز،مازندرانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: همکاران من در همه عناوینی که برگزار می کنند با صنف و کسب و کارهای مختلف طرف هستند. در این میان برای ایجاد همگرایی، این اصناف و شرکت های برگزارکننده باید در یک راستا قرار می گرفتند تا برگزاری آن نمایشگاه موفقیت آمیز باشد.  در سال های اخیر نقش انجمن ها و اتحادیه ها از سیاست گذار و حامی به دخالت های بی مورد و تاثیر فراوان در نتیجه برگزاری رویدادها تغییر کرده است که مقصر اصلی این موضوع نیز سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران است.

جاری شدن مدیریت دانایی در صنعت نمایشگاهی
این برگزارکننده نمایشگاهی در پایان گفت: در ادامه مسیر و برای بهبود روند صنعت نمایشگاهی کشور، برخی مسائل مانند تعرفه های نمایشگاهی و قوانین دست و پاگیر باید حذف شوند. ضروری است که تغییر و نوآوری هایی در قوانین و مقررات نمایشگاهی صورت بگیرد تا علی رغم اینکه شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران دولتی است بتواند سرعت عمل بالایی نسبت به شرایط موجود جامعه داشته باشد. امیدوارم با حضور مدیرعامل جدید شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران که انسان بسیار شریفی است مدیریت دانایی در نمایشگاه جاری شود تا صنعت نمایشگاهی در سال 1400 با یک نقش ویژه و موثر فعالیت خود را آغاز کند تا کاستی هایی که متاثر از شیوع ویروس در اقتصاد و تولید کشور وارد شده را جبران کند که به عقیده من این امر نیاز به یک حرکت جهادی دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور