بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: شرکت “پارس مشعل” فعالیت خود را در سال1361 به عنوان تنها شرکت مشعلساز در ایران تحت لیسانس«اورتلی سوئیس» آغاز کرد. این شرکت در سالهای آغازین فعالیت خود، ضمن پاسخگویی به نیاز روز افزون صنایع داخلی، با انتقال تکنولوژی طراحی و ساخت مشعل از یکی از معتبرترین سازندگان اروپایی، دانش طراحی مشعل را بومی ساخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،این شرکت هماکنون مشعلهای خانگی و صنعتی تکسوخت، دوگانهسوز و سهگانهسوز پارس مشعل را با توان حرارتی 12/5 کیلووات تا 20 مگاوات و با تمام سوختهای رایج مانند گاز، گاز مایع، گازوئیل و مازوت درقالب بیش از 120 مدل مختلف به بازار عرضه میکند.
منوچهر سپهری، مدیر عامل شرکت پارس مشعل با بیش از 45 سال تجربه و دانش در این صنعت، اکنون سکان هدایت شرکت را به عهده دارد. وی مهندس مکانیک است و عضو هیات مدیره اغلب انجمنهای مربوط به صنعت تاسیسات بوده است. سپهری در سال 86 از سوی انجمن مدیران صنایع ایران به عنوان مهندس برجسته سال انتخاب شد. در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی تاسیسات ساختمان و سیستمهای سرمایشی و گرمایشی با ایشان در خصوص روند فعالیت ها و موفقیتهایش گفت و گو کردهایم که میخوانید.
از فعالیت و تولیدات شرکت تحت مدیریت خودتان بگویید.
شرکت “پارس مشعل” در زمینه تحقیق، طراحی و ساخت مشعل و همچنین ارتباط مستمر با تولیدکنندگان معتبر خارجی، بسیار پویاست. واحد تحقیق و توسعه شرکت پارس مشعل با توجه به نیاز داخلی کشور توانایی طراحی و تولید مشعلهای منحصر به فرد صنعتی با ظرفیتهای بالا برای صنایع نفت و پتروشیمی، گاز، سیمان و نیروگاهها را دارد. همچنین آزمایشگاه مجهز شرکت پارس مشعل با دارا بودن تجهیزات اندازهگیری دقیق جهت تست مشعل، علاوه بر تحقیقات داخلی شرکت، این امکان را برای تعداد زیادی از دانشجویان رشته احتراق و تبدیل انرژی در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا فراهم کرده تا پروژهها و پایاننامههای خود را با کمک دادههای به دست آمده در این آزمایشگاه تحریر کنند.
شرکت شما چه جایگاهی در این صنعت دارد؟
مهندسین با تجربه و کار آزموده کشور که به اصول فنی و مشخصات دستگاهها شناخت کافی دارند، علاقهمندند از تولیدات این شرکت استفاده کنند، چرا که می دانند این شرکت از روز نخست فعالیت، اعتقاد به اصول و حفظ استانداردهای بینالمللی داشته و دارد.
دستاورد شرکت شما تا کنون چه بوده است؟
بزرگترین دستاورد این شرکت در سال 1370 به عنوان اولین صادر کننده مشعل از آسیا به اروپا بوده و بعد از آن نیز به 40 کشور جهان در چهار قاره و حتی استرالیا هزاران دستگاه مشعل صادر کرده است و هر سال سعی نموده مدلهای جدیدی را طراحی و عرضه کند.
وضعیت صادرات محصولات شرکت چگونه است؟
متاسفانه بعد از شروع تحریمها و توقف LC توسط بانکها مشکلات صادرات همانند موارد دیگر شروع شد و در حال حاضر اغلب خریداران خارجی با خرید ریالی و صدور آن توسط نمایندگان خود اقدام مینمایند. در شرایط فعلی فروش ارزی مشکلات زیادی را از نظر جابه جایی پول ایجاد میکند.
آیا از روش های نوین و جدید در تولید محصولات خود استفاده میکنید؟
ما به وزارت صمت اعلام کردهایم که با توجه به همکاری و توافقی که با دانشگاه شریف داریم، هر گونه مشعل مورد نیاز هر رشته را میتوانیم تولید کنیم و نیازی به ورود آن در این شرایط ارزی و اقتصادی احساس نمیکنیم، حتی در سال جاری مشعل های premix را در شرکت طراحی کردهایم که در صنعت مورد نیاز میباشد و بر روی دیگهای چگالشی قابل نصب است.
با چه موانع و مشکلاتی در مسیر تولید و توسعه شرکت رو به رو هستید؟
مشکل اصلی که همه گرفتار آن شدهایم، تخریب ساختار فرهنگی- اقتصادی کشوراست. این مسئله در مرحله اول، مستقیم به حرکت شرکت ها بر میگردد، البته بازار محدود و مشکلات دیگر هم در این خصوص تاثیر بسیار داشته و فرهنگی را در میان تولیدکنندگان و فروشندگان دامن زده که در جهت فروش خود، تولیدات مشابه را تخریب کنند. مورد دوم مسئله تخصص داشتن افراد و مدیران است. مدیران اشتباهی یا اتفاقی که به عللی به این مرحله رسیده اند (البته به غیر از آنهایی که حقیقتا مدیر هستند) فکر میکنند که همه چیز را میدانند و در کار فنی دخالت و اظهار نظر میکنند و این مسئله در شرکتها و کارخانهها تاثیرات سویی دارد و تنها راه آن، تخصصی کردن و سامان دهی حقیقی رشتههای فنی – تخصصی، توسط دولت یا روشی است که امکان دخل و تصرف در مدارک مربوطه امکان پذیر نباشد، تا ارزش علمی و تخصصی دارندگان مدارک عالی مانند دکترا و مهندسی و سایر رشتههای تخصصی در جامعه بیحرمت نگردد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ