بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: : مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران:اهمیت ورزش در حفظ سلامتی افراد بشر، بالابردن میزان مقاومت بدن در برابر بیماری های گوناگون، افزایش طول عمر، پرورش و تناسب اندام و دهها فایده و مزیت دیگر سبب شده است که میلیون ها نفر از جعیت کره زمین به ورزش روی آورند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،از طرف دیگر برگزاری هزاران مسابقه متنوع ورزشی و درآمدهای ناشی از آن (ازطریق فروش بلیط، پخش برنامه های تلویزیونی، تبلیغات در صحنه های ورزشی یا در آغاز پخش مسابقات، مبادله ورزشکار بین باشگاه ها و ... و فروش کالاهای ورزشی) از منابع مهم درآمد ارزشی برای کشور ها محسوب می شود.
برپایی صدها نمایشگاه بین المللی و تخصصی ورزشی در هر سال در دنیا نقش زیادی در معرفی پیشرفت های حاصل در تولید و طراحی انواع لوازم و تجهیزات ورزشی داشته است.
ارزش بازار جهانی محصولات ورزشی از 32.4 میلیارد دلار در سال 2011 به 471 میلیارد دلار در سال 2018 افزایش داشته و روند صعودی آن همچنان ادامه دارد. بنا به گزارش پایگاه اینترنتی Business Wire این رقم در سال 2022 به 614 میلیاد دلار بالغ خواهد شد.
شرکت های تولید کننده لوازم و تجهیزات ورزشی هر سال بالغ بر 40 میلیارد دلار جهت تبلیغات برای معرفی محصولات متنوع ورزشی خود صرف می کنند، تجربه نشان داده است که هیچ یک از ابزارهای تبلیغی به اندازه شرکت در نمایشگاه های تخصصی و بین المللی در موفقیت های آنان تاثیر گذار نبوده است.
یکی از مهمترین نمایشگاه های بین المللی – تخصصی ورزشی دنیا نمایشگاهی است که قرار است از امروز 28 تا 30 سپتامبر 2020 (7 تا 9 مهر 1399) در شهر شانگاهای چین برگزار شود. این نمایشگاه بین المللی ورزشی که بزرگترین نمایشگاه از این نوع در حوزه آسیا- پاسیفیک خواهد بود 18 هزار متر مربع مساحت دارد و بیش از 1446 تولیدکننده لوازم ورزشی از 80 کشور دنیا در آن شرکت خواهند کرد و حدود 5 هزار برند از محصولات ورزشی را به بازرگانان، باشگاه های ورزشی و فروشگاه های مهم ورزشی دنیا معرفی خواهند نمود.
افزایش تعداد باشگاه های ورزشی و علاقه مندان به انواع ورزش در کشور ما و افتخاراتی که ورزشکاران گرامی میهن ما در عرصه های بین المللی در انواع مسابقات تخصصی کسب کرده اند سبب شده است که برپایی نمایشگاه های تخصصی و بین المللی ورزشی در ایران طی 20 سال اخیر با استقبال شایان توجهی روبرو شود. به گونه ای که تنها در شهر تهران برپایی نمایشگاه های ورزشی و تجهیزات آن 19 دوره متوالی ادامه یافته و امسال نیز از پنجم تا هشتم مهرماه سال جاری شاهد برپایی نوزدهمین نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران هستیم.
برپایی این قبیل نمایشگاه های تخصصی علاوه بر اهمیت صادراتی، توان شرکت های ایرانی تولید کننده این نوع فرآورده ها و تجهیزات را به معرض نمایش دست اندرکاران قرار می دهند. در حال حاضر تنها 30 درصد و در مورد برخی از لوازم ورزشی (مانند البسه) تا 50 درصد نیازهای ورزش دوستان و ورزشکاران ایرانی از محصولات داخلی تامین می شود. چنانچه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی از جمله:
- تامین مواد اولیه مرغوب
- تخصیص ارز برای جایگزینی ماشین آلات فرسوده قدیمی
- مبارزه جدی با قاچاق برخی از لوازم ورزشی
اقدام شود و برای ارتقای کیفیت این محصولات و انطباق آن ها با استانداردها ی ایمنی بین المللی و ساماندهی واحدهای تولیدی بدون پروانه کوشش شود بدون شک میزان صادرات این محصولات و تجهیزات به بازارهای هدف (که در حال حاضر از 30 تا 40 میلیون دلار در سال فراتر نمی رود) به مراتب بیشتر خواهد شد.
صرف نظر از کشور چین که بزرگترین صادرکننده محصولات و تجهیزات ورزشی دنیاست و ارزش صادرات آن در این کالاها در سال 2019 بالغ بر 35 میلیارد دلار بوده است. برخی از کشورهای در حال توسعه مانند ترکیه، پاکستان، بنگلادش، هندوستان سالانه صدها میلیون دلار انواع لوازم ورزشی و فرآورده های مورد نیاز فرعی ورزشکاران از جمله انواع البسه ورزشی، دستکش، کلاه ایمنی، توپهای فوتبال و تنیس و والیبال، راکت، چوگان، میزهای تنیس، لوازم وزنه برداری، تشک های کشتی، میز بیلیارد، لباس های مخصوص شنا، کفش، کیف، چرخ های اسکیت، قایق های ویژه مسابقات، دوچرخه های مقاوم، انواع اتومبیل های ویژه مسابقات، داروها و مواد تقویتی و ... به خارج صادر می کنند.
در حال حاضر بالغ بر 85 هزار ورزشکار حرفه ای و ورزیده که تعدادی از آن ها میلیون ها دلار ارز صرف نقل و انتقال آن ها شده است و سرمایه ارزنده ای برای کشور خود هستند، در فهرست نام آوران فدراسیون ها دیده می شوند.
نقش نمایشگاه های تخصصی را در تقویت بنیه اقتصادی کشور- در شرایط حساس کنونی- جدی بگیریم و برای تداوم برپایی آن ها – بارعایت کاملترین پروتکل بهداشتی و ایمنی- همکاری های لازم را مبذول داریم.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ