بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: نمایشگاههای تخصصی و بینالمللی به عنوان یکی از مهمترین زیرساختهای اقتصادی در تمام دنیا، بستری بسیار مناسب برای تمرکز بر تولید و اشتغال هستند و به اعتقاد فعالان اقتصادی استان، بهرهبرداری از پروژه جدید نمایشگاه اصفهان میتواند محل بروز و ظهور فرصتهای تازه برای اصفهان و کشور باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اعتقاد بر اینکه متأسفانه طی سالیان گذشته اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین استانهای صنعتی کشور، نمایشگاهی در خور این شهر نداشته است، میگوید: خوشبختانه پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان در حال راهاندازی است که میتواند محلی برای نمایش تولیدات، افزایش فروش و گردش مالی بالای استان و کشور باشد.
حسن قاضیعسگر تاکید میکند: با بهرهبرداری از نمایشگاه اصفهان میتوان از شرکتهای مطرح و بزرگ کشور برای حضور در آن به عنوان محلی آبرومند دعوت کرد که موجب رونق بسیاری از فعالیتها در استان خواهد شد.
وی با اعتقاد بر اینکه تولید تنها نمیتواند ارزشافزوده ایجاد کند، میگوید: در نخستین گام باید به دنبال رفع مشکل فروش، بازار سازی و بازاریابی باشیم و به طور قطع نمایشگاه میتواند در فعالسازی فروش و اطلاعرسانی به دیگر فعالان اقتصادی و توسعه اقتصادی بسیار کارساز عمل کند؛ از سوی دیگر کاهش بروکراسی اداری در استان اصفهان برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بسیار ضرورت دارد تا در سایه نمایشگاه بتوان به شکوفایی حوزه تولید و صنعت کمک کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه میدهد: اگر این نمایشگاه بتواند شرکتهای مختلف خارجی را از سراسر دنیا جذب کند، با افزایش ضریب اشغال هتلها و… میتواند در توسعه صنعت گردشگری اصفهان تأثیرگذار باشد؛ البته لازمه اصلی این مسئله فعال شدن حوزه دیپلماسی خارجی و توسعه روابط با دیگر کشورها است.
قاضی عسگر همچنین با بیان اینکه با وجود تحریمها، ایران همچنان با کشورهای همسایه خود در ارتباط است و میتوانیم بازارهای هدف خود را بر آنها معطوف کنیم، معتقد است: به طور قطع تحریمها تا ابد ادامه نخواهد داشت و مسئولان کشور باید این مشکل را حل کنند و اجازه ندهند تحریم موجب آسیب به کشور شود؛ هر چند که تحریمها در بسیاری بخشها موجب شکوفایی شده است بنابراین در نخستین گام، هدف نمایشگاه اصفهان باید بازار داخل باشد که با توسعه آن بتوانیم مشتریان خارجی را جذب کنیم.
پورمحمد شریعتینیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، اصفهان را یکی از کلانشهرهای کشور با پتانسیل بالای گردشگری میداند و میگوید: با وجود این پتانسیل، اصفهان طی سالیان گذشته نمایشگاهی در شأن خود را نداشت و خوشبختانه طی سه سال گذشته با تلاش مدیریت شهری اصفهان، اکنون پروژه بزرگ نمایشگاه در مراحل آخر کار خود است و امیدواریم تا چند ماه آینده به بهرهبرداری برسد.
به گفته او، نمایشگاه زیرساختی برای توسعه گردشگری، فروش صنایع دستی، معرفی محصولات مختلف، ایجاد نقدینگی و درآمدزایی، اشتغالزایی و… است. امیدواریم با فعال شدن محل جدید نمایشگاه و کاهش بیماری کرونا، نمایشگاه اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد و شاهد برقراری تعاملات تجاری در داخل و با دیگر کشورها باشیم و با پیشبرد اهداف اقصادی اصفهان، این محل بتواند درگاهی برای جذب توریست و همچنین معرفی محصولات و پتانسیلهای ایران به دیگر کشورها و کسب درآمد باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان نیز با اشاره به نقش تأثیرگذار نمایشگاه بر اقتصاد و تأثیر آن بر راندمان مالی شهر، میگوید: اتفاقی که در نمایشگاه بینالمللی اصفهان در حال رخ دادن است، میتواند تأثیر مناسب توسعه اقتصاد شهری داشته باشد، البته این مکان فیزیکی تنها یک مؤلفه اقتصادی است و بسیاری از بخشها باید با نمایشگاه هماهنگ شوند.
به گفته روحالله چلونگر، نمایشگاه جدید اصفهان یک زیرساخت است، اما اگر زیرساخت دیگر دستگاهها مهیا نشود، نمیتواند نقش پررنگ خود را نمایش دهد؛ از سوی دیگر نباید به نمایشگاه به عنوان محلی صرفاً برای کسب درآمد نگاه شود و به طور قطع با جلب اعتماد مردم میتوان موجب توسعه اقتصاد شهری شد.
وی از مدیریت شهری و کمیسیون اقتصادی شورای شهر و زیرمجموعه آن در نمایشگاهها خواست تا با برنامهریزی درست و صحیح برای محل جدید نمایشگاه اصفهان، حافظ سرمایههای استانی و ملی در این پروژه باشند.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه نباید از پتانسیلهای محل جدید نمایشگاه غافل ماند، اظهار کرد: باید با تعاملات مختلف و برنامه مدون از این زیرساخت بهره مناسب برد.
رئیس اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان نیز میگوید: کشورهای دیگر همواره برای حضور و بازدید از نمایشگاههای مختلف هزینههای میلیون دلاری میکنند بنابراین باید توجه داشت که این بستر در حال حاضر در اصفهان آماده شده و میتواند با مدیریت بسیار قوی با برندهای بزرگ و معتبر وارد تعامل شود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ