آخرین مطالب

عال صنعت نمایشگاهی

بازارها باز است اما نمایشگاه‌ها تعطیل! اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی

بازارها باز است اما نمایشگاه‌ها تعطیل!

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: علی معین با بیان اینکه چرا ستاد مقابله با کرونا، بازار را تعطیل نمی‌کند، گفت: به‌دلیل مشکلات اقتصادی کشور، نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها واکنش نشان داده می‌شود و نسبت به فعالیت بازار و اصناف حساسیتی وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از صمت هفته گذشته، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد ممنوعیت برگزاری تجمعات و نمایشگاه‌ها به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است. ستاد مبارزه با کرونا بر این باور است که برگزاری نمایشگاه‌ها بازی با جان مردم است و از سویی نیز حیات تجاری فعالان صنعت نمایشگاهی در گرو برگزاری نمایشگاه‌هاست.
خبرنگار صمت به همین منظور گفت‌وگویی را با علی معین، برگزارکننده و فعال صنعت نمایشگاهی ترتیب داده و نظر وی را در این زمینه جویا شده است که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه خواهید خواند. 
معین در ابتدای این گفت‌وگو با طرح این پرسش که چرا دولت درحال‌حاضر اقدام به ممنوعیت فعالیت بازار نمی‌کند، اظهارکرد: از آنجایی که دولت با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو است به ناچار نمی‌تواند فعالیت بازار و اصناف کشور را تعطیل کند. آیا رفت‌وآمد به نمایشگاه‌ها از بازارها کمتر است؟ طبیعتا که این‌گونه نیست و تنها به‌دلیل مشکلات اقتصادی نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها واکنش نشان داده می‌شود و نسبت به فعالیت بازار و اصناف حساسیتی وجود ندارد. 
این فعال نمایشگاهی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه در ذات خود یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای اقتصادی است، گفت: در همین راستا، برای برگزاری نمایشگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی خاصی تدوین شد و در این زمینه، ستاد مقابله با کرونا باید تلاش کند این فرهنگ‌سازی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور نهادینه شود تا از این طریق اقتصاد جامعه نیز حفظ شده و صنعت نمایشگاهی نیز دوام و بقا داشته باشد. وی در ادامه گفت: ستاد مقابله با کرونا با قدرت اعلام می‌کند که برگزاری نمایشگاه‌ها تعطیل است. حال پرسشی که پیش می‌آید این است که چرا این ستاد با همین قدرت بازار را تعطیل نمی‌کند؟ چرا مجتمع‌های نمایشگاهی مانند پالادیوم و ایران‌مال تعطیل نمی‌شوند؟ اگر وجه شبه رفت‌وآمد انسان‌ها و افراد به این مکان‌ها را مقایسه کنیم، به نتایج جالبی خواهیم رسید.
 این فعال نمایشگاهی در ادامه گفت: من به‌عنوان یک برگزارکننده که چندین سال است در این صنعت مشغول هستم، 3 مدل برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای بیماری کرونا طراحی کرده‌ام که از تمام جوانب کارشناسی‌شده است، اما متاسفانه گوش شنوایی برای اجرایی کردن این 3 مدل وجود ندارد.
 البته باید به این نکته نیز توجه داشت در بهترین حالت برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ حدود 30 هزار نفر بازدیدکننده در فضای 60 هکتار حضور خواهند یافت با یک محاسبه سرانگشتی متوجه می‌شویم که به هر شخص چند مترمربع فضا اختصاص می‌یابد.
 معین با اشاره به اینکه فعالان صنعت نمایشگاهی نیز در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، گفت: فعالان این صنعت نیز درست عمل نکرده‌اند. ما باید روش‌های برگزاری نمایشگاه‌ها را تغییر می‌دادیم. 
هنگامی که روند عادی جامعه با یک رویداد به سمت تغییر می‌رود ما نیز باید با همان تغییرات خود را وفق دهیم. وقتی شیوع کرونا نظام اقتصادی کشور را تغییر می‌دهد ما نیز باید روش برگزاری نمایشگاه‌ها را تحت‌تاثیر شیوع این ویروس تغییر می‌دادیم. 
متاسفانه ما فعالان صنعت نمایشگاهی دست به چنین اقدامی نزدیم و همان روش سنتی 40 سال پیش را ادامه دادیم در همین راستا روش‌های برگزاری نمایشگاه‌ها و اطلاع‌رسانی، ماهیت و عملکرد نمایشگاه‌ها باید تغییر کند و از سوی دیگر، برای مشارکت‌کنندگان هم باید فرهنگ‌سازی کنیم.
 این فعال نمایشگاهی افزود: وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی حاصل بی‌تدبیری تمام مسئولان و فعالان اقتصادی و صنعتی کشور است. 

وی همچنین تاکید کرد: دولت باید بپذیرد صنعت نمایشگاهی در راستای اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، توسعه سیاست خارجی، اشتغالزایی و... بهترین ابزار است. 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان اظهارکرد: این نمایشگاه با اهدافی مانند فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت غلات، آرد و نان، حرکت سازمان‌یافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید و تامین مواد اولیه تولید نان، بسترسازی لازم برای ارائه حداکثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در عرصه ماشین‌آلات صنایع مرتبط با صنعت غلات، آرد و نان، ایجاد بستر تعامل و همکاری‌های بیشتر در صنعت آرد و نان کشور و ایجاد بستر صادرات در راستای حمایت از تولیدات داخلی برگزار خواهد شد. 
 عضو انجمن غرفه‌سازان ادامه داد: گروه‌های کالایی این رویداد نیز شامل تولیدکنندگان نان صنعتی، سازندگان ماشین‌آلات نان، تولیدکنندگان صبحانه غلات، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات کافه قنادی، تولیدکنندگان آرد، سازندگان ماشین‌آلات آردسازی، تولیدکنندگان خمیر مایه و بهبوددهنده، سازندگان سیلو، تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط، تولیدکنندگان آنزیم‌های مصرفی در صنایع غذایی، تولیدکنندگان دکوراسیون مرتبط، تولیدکنندگان امولسیفایرهای خوراکی، صنایع بسته‌بندی، تولیدکنندگان قهوه و غلات افزودنی، تولیدکنندگان لباس کار مرتبط، مشاوران صنعت آرد و نان، تجهیزات مربوط به کاشت، داشت و برداشت غلات و تولیدکنندگان غلات است. 
معین در پایان اظهارکرد: این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بازدیدکنندگان تخصصی 12تا 15شهریور1399 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضای به‌وسعت 16هزارمترمربع برگزار می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور