در راستای پروژه «ایران همدل» انجام میشود:
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: «رزمایش ملی ایران همدل» با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشورمان آغاز شد. حاصل دعوت برای پیوستن به این کمپین در بین فعالان حوزه آی. سی. تی کشور، به خرید 50 هزار تبلت، سیمکارت و تامین اینترنت رایگان برای سال تحصیلی جدید منجر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،«مشکات اسدی» مشاور زنان و توانمندسازی اجتماعی سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، به تشریح جزئیات و اهداف بعدی رزمایش ملی ایران همدل پرداخت.
در فاز اول «ایران همدل» چند مجموعه با وزارت ارتباطات همکاری کردند؟
این کمپین در فاز نخست با دعوت وزیر ارتباطات، از 13 مجموعه فعال در حوزه آی. سی. تی در ماه مبارک رمضان آغاز شد. سه اپراتور، سه شرکت خدمات پرداخت و هفت استارتاپها بزرگ کشور پس از دعوت وزیر ارتباطات به این کمپین پیوستند و هر کدام در حوزه کاری خودشان فعالیتی را جهت جذب کمک آغاز کردند.
شکل همکاری این مجموعهها به چه صورت بود؟
اپراتورها و استارتاپها به واسطه تنوعی که در کارشان وجود دارد، هر کدام نوع خاصی از همکاری را آغاز کردند. که سه رسته سلامت، بستههای غذایی و آموزش کودکان مناطق محروم که برای جذب مشارکت در نظر گرفتیم و هر کدام از آنها بنا بر تمایلی که به این حوزهها داشتند، فعالیت خود را آغاز کردند.
به این ترتیب 54 درصد از کمکها از سوی مجموعههای مختلف بنا بر درخواست خودشان، باید در حوزه آموزش کودکان در مناطق محروم صرف میشد. وزارت ارتباطات این کار را با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام داد.
دلیل همکاری با کمیته امداد چه بود؟
کمیته امداد شناخت کافی و خوبی از مناطق محروم و شرایط افراد مختلف در آن مناطق دارد. میداند که کدام خانواده به چه چیزی نیاز دارند و درجه نیازشان به چه میزان است.
مساله بعدی این بود که در کشور ما صرفا نهادهایی مانند بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد میتوانند مبالغی که برای کمک جمعآوری میشود را جمعآوری کنند. از آنجا که بر همین اساس اپراتورها و شرکتها اجازه جمعآوری کمک جمعی را ندارند، مبالغ جمع شده از حساب شرکتها بدون فوت وقت به حساب مشترک کمیته امداد و وزارت ارتباطات واریز شد، حسابی که ورودی و خروجی آن کاملا مشخص است.
در فاز نخست برای آموزش کودکان مناطق محروم چه مبلغی جمع آوری شد؟
حدود 12میلیارد و 800 میلیون تومان که از این مبلغ هشت میلیارد و 800 میلیون تومان برای آموزش کودکان در نظر گرفته شد. هدف ابتدایی ما در حوزه آموزش کودکان مناطق محروم، تهیه تبلت برای دانش آموزان تعریف شد.
گروه هدف چطور شناسایی شد؟
گروه هدف را قبلا کمیته امداد شناسایی کرده بود. حدود 180 هزار دانش آموز و دانشجو بودند که به دیوایس (تبلت، گوشی و کامپیوتر) برای آموزش نیاز دارند. در این میان اولویت با دانش آموزان مستعد، کنکوری و دارای معدل بالا است. پس از غربالگری با این امتیازها، حدود 50 هزار دانش آموزان وجود دارند که باید امکانات سختافزاری آموزش برای آنها به سرعت تهیه شود.
با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی، تبلتها چه زمانی به دست دانشآموزان میرسد؟
تمام سعی خودمان را به کار میگیریم که تا اول مهرماه این اتفاق رخ دهد. در فاز دوم کمپین ایران همدل که به تازگی آغاز شده است، تمام مجموعههای همکار برای تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم تلاش میکنند.
علاوه بر کمکی که مانند فاز نخست پویش انجام میشود، در جلساتی که برگزار شد اپراتورها تضمین کردند برای هر تعداد تبلتی که برای دانشآموزان خریداری شود، سیمکارتی با حجم اینترنت مناسب در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
تبلتهایی که قصد خرید آنها را دارید در داخل کشور تولید میشوند یا باید تبلت خارجی خریداری کرد؟
با چند شرکت تولیدکننده داخلی برای تولید تعدادی از تبلتهای مورد نیاز توافق کردهایم.
با توجه به اینکه هنوز تولید گوشی بومی در کشور ما به شکل جدی آغاز نشده است، میتوان انتظار داشت تا کمتر از دو ماه دیگر 50 هزار گوشی برای صرفا دانشآموزان مناطق محروم تولید شود؟
تمام تلاش خودمان را به کار میگیریم تا این اتفاق رخ دهد. با شرکتهای تولیدکننده گوشی داخلی نیز در این خصوص قراردادهایی منعقد شده و آنها تولید خود را آغاز کردهاند. تهیه 50 هزار تبلت هدفی است که برای خود ترسیم کردهایم اما با مبالغی که در فاز نخست جمعآوری شده است، حداکثر بتوانیم پنج هزار تبلت خریداری کنیم. باید منتظر اجرایی شدن فاز دوم کمپین و میزان پولی که جمعآوری میشود باشیم و برای آن نیز برنامهریزی کنیم.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ