آخرین مطالب

یادداشت سردبیر؛

وقتی برای عرض اندام تجاری مصاحبه، گزارش و یادداشت

وقتی برای عرض اندام تجاری

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز / فرهاد اسماعیلی: زمانی که صحبت از نمایشگاه یا هر نوع رویداد از نوع ارایه محصولات و خدمات به صورت دست جمعی می شود، نخستین موضوعی که ذهن انسان را درگیر می کند این است که نتیجه این نوع رویدادهای تجاری چیست؟ یا قرار است پس این رویداد چه اتفاقی بیافتد؟ این دست پرسش ها وقتی افزایش پیدا می کند که ما نمایشگاه های خود را بسیار کم فروغ از نظر میزان بازدید کنندگان می بینیم.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در حال حاضر سه مرکز بزرگ برگزاری نمایشگاه در تهران یعنی نمایشگاه بین المللی تهران، شهر آفتاب و مصلی تهران محل عرضه انواع محصولات و خدمات در تمامی حوزه های فعالیتی است. در حقیقت نبض صنعت نمایشگاهی در تهران را این سه محل در اختیار دارند. اگر شهرهای دیگر مانند تبریز، اصفهان، شیراز، کیش، بندرعباس، قم و چند شهر نمایشگاهی دیگر را به آن اضافه کنیم به این نتیجه می رسیم که این صنعت با وجود کم جلوه بودن، دارای خروجی های مالی بسیاری است که تنها برگزار کنندگان این صنعت از آن خبر دارند.
در حقیقت این یادداشت به این موضوع تاکید دارد که صنعت نمایشگاهی در تمامی جهان به ویژه کشورهای صاحب برند، دارای گردشس مالی بسیار زیاد است و یکی از 10 تجارت صنعتی سودآور در جهان محسوب می شود.
این تجارت در ایران با مشکلات زیادی روبروست که نخستین نکته آن بروکراسی آن برای گرفتن مجوز و هزینه های سنگین برگزاری یک نمایشگاه است. اگر نگاهی به برگزاری های نمایشگاه در ایران بیاندازیم در می یابیم که افراد خاصی در این صنعت فعالیت دارند و هر کسی وارد این صنعت نمی شود؛ که البته دلایل متعددی دارد.
اما آنچه در این میان بیش از همه جلوه می کند همان کم فروغی نمایشگاه هایی است که در ایران برگزار می شود. اگر نگاهی به آمار نمایشگاه های ایران داشته باشیم از حدود 60 تا 80 نمایشگاهی که به عنوان نمایشگاه بزرگ رخ می نماید تنها چند نمایشگاه با استقبال عمومی هم از سوی متخصصان و هم از سوی مردم مواجه می شود. البته در تمام دنیا هم اینگونه است که برخی نمایشگاه ها به دلیل خاستگاه و نوع ارایه محصول و خدمات، مخاطبان خاص داشته باشند اما این مخاطبان خاص دلیل بر بی مخاطب بودن نمایشگاه ها نیست.
هر چند در نمایشگاه ها خروجی مهم است اما این خروجی باید هدفمند و با برنامه ریزی باشد و دعوت از افرادی که برای حضور در نمایشگاه انجام می شود تا بازدیدهای عمومی، همه باید با یک سیاست جلو برود که متاسفانه در ایران و بین برگزار کنندگان این نوع نگاه کمتر دیده می شود.
در هر حال باید برای یک نمایشگاه موفق وقت گذاشت، استراتژی تعریف کرد، نیرو و برنامه مدون داشت و اهداف عمومی و خصوصی را تعریف کرد، بعد خواهیم دید که نفع و منفعت مالی را در پی دارد.
و در آخر اینکه هر نمایشگاهی باید خروجی متناسب با


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور