استارتاپ بیمه ای؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: بنیانگذار یک استارت آپ بیمه ای در کشور گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپ های بیمه ای نباشد، شرکت های بیمه هم آنها را به رسمیت نمی شناسند و با آنها همکاری نمی کنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مدتی است که موضوع فعالیت استارت آپهای بیمه موافقان و منتقدان خاص خود را دارد اما با این وجود، سهم این استارت آپ ها در صنعت بیمه کمتر از یک درصد است که عدد بسیار کمی را شامل می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی چندی پیش گفته بود که از گسترش استارت آپهای بیمه در کشور حمایت و آن را باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه می داند، هرچند که اذعان کرد که تاکنون شاهد رشد این استارت آپ ها در صنعت بیمه نبوده ایم.
اما مشکلات استارت آپهای بیمه در کشور چیست و چرا مخالفان فعالیت آنها در صنعت بیمه بیشتر از موافقان آن است؟
در همین رابطه هادی فلاح تفتی بنیانگذار و مدیرعامل یکی از استارت آپهای بیمه در کشور گفت: استارت آپ های بیمه ای به تازگی کار خود را در صنعت بیمه آغاز کرده اند، بر همین اساس انتظار می رود که در اوایل کار قدری ضعیف باشند. یکی از دلایل آن نیز سنگ اندازی ها در این مسیر است که همواره از سوی برخی صورت می گیرد چرا که از رشد و توسعه استارت آپ ها ترس و واهمه دارند و منافع خود را در خطر می بینند.
وی خاطرنشان کرد: استارت آپ های بیمه ای در این مدت رشد چندانی نکرده اند و علت اصلی آن این است که بیمه مرکزی رویه و روند شفافی در حمایت از استارت آپ های صنعت بیمه اعمال نکرده است.
بنیانگذار استارت آپ بیمه بیان کرد: بیمه مرکزی آیین نامه ای را ابلاغ کرده که هنوز آیین نامه اجرایی آن به دست استارت آپ های بیمه نرسیده است اما اگر این آیین نامه اجرایی به دست استارت آپ ها برسد و مجوزی برای استارت آپ ها صادر شود که شرکت های بیمه، این نوع استارت آپ ها را به رسمیت بشناسند، نقطه عطفی در حوزه فعالیت های استارت آپی بیمه خواهد بود و استارت آپ ها می توانند در حوزه خود حرکت روبه جلویی داشته باشند.
فلاح تفتی در ادامه گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپ های بیمه ای نباشد، شرکت های بیمه هم آنها را به رسمیت نمی شناسند و با آنها همکاری نمی کنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود.
وی اظهار کرد: برخی از استارت آپ ها سامانه ای را برای نمایندگان شرکت های بیمه در نظر گرفته اند که آنها در این سامانه محصولات بیمه ای را خود را بفروشند و از استارت آپهای بیمه عقب نمانند در این شرایط نماینده ها می توانند با سایر استارت آپ ها رقابت کنند و متضرر نشوند.
فلاح تفتی بیان کرد: اگر نماینده های شرکت بیمه نتوانند در این حوزه رقابت کنند تا چند سال آینده یکسری برند استارت آپی در کشور ایجاد می شوند که بسیاری از نماینده های شرکت های بیمه را از این عرصه حذف خواهند کرد.
مدیر عامل استارت آپ بیمه در ادامه عنوان کرد: اگر این استارت آپ ها رونق بگیرند در پی آن ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می یابد چون کسی که وارد این نوع سامانه شده است تا بیمه نامه خرید کند، محصولات دیگری را هم مطالعه می کند و اگر خواست خریداری می کند. همچنین دانش مردم در حوزه صنعت بیمه بیشتر می شود و محصولات بیمه ای بیشتری را هم می شناسند چون در دفاتر نمایندگی های شرکت های بیمه، زمانی برای مطالعه محصولات بیمه ای وجود ندارد.
تیم لطیف، بنیانگذار یکی دیگر از استارت آپ های بیمه ای در کشور، درباره مشکلات این استارت آپ ها گفت: مهمترین مشکل استارت آپهای بیمه ضعف زیرساخت های فناوری اطلاعات است. اگر مدیران نمایندگی های شرکت های بیمه با کاربردهای IT و تکنولوژی های جدید آشنا شوند مردم هم کم کم به سمت خرید آنلاین بیمه نامه قدم بر می دارند.
وی افزود: خرید بیمه نامه از طریق نمایندگی های بیمه و به حضوری یک نوع حرکت سنتی است و حرکت از بازار سنتی به بازار آنلاین در هر حوزه ای مسیر طولانی و دشوار خود را دارد که باید با گذشت زمان آن را رفع کرد؛ کما اینکه در حال حاضر بسیاری از استارت آپ ها در حوزه های حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، خدمات مسکن و … این مسیر پیچیده را طی کرده و توانسته اند با کمرنگ کردن بازار سنتی، به موفقیت و رواج بالایی در میان مردم دست پیدا کنند و خدمات بازار آنلاین را به مردم ارائه دهند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ