آخرین مطالب

یادداشت خبرنگار؛

معجزه نمایشگاهها مصاحبه، گزارش و یادداشت

معجزه نمایشگاهها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: همه کشورها از تولید ملی خود به شیوه ها و با اجرای برنامه های مختلف حمایت می کنند تا در این چرخه هم به سود و منفعت برسند و هم زمینه اشتغال را در جامعه فراهم آورند. اما تولید ملی بخودی خود تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه لوازمی داشته باشد که یکی از آنها می تواند برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه باشد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نمایشگاهها و همایش ها و در مجموع رویدادهایی از این نوع چگونه می توانند در تولید ملی نقش موثری ایفا کنند؟ برای ارتقای نوآوری و خلاقیت در تولید ملی و همچنین ورود تکنولوژی به جامعه چه راههایی وجود دارد؟ بدون شک کالای داخلی به معرفی و شناسایی و همچنین تکنولوژی نوین نیازمند است که همه این موارد می تواند در برگزاری نمایشگاهها محقق شود.
یکی از آثار ارتقای تولید ملی، رفع بیکاری است و به قطع وقتی کالاهای داخلی با عرضه و تقاضای بیشتری روبرو شود این مشکل تا حدود زیادی رفع خواهد شد. بنابر این در افزایش تولید داخلی ما با چند مزیت و فایده روبرو خواهیم شد نخست اینکه با رشد تولید، کالاها با قیمت مناسب به مردم عرضه می شود و دوم اینکه کار و اشتغال در جامعه افزایش خواهد یافت و به همین دلیل خیلی از آسیب های اجتماعی از جامعه رخت برخواهد بست.
تولید صرف کالا خودبخود نمی تواند یک جامعه را با پیشرفت و توسعه روبروکند. به طور قطع هیچ کالایی فروخته نمی شود مگر اینکه بازاریابی مناسبی داشته باشد و بازارهایی برای فروش آن آماده شود. معمولا همایش ها، نمایشگاه ها، سمینارها، جشنواره ها و رویدادهایی از این قبیل این کار را انجام می دهند و هنر دستگاههای ذیربط نیز این است که از این ابزارها بخوبی استفاده کنند.
برای فروش یک محصول ما به بالابردن کیفیت تولید محصول و تبلیغ و بازاریابی اثرگذار نیازمند هستیم. ارتقای کیفیت تولید محصولات از شاخص های مهم موفقیت فروش یک کالا است. کیفیت تولید محصول اصل مهم ساخت کالاها است و چنانچه به تبلیغ و بازاریابی بی توجهی شود در واقع مهمترین عامل استمرار فروش محصول را نادیده گرفته ایم. جشنواره ها، همایش ها، نمایشگاه ها، کارگاههای آموزشی، سمپوزیم ها و رویدادهای مشابه  در صورتی در تبلیغ و فروش محصول موفق خواهند بود که مبلغ چنین کالاهای با کیفیتی باشند. رویدادهای یادشده معمولا با حضور سه گروه تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران برگزار می شود. همه اضلاح این مثلث در پایان این رویداد باید به منافع خود برسند این مهم درصورتی حاصل می شود که همه عوامل تولید، این اصول را در ایجاد محصول رعایت کرده باشند. نمایشگاهها و رویدادهای یاد شده محل معرفی و شناسایی کالاها و تولیدات مختلف یک جامعه هستند و این معرفی زمانی موثر و تاثیرگذار خواهد بود که کالاهای با کیفیت تولید شود تا مشتری همواره پای ثابت خرید آن باشند. ما کالایی تولید نمی کنیم که فقط یک بار به فروش برسد زیرا در این صورت  با زیان و ضرر روبرو خواهیم شد و مشتریهای خود را از دست خواهیم داد. کالاهای با کیفیت می توانند ادامه این فروش و بازار را تضمین کنند. نمایشگاهها و همایش ها باید محصولات با کیفیت به نمایش بگذرانند و در این زمینه نیز هیچ تفاوتی بین نمایشگاههای ملی و بین المللی وجود ندارد یعنی همانطور که نمایشگاههای بین المللی که در ایران و خارج از کشور با حضور شرکت های ایرانی برگزار می شود و باید کالاهای با کیفیت به نمایش بگذرانند در نمایشگاههای داخلی نیز باید چنین دغدغه ای وجود داشته باشد.
زیان‌های نمایش، ارایه و فروش محصولات بی کیفیت فقط به یک دوره زمانی محدود  نمی شود بلکه عوارض و زیانهای آن به سالها یا حتی دهه ها کشور و تولید کننده آن را در معرض قضاوتهای منفی قرار خواهد داد بنابراین وقتی چنین کاری صورت گیرد در واقع کسب و کار، درآمد و اشتغال نسل های مختلف را نیز با مشکل روبرو کرده ایم. نمایشگاهها وهمایش ها باید از تولیدات داخلی با کیفیت حمایت کنند تا همه تولیدکنندگان را به سمت تولید کالاهای با کیفیت تشویق و در نتیجه کالاهای با کیفیت ایران را در دنیا  پرآوازه کنند. این گونه تبلیغ کالاها فقط ازعهده نمایشگاهها بر می آید و این معجزه این دسته از رویدادها است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور