یادداشت خبرنگار؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: همه کشورها از تولید ملی خود به شیوه ها و با اجرای برنامه های مختلف حمایت می کنند تا در این چرخه هم به سود و منفعت برسند و هم زمینه اشتغال را در جامعه فراهم آورند. اما تولید ملی بخودی خود تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه لوازمی داشته باشد که یکی از آنها می تواند برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه باشد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نمایشگاهها و همایش ها و در مجموع رویدادهایی از این نوع چگونه می توانند در تولید ملی نقش موثری ایفا کنند؟ برای ارتقای نوآوری و خلاقیت در تولید ملی و همچنین ورود تکنولوژی به جامعه چه راههایی وجود دارد؟ بدون شک کالای داخلی به معرفی و شناسایی و همچنین تکنولوژی نوین نیازمند است که همه این موارد می تواند در برگزاری نمایشگاهها محقق شود.
یکی از آثار ارتقای تولید ملی، رفع بیکاری است و به قطع وقتی کالاهای داخلی با عرضه و تقاضای بیشتری روبرو شود این مشکل تا حدود زیادی رفع خواهد شد. بنابر این در افزایش تولید داخلی ما با چند مزیت و فایده روبرو خواهیم شد نخست اینکه با رشد تولید، کالاها با قیمت مناسب به مردم عرضه می شود و دوم اینکه کار و اشتغال در جامعه افزایش خواهد یافت و به همین دلیل خیلی از آسیب های اجتماعی از جامعه رخت برخواهد بست.
تولید صرف کالا خودبخود نمی تواند یک جامعه را با پیشرفت و توسعه روبروکند. به طور قطع هیچ کالایی فروخته نمی شود مگر اینکه بازاریابی مناسبی داشته باشد و بازارهایی برای فروش آن آماده شود. معمولا همایش ها، نمایشگاه ها، سمینارها، جشنواره ها و رویدادهایی از این قبیل این کار را انجام می دهند و هنر دستگاههای ذیربط نیز این است که از این ابزارها بخوبی استفاده کنند.
برای فروش یک محصول ما به بالابردن کیفیت تولید محصول و تبلیغ و بازاریابی اثرگذار نیازمند هستیم. ارتقای کیفیت تولید محصولات از شاخص های مهم موفقیت فروش یک کالا است. کیفیت تولید محصول اصل مهم ساخت کالاها است و چنانچه به تبلیغ و بازاریابی بی توجهی شود در واقع مهمترین عامل استمرار فروش محصول را نادیده گرفته ایم. جشنواره ها، همایش ها، نمایشگاه ها، کارگاههای آموزشی، سمپوزیم ها و رویدادهای مشابه در صورتی در تبلیغ و فروش محصول موفق خواهند بود که مبلغ چنین کالاهای با کیفیتی باشند. رویدادهای یادشده معمولا با حضور سه گروه تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران برگزار می شود. همه اضلاح این مثلث در پایان این رویداد باید به منافع خود برسند این مهم درصورتی حاصل می شود که همه عوامل تولید، این اصول را در ایجاد محصول رعایت کرده باشند. نمایشگاهها و رویدادهای یاد شده محل معرفی و شناسایی کالاها و تولیدات مختلف یک جامعه هستند و این معرفی زمانی موثر و تاثیرگذار خواهد بود که کالاهای با کیفیت تولید شود تا مشتری همواره پای ثابت خرید آن باشند. ما کالایی تولید نمی کنیم که فقط یک بار به فروش برسد زیرا در این صورت با زیان و ضرر روبرو خواهیم شد و مشتریهای خود را از دست خواهیم داد. کالاهای با کیفیت می توانند ادامه این فروش و بازار را تضمین کنند. نمایشگاهها و همایش ها باید محصولات با کیفیت به نمایش بگذرانند و در این زمینه نیز هیچ تفاوتی بین نمایشگاههای ملی و بین المللی وجود ندارد یعنی همانطور که نمایشگاههای بین المللی که در ایران و خارج از کشور با حضور شرکت های ایرانی برگزار می شود و باید کالاهای با کیفیت به نمایش بگذرانند در نمایشگاههای داخلی نیز باید چنین دغدغه ای وجود داشته باشد.
زیانهای نمایش، ارایه و فروش محصولات بی کیفیت فقط به یک دوره زمانی محدود نمی شود بلکه عوارض و زیانهای آن به سالها یا حتی دهه ها کشور و تولید کننده آن را در معرض قضاوتهای منفی قرار خواهد داد بنابراین وقتی چنین کاری صورت گیرد در واقع کسب و کار، درآمد و اشتغال نسل های مختلف را نیز با مشکل روبرو کرده ایم. نمایشگاهها وهمایش ها باید از تولیدات داخلی با کیفیت حمایت کنند تا همه تولیدکنندگان را به سمت تولید کالاهای با کیفیت تشویق و در نتیجه کالاهای با کیفیت ایران را در دنیا پرآوازه کنند. این گونه تبلیغ کالاها فقط ازعهده نمایشگاهها بر می آید و این معجزه این دسته از رویدادها است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ