استارتاپ های فرهنگی؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: فراخوان ارسال آثار به پنجمین دوره جایزه فیروزه در چهار بخش «اسباببازی و عروسک»، «هدایای فرهنگی»، «نوشتافزار» و «استارتاپهای فرهنگی» منتشر شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علی فریدونی مدیرکل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی و دبیر پنجمین دوره جایزه فیروزه بیان کرد: در راستای رونق تولید کالای فرهنگی داخلی و حمایت و تشویق ایدههای نو دبیرخانه پنجمین دوره جایزه فیروزه از طراحان، ایدهپردازان و تولیدکنندگان اسباببازی و عروسک، نوشتافزار و هدایای فرهنگی دعوت میکند آثار خود را تا 30 آذر 98 ارسال و در سامانه اطلاعات به نشانی www.JayezehFiroozeh.ir ثبت کنند.
وی ادامه داد: اختتامیه پنجمین جایزه فیروزه، 29 دی 1398 در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. نمایشگاه آثار منتخب و وارد شده به جایزه نیز در فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفتوگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر در روزهای 26 تا 29 دی برگزار میشود.
فریدونی با اشاره به مخاطبان اصلی جایزه فیروزه گفت: جامعه هدف این جایزه خانواده، کودکان و فعالان حوزه فرهنگ هستند. دبیرخانه جایزه فیروزه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی را در دستور کار قرار دادهاند. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند. صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمیشود، بلکه بهکارگیری درست ارزشها و مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در اولویت است.
علاقهمندان برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط و چگونگی ثبتنام میتوانند به پایگاه خبری دبیرخانه جایزه فیروزه به نشانی Jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند و در صورت نیاز با تلفن دبیرخانه به شماره 02188318655 تماس بگیرند.
بخشهای رقابتی جایزه فیروزه:
اسباببازی و عروسک
بازی، اسباببازی و عروسک بهعنوان نمادی فرهنگی، کارکردی آموزشی، سرگرمی و ارزشی دارد که بر شکلگیری نسل جوان که سازنده جامعه آینده هستند تاثیر دارد. از اینرو جایزه فیروزه، توجه ویژه به مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در طراحی و تولید این آثار دارد. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمیشود، بلکه بهکارگیری درست ارزشها و مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در اولویت است.
نوشتافزار و لوازمالتحریر
این گروه ابزارهایی هستند که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. این ابزارها دارای وجه رسانهای بوده و معمولا حاوی تصاویر، نقوش و نمادهایی هستند که علاوه بر جنبه زیباییشناختی آن، دارای پیامها و معناهای ارزشی و فرهنگی هم میباشند. بهکارگیری درست تصاویر و پیامهای حاوی مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در اولویت است.
هدایای فرهنگی
کالاهایی قابل عرضه و دارای قیمت، محتوا و معناست. این کالاها در بازار موجود هستند و خرید و فروش میشوند. کالاهای فرهنگی لزوما دارای محتواست، یعنی شامل مولفههایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آیین های ایرانی اسلامی است که ریشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی است. این کالاها دارای اصالت هستند، یعنی هریک از مولفههای فرهنگی ارائه شده در کالا باید به صحت و درستی ارائه شوند، چراکه این کالاها مروج مولفههای فرهنگی هستند و رسالت آنها علاوه بر ترویج این مولفهها، حفاظت از صحت و درستی آنها در ترویج است.
استارتاپها و ایدههای نو
در جهت تجاریسازی کالاهای فرهنگی، در این جایزه، برای بالا بردن کیفیت طراحی محصولات و خلق ایدههای نو بر مبنای گنجینه ارزشهای فرهنگی ایرانی اسلامی، از ایدههای نو و خلاق جهت ورود به بازار استقبال میشود و این ایدهها در دو بخش بالغ و آغازین مورد ارزیابی و حمایت و معرفی قرار خواهند گرفت. هدف از این بخش در جایزه فیروزه، خلاقیت در ارائه کالا به بازار مصرف، شیوههای نو در بازارپردازی و رصد نیاز مشتری، بالا بردن قدرت رقابتی در جهت صدور کالای ساخت داخل و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی به واسطه عرضه کالاهای بومی با ارزشهای ملی است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ