در سمینار «بانکها، پرداختیها و اپراتورها، رقابت یا شراکت» چه گذشت؟
مرکز فابا
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سمینار بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها، رقابت یا شراکت در دومین روز از نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از فابانیوز، یکی دیگر از رویدادهای دومین روز نمایشگاه تراکنش ایران، برگزاری سمینار بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها، رقابت یا شراکت بود که با حضور علیرضا طلوع، رسول سراییان، مظفر پوررنجبر، مهدی غیناقی، علی حکیم جوادی، باقر صمدی و مصطفی امینی برگزار شد.
در ابتدای این نشست مظفر پوررنجبر،مدیرعامل گروه دادهپردازی بانک پارسیان با بیان اینکه اگر وظیفه صنعت مخابرات را در حد اتصال نقطه تعریف کنیم نباید به آن ورود کنیم گفت: وقتی می گوییم سرویس های ارزش افزوده به این معنا است که یک سرویس پایه وجود دارد و ما یک سری سرویس های اضافه به آن اضافه می کنیم. در این بین هر خدمتی که قابل دیجیتال شدن است را ارائه می دهم.
وی با اشاره به اینکه خدمات در عصر دیجیتال بابد بررسی شود قابل دیجیتال شدن است یا نه، گفت : در خدمات مالی و پولی و پرداخت آنچه که قابل دیجیتال شدن است قابل ارائه است.
وی تاکید کرد:هر اپراتور می تواند خدمات مالی دهد و اگر این کار را انجام دهد نفعی در این حوزه ندارد.
مصطفی امینی در پاسخ به این سوال که بانک و اپراتور می توانند شرکای راهبردی برای یکدیگر باشند؟ گفت: شاخص همگرایی دیجیتال به تجربه مشتری بستگی دارد، اپراتورها تهدید جدی تری برای بانک ها در زمینه خرد هستند نه برعکس.
باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل در ادامه گفت: هدف راهبردی ما تبدیل شدن به اپراتور دیجیتال و مدیریت کسب و کار خود به صورت دیجیتال است.
مهدی غیناقی، عضو هیئت مدیره همراه اول نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: اپراتورها تهدیدی برای بانک ها نیستند و این طرز تفکر باید اصلاح شود و تحول دیجیتال راهبرد اصلی همراه اول است.
وی افزود: تحول دیجیتال متعلق به کل کشور است و نباید جزیره ای در این بخش رفتار شود. تحول دیجیتال باید از سوی نهاد بالادستی ارائه و ابلاغ شود.
زادمهر، کارشناس بانکی نیز در ادامه گفت: هم بانک ها هم اپراتورها در فضای رقابتی شدیدی کار می کنند، و نرخ سود آنها بسیار کاهش پیدا کرده و راه این است که به سرعت از این شرایط عبور کنند. 95 درصد از تراکنش ها در کانال های غیر از شعبه است که بستر آن را اپراتورها فراهم کرده اند و یک شراکت پنهان میان آنها وجود دارد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ