آخرین مطالب

ایران مراسم نیوز بررسی میکند؛ گزارش اختصاصی ششمین نمایشگاه بین المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته مصاحبه، گزارش و یادداشت - مقالات مرکز توانمندسازی و تسهیلگری رویدادها

ایران مراسم نیوز بررسی میکند؛ گزارش اختصاصی ششمین نمایشگاه بین المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز بررسی میکند؛ گزارش اختصاصی ششمین نمایشگاه بین المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته. رویدادی که به دنبال ارایه دانش و تکنولوژی به تولیدکنندگان کیف و کفش، ایجاد بازار فروش و در نهایت طی کردن پله‌های ترقی در این صنعت است.

عنوان رویداد
ششمین نمایشگاه بین المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته (امپکس)

تاریخ برگزاری
98/07/29 لغایت 98/08/02

ساعات بازدید
9 الی 17

محل برگزاری
نمایشگاه بین المللی تهران

صدور مجوز
سازمان توسعه تجارت ایران

برگزارکننده
اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران
اتحادیه صنف کفش های ماشینی و لاستیکی 
اتحادیه صنف فروشندگان چرم طبیعی چرم مصنوعی و لوازم کفش
اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران
انجمن صنایع چرم ایران
اتحادیه صنف سراجان تهران
جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران

مجری برگزاری
شرکت نمایشگاهی آوای موفق ایرانیان

سطح ملی
ب

سطح بین المللی
ج

اهداف
توسعه صادرات
ارتقای فناوری و دست‌یابی به دانش روز دنیا در صنعت چرم و کفش و صنایع وابسته
جذب سرمایه‌گذاران خارجی و مشارکت در تولید
هموارسازی عرصه رقابت میان تولیدکنندگان
بهینه سازی نظام توزیع

نقاط قوت
مشارکت بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی
برگزاری نمایشگاه در فضایی بیش از 15000 مترمربع
تشکیل کلاسهای آموزشی طراحی و مدل گیری کفش توسط اساتید برجسته ایتالیایی 
همدلی عالی کلیه تشکل‌های صنفی و صنعتی در حوزه کفش، کیف، چرم، ماشین آلات و صنایع وابسته
پاسخگویی به سلایق متنوع بازارهای رقابتی 
بازدید وزرا و مقامات عالی صنعت و مسئولین و مدیران دولتی و خصوصی
فعالیت گسترده هیئت های خارجی
برگزاری کنفرانس علمی
حضور شرکتهای دانش بنیان
حضور استارتاپ ها
برگزاری جلسات متعدد B 2 B
پوشش خبری بسیار عالی توسط مجری ستاد خبری با حضور رسانه های دیداری و نوشتاری
برگزاری نشست خبری یک هفته قبل از شروع رویداد نمایشگاهی
اختصاص سالن ها به صورت متمرکز بین شرکتها و تولیدکنندگان چرم، کفش، کیف، مواد اولیه، مشارکت کنندگان خارجی، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی
حضور فعال و به موقع مدیران سالن
آماده سازی سالن های برگزاری با استانداردهای جهانی و متعاقب آن تحویل دادن غرفه ها به مشارکت کنندگان
حضور فعال مجری برگزاری قبل و حین برگزاری رویداد نمایشگاهی
ارتباط هدفمند بین گروه برگزارکننده و مجری برگزاری رویداد
 
نقاط ضعف
جانمایی غرفه‌های ماشین آلات
عدم حضور شرکت‌ها و کشورهای صاحب نام
عدم حمایت دولت و وزارت خارجه برای حضور شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی
عدم برگزاری نمایشگاه در روزهای تعطیل و به خصوص روز جمعه

وضعیت صنعت در ایران و جهان
ایران در زمینه تولید کفش، جایگاه دوازدهم را در جهان به خود اختصاص داده و سالانه 177 میلیون جفت کفش در ایران تولید ‌می‌شود به‌نحوی‌که سهم ایران از تولید جهانی 0.8 درصد، سهم از صادرات جهانی 0.0 درصد و گرایش صادراتی کشور نیز 0.5 درصد است. چین با تولید 13523 میلیون جفت کفش در سال مقام نخست تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده و سهم آن از تولید جهانی 57 درصد است. درعین‌حال این کشور 34.9 درصد سهم صادرات جهانی را به خود اختصاص داده است.
میزان مصرف کفش در ایران 227 میلیون جفت در سال برآورد شده است که سهم ایران از مصرف جهانی 1.1 درصد بوده و سهم واردات از مصرف نیز 22.4 درصد است. به بیان ساده‌تر، ضریب مصرف کفش در اروپا و آمریکا 7 زوج در سال بوده؛ اما این ضریب در ایران 2 است.

راهکار
در شرایط فعلی کشور که استکبار جهانی ما را تحت فشار اقتصادی قرار داده، می‌بایست با برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در حوزه صنایع گوناگون و مراودات تجاری بین شرکت‌های تولیدی ایران و منطقه، راهی برای پیشرفت تولید و توسعه صادرات گشود. قیمت محصولات صنعت کیف و کفش ایرانی نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است، از این رو می تواند بازارهای دنیا را تصاحب کند. لازمه‌ی تحقق این امر داشتن تمهیدات لازم برای تامین مواد اولیه است. همچنین باید باور کنیم کالای ایرانی در دنیا می‌تواند در عرصه رقابت با کشورهای صاحب نام قرار گیرد. اکنون شرکت‌هایی در کشور ما فعالیت می‌کنند  که در خارج از کشور چندین شعبه دارند و برند آن‌ها مورد قبول مردم است. بهتر است بجای ممنوعیت ورود کفش به کشور، بهتر است تولیدکننده داخلی با استفاده از مزیت‌های کیفیت و قیمت خود، بتواند از ورود محصولات خارجی به کشور جلوگیری کند. برای بالارفتن کیفیت محصولات باید تکنولوژی به ایران وارد شود و محصولات به روز و با قیمت مناسب به بازار ارائه دهند. اینگونه خود به خود دست تولیدکننده خارجی از بازار کوتاه می‌شود.

نتیجه
تولیدکنندگان امروز در این نمایشگاه از نبود نقدینگی گله داشتند. منابع داخلی ما باید به سمت تولید سوق داده شود. رونق تولید موجب رفع فقر و بیچارگی اعضای جامعه است. درآمدزایی صادرات کفش به گونه‌ای است که درآمد حاصل از صادرات دوجفت کفش برابر با یک بشکه نفت است. پس می‌بایست با رونق تولید صنعت کیف و کفش و حل مشکلات پیش روی تولیدکنندگان این صنف، به شکوفایی اقتصاد صنعتی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی روی آورد. مسیری که حل مشکلات حاصل از تحریم را نیز به همراه خواهد آورد.

این گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج منبع خبر بلامانع است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور