مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب مطرح کرد:
پیگیری سه استراتژی برای رونق و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهر تهران به شهر آفتاب با هدف کاهش آلودگی و ترافیک در شهر تهران، تبدیل شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی با ایجاد جاذبههایی به غیر از جاذبههای نمایشگاهی و تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد اقتصادی از جمله استراتژی و اهدافی است که از آغاز ایجاد نمایشگاهها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محمدرئوف قادری، مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی شهرآفتاب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هتل و مهماننوازی با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی بخش گردشگری برای کشور گفت: «امروز مرزهای جغرافیایی، زمینی، دریایی و حتی مرزهای سیاسی و ایدئولوژیک نمیتواند ارتباطات انسانی را محدود کند و به دلیل گسترش و توسعه تکنولوژی و رسوخ آن در جوامع، ارتباطات گسترده انسانی شکل گرفته است.»
وی افزود: «به دلیل همین شرایط ویژه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی تمرکز ویژهای بر اقتصاد گردشگری صورت میگیرد اما در ایران با وجود قرار گرفتن در لیست 10 نفره کشورهای با جاذبههای گردشگری بالا این صنعت نتوانسته است سهم مناسبی در اقتصاد ایفا کند.»
قادری با بیان اینکه ایرانیان مردمانی متمدن با فرهنگی غنی هستند، گفت: «با وجود تمامی جاذبههای طبیعی و فرهنگی اقتصاد گردشگری آنچنان که باید در مدار توسعه کشور قرار نگرفته است.»
وی با تاکید بر ضرورت آسیبشناسی اقتصاد گردشگری در کشور عنوان کرد: «تکیه بر درآمدهای نفتی موجب شده است تا تمرکز بر سایر منابع درآمدی کشور از جمله گردشگری با بیمهری مواجه شود.»
هنر اقتصاد موفق آن است که از واردات هم درآمد صادراتی ایجاد کند
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی شهرآفتاب تصریح کرد: «هنر اقتصاد موفق آن است که از واردات هم درآمد صادراتی ایجاد کند. گردشگری اقتصاد وارداتی است اما درآمد ارزی و صادراتی دارد. ابتدا باید باور داشته باشیم که جاذبههای گردشگری در کشور بسیار بالا است و یکی از زیرساختهای مناسب برای گردشگری آمادهسازی و بهبود صنعت هتلداری در کشور است.»
پیگیری سه استراتژی برای رونق و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب با مصوبه شورای شهر و براساس معیارها و استانداردهای جهانی و معماری ایرانی طراحی و ساخته شده است، گفت: «انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهر تهران به شهر آفتاب با هدف کاهش آلودگی و ترافیک در شهر تهران، تبدیل شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی با ایجاد جاذبههایی به غیر از جاذبههای نمایشگاهی و تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد اقتصادی از جمله استراتژی و اهدافی است که از آغاز ایجاد نمایشگاهها در دستور کار قرار گرفته است.»
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ