بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی گفت: حمایت از رونق تولید ملی و تولیدات داخلی از جمله مهمترین برنامههای برگزاری نمایشگاهها تلقی میشود.
بهمن حسین زاده روز سه شنبه در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: برنامهریزی برای برگزاری نمایشگاهها بر اساس حمایت تمام قد از تولیدات داخلی و رونق تولید ملی است.
وی ادامه داد: بر این اساس سرانه اختصاصی به تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاهها افزایش داده شده است.
حسین زاده از اختصاص سبدی خاص برای شرکتهای دانش بنیان و استارتآپها خبر داد و خاطرنشان ساخت: مقرر شده هزینه غرفه برای این نوع شرکتکنندگان کمتر لحاظ شود.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی به حضور نزدیک به 20 هزار شرکت داخلی در فضای نمایشگاهی ادامه داد: برای حضور هرچه بیشتر داخلیها تسهیلات لازم فراهم خواهد شد.
وی از راه اندازی طرح رجیستری در ورودی نمایشگاه بینالمللی تهران خبر داد و گفت: گمرک نمایشگاه که غیر فعال شده بود دوباره راه اندازی شد و اکنون انواع خدمات مورد نیاز بازرگانان را در اسرع وقت به آنها ارائه میدهد.
حسین زاده گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در نمایشگاههای داخلی که جنبه بین المللی دارند به طور حتم حداقل 10 هیات خارجی در این نمایشگاهها حضور خواهند داشت.
توافق با شهرداری تهران انجام شد
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی از انجام توافق با شهرداری تهران برای انتقال برخی از نمایشگاهها به نمایشگاه شهرآفتاب خبر داد و گفت: براین اساس مقرر شد برای انتقال برخی نمایشگاهها به این محل بعد از آماده سازی با همکاری شرکت سهامی انجام شود.
وی افزود: مصمم به جذب سرمایهگذار هستیم و بر این اساس به زودی فراخوان جذب سرمایهگذار داده خواهد شد.
شرکت ایران در نمایشگاه اکسپو امارات
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران ادامه داد: کشورمان مهر سال آینده در نمایشگاه اکسپوی امارات حضور خواهد یافت و اقدامهای لازم برای این کار بدون حاشیه در جریان است.
حسین زاده گفت: برای شرکت در این نمایشگاه جهانی 214 هکتار زمین دریافت شده است. وی به برگزاری سالانه 600 نمایشگاه تخصصی و عمومی در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد 90 نمایشگاه در تهران برگزار میشود.
حسین زاده خاطرنشان ساخت: در منطقه از نظر برگزاری نمایشگاه، ایران حرف اول را میزند زیرا صنعت نمایشگاهی در کشور جایگاه خود را پیدا کرده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری نمایشگاهها را در ارتباط مستقیم با رشد اقتصادی دانست و ادامه داد: برگزاری نمایشگاهها نشان از رشد اقتصادی خوب یک کشور است که ایران هم در این زمینه حرف برای گفتن دارد.
وی افزود: علاوه بر این، برگزاری نمایشگاه های بین المللی منجر به ارتقای سایر روابط هم خواهد شد و نیز اشتغالزایی هم به همراه دارد. حسین زاده رویکرد برگزاری نمایشگاهها را توجه به بازار 400 میلیونی منطقه عنوان کرد و گفت: توسعه صادرات منطقه ای با برگزاری نمایشگاههای بین المللی محقق میشود.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه رشد 21.7 درصدی برای توسعه صادرات پیش بینی شده است گه برگزاری نمایشگاههای بین المللی گام نخست آن است. وی برگزاری نمایشگاههای بینالمللی را خط مقدم توسعه صادرات دانست.
حسین زاده حضور در نمایشگاههای خارجی، فعالیت برای برگزاری نمایشگاههای داخلی و فعالیتهای زیر بنایی را خط مشی سه گانه این شرکت معرفی کرد.