آخرین مطالب

یادگاری‌هایی که دور دنیا دست به دست می‌شوند اخبار نمایشگاه

یادگاری‌هایی که دور دنیا دست به دست می‌شوند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه ویدئو چیدمان «ری‌سایکل‌بین» با هدف ارتباط بیشتر مردم جهان، به‌زودی در گالری ویستا برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مریم کوهستانی، هنرمند مجسمه‌ساز و برگزارکننده این نمایشگاه در این زمینه به ایسنا توضیح می‌دهد: نمایشگاه «ری‌سایکل‌بین» سال گذشته در گالری محسن برگزار شد که در آن تمام اجناس خانه‌ام را به قیمت مشخص 10 هزار تومان به فروش گذاشتم. در کنار اجناس خانه، یادگاری‌های که از دوران کودکی جمع کرده بودم و بسیار برایم ارزشمند هستند نیز ارائه شده بودند، اما نه برای فروش.

او ادامه می‌دهد: اشیای یادگاری که از نمایشگاه پیش باقی ماندند، قرار است در نمایشگاه دوم «ری‌سایکل‌بین» در تاریخ دوم و سوم خردادماه در گالری ویستا با یک فرمت جدید به نمایش گذاشته شوند. این بار از مخاطبان خواسته‌ام که یادگاری‌های من را با خودشان ببرند و در ازای آن هیچ پولی هم پرداخت نکنند؛ اما باید در ازای هر چیزی برمی‌دارند، یک یادگاری از خودشان را به جا بگذارند. این یادگاری می‌تواند هر چیزی باشد، اما مخاطب باید اطلاعات شیء را که می‌دهد را نیز در اختیار ما بگذارند. در واقع آن شیء باید حتماً دارای شناسنامه و حافظه باشد.

این هنرمند مجسمه‌ساز یادآور می‌شود: تصویر و نام این اشیا، نام کسی که شیء را داده و اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشته است نیز در یک کتابچه چاپ می‌شود. همچنین در کتاب دیگری آدرس ایمیل، فیس‌بوک و در صورت تمایل شماره تماس کسانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند نیز ثبت خواهد شد که بتوانیم در آینده با آنها در ارتباط باشیم.

کوهستانی درباره سرنوشت این یادگاری‌ها می‌گوید: این اشیا، 15 خرداد ماه در کشور فرانسه نمایش گذاشته خواهد شد. در آنجا نیز مخاطبان اشیای یادگاری خودشان را با اشیای یادگاری مردم ایران جابه‌جا می‌کنند و آنها نیز خاطرات و اسناد خودشان را در اختیار ما می‌گذارند. سپس یادگاری‌های کشور فرانسه به آلمان خواهد رفت و بار دیگر این فرآیند تکرار می‌شود. اگر بتوانیم یک اسپانسر پیدا کنیم این فرآیند باز هم ادامه پیدا خواهد کرد و می‌تواند در کل جهان تکرار شود تا شاید روزی کسی یادگاری که در این نمایشگاه به جا گذاشته، بار دیگر به دستش برسد.

دور اول نمایشگاه «ری‌سایکل‌بین»

او ادامه می‌دهد: به این ترتیب هر کسی می‌تواند رصد کند که شیء که در این نمایشگاه به اشتراک گذاشته، در این چرخه به چه کسی و در کدام نقطه جهان می‌رسد و حتی می‌تواند با آن فرد ارتباط برقرار کند. در واقع این نمایشگاه مسیری می‌شود برای برقراری ارتباط جهانی میان افراد آن هم در جهانی که ارتباطات بر اساس ضوابط شکل می‌گیرد. اما این ارتباط بر اساس یک احساس مشترک میان دو انسانی که شاید هیچگاه همدیگر را ندیده‌اند، شکل می‌گیرد.

این هنرمند همچنین درباره دورم اول نمایشگاه «ری‌سایکل‌بین» که سال گذشته برگزار شده بود، توضیح می‌دهد: در آن نمایشگاه هر آنچه وسیله در خانه داشتم از ظروف آشپزخانه گرفته تا کفش، لباس، فرش و مبل را به نمایش گذاشتم. البته به همراه آنها اشیای یادگاری که از کودکی جمع کرده بودم نیز به نمایش گذاشته شدند. من از کودکی هر آنچه دوست داشتم را جمع می‌کردم و از حدود 14 سالگی این کار را به شکل آگاهانه‌تری انجام می‌دادم، چون فکر می‌کردم هرکدام از اینها می‌توانند داستان یا معنایی داشته باشند.

او ادامه می‌دهد: دور اول نمایشگاه «ری‌سایکل‌بین» دو کتابچه به همراه داشت؛ یک کتابچه به اموال و دیگری به اشیای یادگاری اختصاص داشت. عکس هر شیء که در گالری وجود داشت در این کتاب‌ها چاپ و اطلاعات کامل آن نیز بیان شده بود. در واقع هر کدام از اشیا شناسنامه و معرفی‌نامه‌ای داشتند و که در آن توضیح داده شده بود که هر کدام از این اشیا به چه شکل وارد زندگی من شده و چه داستانی داشته‌اند.

این هنرمند مجسمه‌ساز می‌گوید: به غیر از یادگاری‌ها، هر کدام از وسایل خانه به قیمت 10 هزار تومان به فروش گذاشته شد. از فرش دستباف گرفته تا سینک دستشویی همه اجناس به قیمت مشخص 10 هزار تومان به فروش رسید و به این ترتیب پرونده اشیای خانه من در این نمایشگاه بسته شد. هر شیء که به خریدار تحویل داده می‌شد، دارای یک مهر بود که در آن توضیح داده شده بود که این جنس در این نمایشگاه، در این تاریخ مشخص و در این گالری به فروش رسیده است. همچنین یک کاتالوگ به خریدار داده می‌شد که در آن عکس، اطلاعات و شناسنامه آنچه خریده بود توضیح داده شده بود. در واقع جنس دارای سند بود و دیگر صرفاً یک کالای عادی نبود.

کوهستانی درباره رویکرد و هدف خود از برگزاری چنین نمایشگاه توضیح می‌دهد: یکی از دلایلی که پایین‌ترین قیمت را برای فروش این اجناس در نظر گرفتم اعتراض به وضعیت خرید و فروش آثار هنری بود. به طور کلی نگاه برندپروری در بسیاری از ما ایجاد شده است که اگر جنس مزخرفی برند داشته باشد، آن را می‌خریم، ولی یک جنس باکیفیت را اگر برند نداشته باشد، نمی‌خریم.

او رویکرد دوم خود را در برگزاری نمایشگاه «ری‌سایکل‌بین» موضوع مالکیت عنوان و اضافه می‌کند: یکی دیگر از اهداف ما دعوت از مخاطب برای آشنایی با مسئله مالکیت بود. اغلب ما فکر می‌کنیم مالک همه چیز هستیم، اما در بهترین حالت وقتی می‌میریم حتی جسممان هم پوسیده می‌شود. به همین خاطر هم عملاً مسئله مالکیت منتفی است و ما حتی مالک تن خودمان هم نیستیم.

این هنرمند می‌گوید: درنگ کردن در زندگی از دیگر اهداف و رویکردهای برگزاری این نمایشگاه بود؛ برای اینکه بدانیم ما در عین اینکه در حال مصرف کردن هستیم، در حال مصرف شدن نیز هستیم. ما کار می‌کنیم و پول در می‌آوریم تا یک وسیله‌ای را خریداری و مصرف کنیم، در حالی که ما نیز برای خریداری آن مصرف می‌شویم.

کوهستانی یادآور می‌شود: در نهایت وقتی نمایشگاه به پایان رسید، من روی زمین خوابیدم و واقعاً هیچ وسیله‌ای در خانه وجود نداشت. تمام کسانی که به نمایشگاه آمده بودند، آزاد بودند که روی تخت من دراز بکشند، کتاب بخوانند و حتی دفترچه خاطراتم را مطالعه کنند. در واقع مخاطب می‌توانست هر اندازه که می‌خواست در خانه من، خاطرات من و در خود من زندگی کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور