آخرین مطالب

نقش روابط عمومی در برگزاری همایش مصاحبه، گزارش و یادداشت

نقش روابط عمومی در برگزاری همایش

  بزرگنمایی:

سید حجت هاشمی یرکی، مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز: روابط عمومی در برگزاری صنعت همایش چه نقش و تاثیری ایفا می کند؟ اگر این واحد در برپایی این رویداد عملکرد و کارکرد موثری نداشته باشد فرجام این همایش به کجا خواهد انجامید؟ پاسخ درست و دقیق به هر دو پرسش می تواند ما را به اهمیت و اثربخشی فعالیت روابط عمومی در برپایی همایش بیشتر متقاعد کند.
فرهنگستان زبان فارسی همایش را چنین تعریف می‌کند: «نشست‌هایی که شرکت‌کنندگان در آن‌ها نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌ها یا متخصصان امور فرهنگی و ادبی و اجتماعی و سیاسی هستند و برای بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری درباره‌ی موضوعی خاص گرد هم می‌آیند. چنین نشست‌هایی در سطح ملی یا بین‌المللی و به‌صورت دائمی یا موقت، برگزار می‌شوند». با این تعریف فرهنگستان، برپایی همایش ها در جامعه امروز دارای اهمیت زیادی است چون می تواند موضوعات مهم جامعه در آن رفع شود. بنابر این باید همه عوامل برپایی آن از جمله روابط عمومی ها از نیروهای توانمند و برنامه های موثر برخوردار باشند.

همایش ها محلی است که بطور مستقیم در یک روز خاص با مخاطبان و مدعوان سروکار دارند و اگر دستگاه مربوطه به دنبال اثرگذاری و مشتری و مخاطب بیشتری است باید به بهترین شکل، رضایت مدعوان و شرکت کنندگان را جلب کند. به طور قطع همایش با هدف معرفی و شناسایی یک یا چند محصول یا ریشه یابی یک معضل، مشکل یا پدیده اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری و سایر موضوعات به مخاطبان برگزار می شود. به طور طبیعی هیچ همایشی بدون توجه به این موضوعات نمی تواند برگزار شود و اگر هم برپا شود از دستاوردهای رویداد بدور خواهد ماند.
همایش رویدادی است که واحد روابط عمومی دستگاه مربوطه از زمان شکل گیری آن، نقش داشته و این اثرگذاری تا روز برپایی مراسم و حتی پس از آن نیز به قوت خود ادامه خواهد یافت. به بیان دیگر نقش روابط عمومی ها در برگزاری یک همایش، از روز نخست تا پایان آن، هر روز نسبت به روز پیش پررنگ تر خواهد شد و چنانچه به این مساله بی توجهی شود به همان نسبت همایش از کسب نتایج مثبت به دور خواهد ماند.
وقتی وارد محل برپایی یک همایش با استاندارد می شویم به طور طبیعی باید همه مسئولان و کارکنان روابط عمومی در مکان پیش بینی شده خود استقرار یافته باشند و مراجعه کنندگان را با برخورد مناسب راهنمایی کنند و چنانچه محتوایی از موضوع رویداد دارند در اختیار آنان قرار دهند. روز همایش معمولا شلوغ ترین و درعین حال مهمترین زمان رویداد است که مدیران و کارکنان روابط عمومی باید هرچه هنر دارند به پای مخاطبان بریزند تا آنان با یک روز خوب و درعین حال سودمند محل را ترک کنند. این ساده ترین فعالیت روابط عمومی ها در این روز است که انجام موفقیت آمیز این فعالیت ها، به قطع با آموزش های مناسب پیش از رویداد برای کارکنان روابط عمومی حاصل خواهد شد.
وظیفه اصلی روابط عمومی ایجاد و برقراری موثرترین ارتباط بین دستگاه مربوط با مخاطبان، مشتریان یا مردم است. محصولی که از همایش های بیرون می آید قطعا برای امورات جامعه است و جامعه نیز متشکل از مردم است که این محصولات را تهیه یا خریداری می کنند. همه دستاوردهایی که یک همایش می تواند برای دستگاه مربوطه داشته باشد تا میزان زیادی به شیوه فعالیت روابط عمومی بر می گردد و به عبارتی موفقیت و موفقیت برگزار نشدن رویداد به انوع کار روابط عمومی وابسته است.
موفقیت کار روابط عمومی تا میزان زیادی به برخورد و اهمیتی که بالاترین مقام و مسئولان پایین دستی به این واحدها قائل می شوند، هست. روابط عمومی مشاور امین مدیر و همه کارکنان دستگاه است بنابر این اعتماد به این واحد راه رسیدن به موفقیت ها را هموارتر می کند. اگر روابط عمومی در دستگاه و به ویژه همایش ها از فعالیت های صرف تبلیغات دور شوند و به مفاهم و ارتباطات دوسویه بین دستگاه خود و مخاطبان بپردازند می توانند، رسیدن به موفقیت ها را دو چندان کنند.
ماهیت روابط عمومی کسب اطلاعات و جمع آوری نظرات مخاطبان و مردم است و این اطلاعات موثق بزرگترین سرمایه یک سازمان محسوب می شود زیرا دستگاه مربوطه با داشتن چنین اطلاعات ذیقیمتی می تواند بهترین تصمیم را برای حفظ مخاطب و کسب منافع بیشتر کسب کند. بنابر این برای داشتن یک دستگاه پویا، داشتن یک روابط عمومی کارآمد، توانمند و نوآور و خلاق از ضرورت هاست و اگر وجود روابط عمومی در دستگاه ها و سازمان ها ضروری است در رویدادهایی مانند همایش ها با اهمیتی که گفته شد ضروری تر است و در هیچ شرایطی نباید این واحد در این رویدادها مورد بی توجهی قرار گیرد تا اثرگذاری خود را از دست بدهند.
سید حجت هاشمی یرکی/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور