آخرین مطالب

منافع اتاق شیشه ای روابط عمومی ها مصاحبه، گزارش و یادداشت

منافع اتاق شیشه ای روابط عمومی ها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: همه واحدهای تولیدی وغیر تولیدی جامعه برای ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع ایجاد می شوند اما وقتی فعالیت های این واحدها تاثیرگذار خواهد بود که با مردم یا مراجعه کنندگان تعامل مناسب و مطلوبی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رضایت داشتن و رضایت نداشتن خیلی از امور یک دستگاه یا سازمان ارتباط مستقیمی با چگونگی برخورد و حفظ کرامت ارباب رجوع دارد به بیان دیگر واحدهای تولیدی و غیرتولیدی در صورت کسب رضایت مشتری می توانند به منفعت و توسعه فعالیت خود بپردازند و رسیدن به این مرحله نیز کار دشواری نیست همچنان که خیلی از واحدها به چنین جایگاهی رسیده اند. یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها در این بخش ها، ارتباط موثر آن ها با مردم یا مشتریان است، در واقع روابط عمومی ها حلقه اتصال بین این دستگاه ها با مردم و مخاطبان هستند.

فعالیت و حضور روابط عمومی ها در خیلی از ادارات مشهود و نمایان نیست و به همین نسبت نیز عملکرد و فعالیت رضایت بخشی ها هم ندارند. خیلی از روابط عمومی ها به وظایف اصلی خود که بیان شفاف و درست اطلاعات و اخبار، ترغیب، تشویق ، ترویج و تبلیغ و برقراری ارتباط با افراد و سازمان ها است، نمی پردازند و به فعالیت های غیرمرتبط مانند آماده کردن محل سخنرانی ها و تدارکات دیگر اقدام می کنند و این نشان می دهد که افراد کارآمد و توانمند دراین واحدها حضور ندارند یا دستگاه یاد شده  درصدد داشتن روابط عمومی توانمند نیست.
روابط عمومی، واحدی است که باید مدیران قوی، با تجربه و تحصیل کرده در آن فعالیت کنند اما در برخی واحدها عکس آن عمل می شود و معمولا مدیرانی که چنین خصوصیتی ندارند، بکار گمارده می شوند. روابط عمومی ها باید برای انجام تحقیقات اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عمومی مردم تلاش کنند تا به عنوان یک بازوی قوی، به رفع مشکلات سازمان خود و ارباب رجوع بپردازند. 
خیلی از روابط عمومی ها دارای چنین کارکردی نیستند چون نیروهایی که در آن فعالیت می کنند دارای ویژگی های انجام این فعالیت نیستند. مدیران قوی و توانمند معمولا نیروهای کیفی و توانا، برای واحد روابط عمومی سازمان تابعه خود انتخاب می کنند و به همین دلیل عملکرد و فعالیت آنان مورد رضایت مردم و مسئولان ذیربط است. اما خیلی از روابط عمومی ها دارای نیروهای قوی و توانمند نیستند زیرا مسئول سازمان دارای توانمندی و تشخیص درست برای انتخاب همکاران روابط عمومی خود نیست.
روابط عمومی ها می توانند یک سازمان و اداره را به درجات بالا ارتقا دهد و عکس آن نیز صادق است یعنی روابط عمومی ضعیف می تواند تمام دستاوردهای یک سازمان را برباد دهد. بنابر این روابط عمومی از مهمترین بخش های یک سازمان است اما در خیلی از واحدها به نقش اثرگذار آن توجه نمی شود.
یکی از جاهایی که روابط عمومی ها می تواند آثار مثبت و تاثیرگذاری داشته باشد برگزاری هرچه بهترهمایش ها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و کنگره ها است. صنعت
همایش و نمایشگاه وظیفه بازاریابی، تبلیغ، ورود تکنولوژی، رقابت سالم بین تولیدکنندگان و تعامل بین کارفرما، تولید کننده و مشتری یا مردم را دارد. حضور روابط عمومی های قوی در هریک از این بخش ها می تواند تحولات گسترده فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد. دستیابی به این مرحله و داشتن روابط عمومی توانمند، نیازمند ارائه اطلاعات درست از سازمان خود و تشخیص صحیح تحولات جامعه است. به عبارتی اعمال مدیریت شایسته در جامعه، نیاز به اطلاعات و آگاهی های متقن، به روز، واقعی و کارآمد از جامعه دارد و این نتیجه از شیوه فعالیت روابط عمومی های قوی و پایدار حاصل می شود. 
هر چند فعالیت روابط عمومی ها می تواند هزینه های مالی به این واحدها وارد کند اما منفعت و سودی که دستگاه هایشان از روابط عمومی های توانمند می رسند چندبرابر بیشتر از هزینه های آنها است. روابط عمومی ها کمک شایانی به دیدن درست آینده، شناخت رقبا و بازار و اطلاع از نیازهای جامعه می کند و تمام سازمان های پویا نیز به دنبال رسیدن به چنین جایگاهی هستند. 
فعالیت های روابط عمومی های توانمند در اتاق های شیشه ای انجام می شود یعنی همه اطلاعات و اخبار آن شفاف و صحیح به دست مخاطب می رسد و این دسته از روابط عمومی ها حافظ منافع دستگاه مربوطه و ارباب رجوع هستند بنابر این روابط عمومی ها باید از وضعیت صرف تبلیغات سازمان به سمت ارتباط بیشتر بین سازمان و رسانه ها و همچنین مردم به عنوان ارباب رجوع حرکت کنند.
علی حبیبی/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور