بزرگنمایی:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، چه عواملی در کشورهای غربی، جنوب شرق آسیا و کشورهای دیگر باعث پیشرفته و توسعه شده است؟ به طور قطع، تولید کالا و محصول مهمترین عامل این رشد و توسعه بوده است. این کشورها در تولید این کالاها یا دارای تکنولوژی بوده اند یا آن را از کشور صاحب تکنولوژی وارد کرده اند تا به تولید محصولات مختلف بپردازند. بنابر این جامعه ما برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید راههای مختلفی را برای تولید محصولات متعدد مورد توجه قرار دهد. کشورهای توسعه یافته ازهمه ابزارها و وسایل برای رشد تولید خود مورد استفاده قرار داده و می دهند که این ظرفیت ها از نیروی انسانی توانمند و ماهر تا استفاده از مدیریت صحیح و درست و رویدادهایی مانند همایش ها و نمایشگاه ها را شامل می شود. جدا از اینکه باید در ارتقای تولید، نیروی انسانی توانمند بکارگیری شود و مدیریت درست اعمال گردد باید از امکانات و ابزارهایی مانند همایش ها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها، کنگره ها، جشنواره ها و رویدادهای مانند آن نیز برای این منظور استفاده کرد. برای مثال از کارکردهای مهم نمایشگاه ها، بازاریابی، واردات تکنولوژی، رقابت سالم بین تولیدکنندگان، گفت و گو بین کارشناسان، کارفرمایان، مصرف کنندگان وهمچنین جذب سرمایه و تعامل با سرمایه گذاران است، همه این اتفاقات در رویدادی مانند نمایشگاه روی می دهد رویدادی که می تواند حلقه اتصال بین تولیدکننده و سرمایه گذاران باشد. همین حالا برخی از واحدهای صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی بخاطر مسایل مالی تعطیل شده یا در حال تعطیلی و رکود است که می توان با ایجاد تعامل بین تولیدکننده با سرمایه گذار زمینه های فعالیت مجدد آنها را فراهم کرد. رویدادهایی مانند همایش ها، کنفرانس ها، کنگره ها و حتی جشنواره ها می تواند به رونق تولید در جامعه کمک کند اما شرط این کمک و حمایت، برپایی منظم این رویدادها و تقویت بیش از پیش این همایش ها و نمایشگاه ها در جامعه است. سال گذشته خیلی از نمایشگاه ها برگزار نشد و برخی نیز به تعویق افتاد، بسیاری از این رویدادها که برگزار شد نیز کیفی نبوده است همه این مسایل ارتباط مستقیمی به وضعیت اقتصادی جامعه داشته است. اقتصاد و نمایشگاه رابطه تنگاتنگی باهم دارد و نبود هریک بر رونق دیگری تاثیر نامطلوبی برجا می گذارد. نمایشگاه ها و همایش های با کیفیت، تاثیر زیادی در رونق اقتصادی و تولید کشور دارد بنابر این تعطیلی نمایشگاه ها و برگزار نکردن آنها نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نمی کند بلکه زیان های زیادی ببار می آورد. همانطور که گفته شد از کارکردهای این رویدادها؛ بازاریابی، رقابت سالم بین تولیدکنندگان، ورود تکنولوژی، تبلیغ، معرفی محصولات تولیدی، ترغیب تولید کنندگان به نوآوری و خلاقیت و ایجاد تعامل بین تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان است اما وقتی این نمایشگاه ها و همایش ها برگزار نشود بطور قطع هیچیک از این اتفاقات در کشور روی نخواهد داد و جامعه از پیشرفت و توسعه بازخواهد ماند. در این حالت رونق نمایشگاه ها به معنی رونق تولید است در نتیجه این رویدادها می تواند کالاها و محصولات تولیدی کشور را به طرف های داخلی و خارجی معرفی کند و از این طریق بازارهای پایداری برای این کالاها پیدا کند. در زمان حاضر خیلی از محصولات با کیفیت داخلی حتی در داخل نیز شناخته شده نیست و مهمترین عامل این وضعیت نیز معرفی نشدن این کالاها و در مجموع تبلیغ ناکافی این محصولات است. نمایشگاه ها و رویدادهای مانند آن می توانند این کار را بخوبی انجام دهند و محصولات داخلی را در داخل و خارج کشور به مصرف کنندگان معرفی کند نظیر آنچه که در کشورهای پیشرفته از این رویدادها برای شناسایی محصولات خود به سایر کشورها بهره می گیرند. سال 98 به عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، امسال بهترین فرصتی است که هرچه بهتر و بیشتر از نمایشگاه ها، همایش ها، کنفرانس ها، کنگره ها و جشنواره ها برای معرفی و شناسایی کالاهای باکیفیت داخلی به مصرف کنندگان استفاده کنیم.
علی حبیبی/
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ