بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: با ارزان شدن هزینههای سفر برای خارجیها در ایران و تبلیغ آن در شبکههای اجتماعی، پای گردشگران جوانتر که به تنها سفر کردن عادت کردهاند به ایران باز شده است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، تغییر سلیقه در دنیای گردشگری، راه ایدههای نو را هم باز کرده است. هرچند که این موضوع در نظام سنتی جذب گردشگر در ایران سخت پذیرفته میشود، همانند استارتآپهایی که در بخش فروش تور و بلیت وسایل حمل و نقل شکل گرفتهاند، اما پذیرش آنها در بازار گردشگری ایران با مقاومتهایی از سوی جامعه سنتی که در تصمیمگیریها نقشی اثرگذار دارند، مواجه شده است. به هر حال دنیای پویای گردشگری این محدودیتها را قبول نمیکند و حتی فرصت را از ایدههای نسخهبرداری شدهی سایر کشورها و یا نمونه مشابه داخلی، نمیگیرد.گردشگرانی که بیشتر اهل ماجراجویی هستند، ریسک بالاتری در انتخاب مقصد دارند، در شبکههای اجتماعی و دریافت اطلاعات بهروزتر هستند و ارزان بودن مقصد، ملاک مهمی برای انتخاب آن است. گردشگرانی که با روشهای سنتی برنامهریزی و بازاریابی در ایران، چندان سنخیتی ندارند.
تغییر سلیقه در دنیای گردشگری، راه ایدههای نو را هم باز کرده است. هرچند که این موضوع در نظام سنتی جذب گردشگر در ایران سخت پذیرفته میشود، همانند استارتآپهایی که در بخش فروش تور و بلیت وسایل حمل و نقل شکل گرفتهاند، اما پذیرش آنها در بازار گردشگری ایران با مقاومتهایی از سوی جامعه سنتی که در تصمیمگیریها نقشی اثرگذار دارند، مواجه شده است.
امین کریمی، ایدهپرداز یک پلتفرم آنلاین گردشگری ورودی، که به همراه تعدادی از افراد دغدغهمند پایهگذار استارتآپی برای توسعه گردشگری پایدار ایران از طریق جذب توریستهای خارجی بودهاند، گفت: این پلتفرم با به اشتراک گذاشتن تجربههای کمتر شناخته شده و داستانهای کمتر روایت شده از ایران، گامی برای بهبود روش جذب گردشگران خارجی برداشته و قصد دارد با مشارکت جوامع محلی، تصویر متفاوتی از ایران را به نمایش بگذارد.
وی اضافه کرد: سعی ما این است که داستانهای کمتر گفته شدهی ایران را نقل کنیم و تجربههای منحصر به فردی را از آداب و رسوم، نغمهها، خوراک و عروسکهای بومی را با کمک جوامع محلی با گردشگران خارجی به اشتراک بگذاریم. رویکردمان توسعه گردشگری پایدار و تمرکز بر اکوتوریسم و حفط محیط زیست است که میتواند منفعت متقابلی هم برای مردم بومی و هم گردشگر داشته باشد.
کریمی گفت: تا به حال 40 داستان از جاذبههای گردشگری ایران گردآوری شده که 20 داستان در این سایت گردشگری به همراه تجربه و تور مرتبط با آن در دسترس گردشگران قرار گرفته، حدود 20 برنامه مبتنی بر گردشگری پایدار هم معرفی شده که میتوانند آنها را به صورت آنلاین خریداری کنند و پس از ورود به ایران با همراهی راهنمای محلی آن را تجربه کنند./1
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ