وزیر مشاور در امور خارجی هند:
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: وزیر مشاور در امور خارجه هند گفت: ایران برای ما فقط یک شریک
تجاری نیست بلکه همسایه ای نزدیک است و ما با این کشور حوزه های اقتصادی و
امنیتی مشترک داریم.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی ایران مراسم نیوز، ویجای کومار سینگ امروز -سه شنبه- در فروم اقتصادی ایران و هند افزود:
روابط دو کشور جدید نیست و برای مدت زمانی طولانی برقرار بوده است. جوامع
تجاری ما برای مدت زمان زیادی یکدیگر را میشناسند.
وی ادامه داد: ایران
برای ما فقط یک شریک تجاری نیست بلکه همسایه ای نزدیک است که ما با آن
حوزه های اقتصادی و امنیتی مشترک داریم. اقدامات زیادی هست که می تواند بین
دو کشور انجام شود. ما شرکایی در حوزه های مختلف و دغدغه های مشابه داریم.
کومارسینگ
با بیان اینکه فضای زیادی برای همکاری اقتصادی دو کشور وجود دارد، تأکید
کرد: باید زمینههای مشترک برای سرمایهگذاری های دو کشور را پیدا کنیم.
فرصتهای بزرگی برای افزایش تجارت دو کشور وجود دارد و ما نیاز به یافتن
راهها و ابزارهای این موارد داریم.
وزیر مشاور در امور خارجه هند
اضافه کرد: همه شما می دانید که هند یکی از سریعترین رشدهای اقتصادی را
دارد. ما میتوانیم روابط اقتصادی خود را با رفع موانع تعمیق کنیم. صادرات
اصلی مواد غذایی ما به ایران، برنج و چای است. اینکه آیا موارد دیگر هم هست
باید آنها را بررسی کنیم.
وزیر مشاور در امور خارجه هند با اشاره به اینکه ایران هم تولیدات زیادی دارد که در هند مورد نیاز است، مثل زعفران ؛ علاوه
بر این مواد ارگانیک نیز صادر میکند، درباره اهمیت چابهار
گفت: ایران در زمینه ارتباط با آسیای مرکزی، مرکزیت دارد و باید ببینیم چه
فرصتهایی وجود دارد و تجار ما می توانند موارد بیشتری را بیابند.
وزیر مشاور در امور خارجه هند فروم اقتصادی ایران و هند را شروع خیلی خوب برای افزایش همکاری های اقتصادی دو طرف برشمرد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ