بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: تبلیغات در معرفی و شناسایی یک کالا یا رویداد سهم زیادی دارد، وقتی عنصر اطلاع رسانی در این فعالیت ها حذف شود در واقع بخش فروش و جذب مخاطب و مشتری بیشتر، با بی توجهی روبرو شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ذات و ماهیت فعالیت و کار خیلی از رویدادها و دستگاه ها، تبلیغات و بازاریابی محصولات است اما نکته جالب این است که همین دستگاه ها در برگزاری رویدادهایشان معمولا تبلیغات کافی و مناسبی ندارند از این رو نمی توانند به موفقیت های درخور برای تحقق اهدافشان دست پیدا کنند. صنعت نمایشگاه ها یکی از این بخش ها است که خیلی از بانیان آن در برگزاری رویدادهایشان تبلیغات واطلاع رسانی کافی و موثری انجام نمی دهند. تبلیغات و اطلاع رسانی ناکافی منجر به کاهش مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان خواهد شد و این کاهش نیز سبب اختلال در فروش و بازاریابی می شود، به بیان دیگر یکی از وظایف و کارکردهای اصلی نمایشگاه ها بازاریابی است و چنانچه رویدادهایشان بازدیدکنندگان زیادی نداشته باشد بطور طبیعی فروش محصولات با مشکل روبرو خواهد شد. در زمان حاضر خیلی از نمایشگاه های تخصصی و غیرتخصصی داخلی با این مشکل روبروهستند یعنی بدلیل اطلاع رسانی نکردن کافی و به موقع، خیلی از مردم از برپایی این رویدادها اطلاع پیدا نمی کنند و در نتیجه نمایشگاه با حضور بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان بیشتری برگزار نمی شود درحالی که یکی از سرمایه اصلی نمایشگاه ها حضور مراجعه کنندگان در این رویدادهاست. اطلاع رسانی و تبلیغات برگزاری این رویدادها معمولا به صورت درون سازمانی بوده و در روز برگزاری نمایشگاه نیز صرفا تبلیغات در همان محوطه رویداد انجام می گیرد بنابراین تعداد افراد کمتری از برگزاری چنین رویدادی آگاه می شوند. برپایی نمایشگاه ها هزینه های زیادی از جمله حمل و نقل وسایل، غرفه سازی، حضور متصدیان غرفه و خیلی مخارج دیگر دارد که درصورت اطلاع رسانی نکردن درست برگزاری این رویدادها، هزینه های چندبرابری به این بخش ها تحمیل می شود. خیلی از شرکت ها بخش زیادی از درآمد خود را به تبلیغ اختصاص می دهند زیرا آن را سرمایه می دانند و باور دارند که در آینده نزدیک نه تنها این هزینه ها را جبران خواهند کرد بلکه چندبرابر آن را نیز بدست خواهند آورد. کشورهای پیشرفته در برپایی نمایشگاه هایشان هزینه های زیادی برای معرفی این رویدادها متقبل می شوند و بخاطر همین اطلاع رسانی ها نیز، به منافع زیادی می رسند. بنابر این تبلیغات در برپایی موفق این رویدادها هزینه نیست بلکه سرمایه است چون با اطلاع یافتن مردم، تعداد بازدیدکنندگان و در نتیجه درآمد صاحبان و بانیان برگزاری این رویداد بیشتر خواهد شد. شوربختانه فعالیت نمایشگاه ها در ایران تنها به روزهای برپایی آن خلاصه می شود و پس از برگزاری آن، همه اطلاع رسانی ها و ارائه اطلاعات قطع شده و همه چیز به نمایشگاه سال بعد موکول می گردد. این قطع ارتباط و فاصله زیاد برگزاری تا نمایشگاه بعد سبب می شود که تمام دستاوردها، یافته ها و تجربیات چنین رویدادی از بین برود و در این صورت هزینه های زیادی به جامعه تحمیل شود. اطلاع رسانی مستمر دستاوردهای این رویدادها در طول سال، باعث آگاهی بیشتر مردم نسبت به فعالیت های این واحدها می شود و یکی از واحدهایی که می تواند در این زمینه نقش آفرین باشند رسانه ها هستند. اما نقش رسانه ها در این زمینه وقتی کامل خواهد شد که بانیان برگزاری این نمایشگاه ها نیز با این رسانه ها همکاری کنند و اطلاعات لازم را در طول سال و به مناسبت های مختلف در اختیار آنها قراردهند. در زمان حاضر رسانه ها و سایت های تخصصی ویژه نمایشگاه ها در کشور راه اندازی شده که می توان در طول سال برنامه ها و اطلاعات این رویدادها را از این طریق و بطور منظم و دقیق در اختیار صاحب نظران، کارشناسان و سایر علاقه مندان رشته ها و حرفه های مرتبط قرارداد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ