آخرین مطالب

سایه اقتصاد برسر نمایشگاه ها مصاحبه، گزارش و یادداشت

سایه اقتصاد برسر نمایشگاه ها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: تقویت تولیدات داخلی از موضوعات مهم تمام بخش های کشور است و حالا فعالان صنعت صوت، تصویر، نور، خدمات چندرسانه ای و تجهیزات وابسته در نمایشگاه بین المللی تهران گردهم آمدند تا راهی برای این مساله بیابند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این نمایشگاه در دهها غرفه برپا شده و فعالان این حوزه آخرین نوآوری و تکنولوژی خود را به نمایش گذاشته اند. صنعت صوت، تصور، نور و خدمات چند رسانه ای با نوآوری و تکنولوژی عجین شده و خیلی از افراد وقتی نامی از این صنعت می شنوند بی اختیار ذهنشان به سمت نوآوری ها و فناوریهای جدید این بخش هدایت می شود. هر چند در این رویداد هیچ شرکت خارجی شرکت ندارد اما تولیدکنندگان ایرانی در تلاش هستند که این نقیصه را با تولیدات و تکنولوژی خود برطرف کنند. در این رویداد شرکت ها و موسسات مختلف در زمینه تولید، بازرگانی وخدمات مرتبط با این گروه کالایی فعالیت دارند، اما آنچه برخی از فعالان این صنعت را رنج می دهد وضعیت نامساعد اقتصادی است که ذهن آنان را به خود مشغول کرده است. سیامک رمضانی رییس هیات مدیره شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو به عنوان مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، وضعیت فعلی اقتصادی را درانجام فعالیت های این نمایشگاه بی تاثیر نمی داند و می گوید: مشکلات ما به همین شرایط اقتصادی برمی گردد و مشکل دیگری جز این نداریم.

مشروح این مصاحبه را می خوانیم:
-نخستین نمایشگاه صنعت صوت، تصویر، نور، خدمات چندرسانه ای و تجهیزات وابسته در حالی درتهران برگزار می شود که خبری از شرکت های خارجی نیست در این شرایط، این رویداد به چه نحو برگزار می شود؟


این نمایشگاه با عنوان نور، صوت ، تصویر و خدمات چند رسانه ای در حال برگزاری است و قطعا درصدد است که آخرین نوآوری ها را دراین باره به نمایش بگذارد. زمان برگزاری این رویداد نیز 10 تا 13 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران است. در این نمایشگاه حدود 35 شرکت محصولات خود را درمساحت 1500مترمربع در سالن شماره 35 به نمایش گذاشته اند
.
-این نمایشگاه تا چه میزان از کالاهای ایرانی حمایت خواهد کرد و متخصصان ایرانی در این زمینه چه فعالیت هایی داشته اند؟
این نمایشگاه برای اولین بار در کشور برگزار می شود و برپایی آن نیز با سال تحریم ها همزمان شده است و با این شرایط اقتصادی، رویکرد ما بر همین مبنا خواهد بود یعنی برنامه و تلاش ما تقویت و حمایت از تولیدکننده های داخلی خواهد بود. به همین منظور از تولید کنندگان داخلی دعوت کردیم که در این نمایشگاه حضور یابند تا شرکت ها و مشارکت کنندگان این رویداد، بیشتر با هم آشنا شوند تا بتوانند در این وضعیت تحریم ها، تولیدات داخلی را تقویت کنند.

-تکنولوژی و نوآوری و در مجموع خلاقیت و ابتکار یکی از ویژگی های این صنعت است یعنی خیلی ها وقتی عنوان این صنعت را می شنوند بی اختیار به یاد همین واژه ها می افتند لطفا بگویید در این خصوص برنامه هایی وجود دارد؟
در این شرایط، ورود تکنولوژی به صنعت ما یک مقداری ضعیف شده است چون درها بسته است و نمی توانیم از مشارکت کنندگان خارجی دعوت کنیم. بااینحال درتلاش هستیم که تکنولوژی این صنعت را وارد کنیم و بتوانیم از این تکنولوژی جدید استفاده کنیم تا پس از برداشته شدن تحریم ها، شرکت های بیشتری در نمایشگاه تهران حضور یابند و احتمالا در این زمان رویدادهای پربارتری نیز خواهیم داشت.

-بنابر این در نمایشگاه امسال هیچ کشور خارجی شرکت نکرده است؟
نخیر، در این نمایشگاه هیچ کشور خارجی شرکت نکرده است، یعنی مستقیم کسی از خارجی ها در این نمایشگاه مشارکت ندارد اما نمایندگانشان در این رویداد حضور دارند.

-نمایشگاه می تواند در بازاریابی تولیدات داخلی نقش زیادی ایفا کند رویداد شما در این زمینه چه گام هایی برداشته است؟
یک تیم بازاریابی داخلی قرار بود در این نمایشگاه فعال شود ولی به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی رغبت زیادی برای شرکت در این رویداد نداشتند و امیدواریم در دوره های بعدی، شرایط بهتری تجربه کنیم.

-برای حضور در این نمایشگاه با چه نقاط ضعف و قوتی روبرو بودید و چه پیشنهادی برای ارتقای این رویداد دارید؟

مشکلات ما به همین شرایط اقتصادی برمی گردد و مشکل دیگری جز این نداریم.

-نمایشگاه می تواند محل جذب سرمایه باشد در باره سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی چه کاری انجام شده است؟
این نمایشگاه یک چالشی برای تولیدکنندگان داخلی است و تولیدکنندگان داخلی می توانند بدون واسطه یکدیگر را پیدا کنند و نیازهای هم را نیز درک کنند و ببیند به چه صورت با همدیگر برای ارتباط بیشتر و ارتقای فعالیت، تعامل داشته باشند.

-نمایشگاه و رویدادهای مشابه می توانند در معرفی و شناسایی توانمندیهای داخلی بسیار موثر باشند این رویداد در این زمینه چه گامهایی برداشته است ؟
تا جایی که توانستیم برای آنان تبلیغات کردیم و توانستیم به شناسایی و معرفی این شرکت ها بپردازیم. برای این شرکت ها، ورک شاپ گذاشتیم و یک جشنواره ای نیز در این نمایشگاه دایر کردیم. دراین جشنواره علاقه مندان عکس های خود را برای داوری و قضاوت ارسال کردند و داوران پس از بررسی آثار، برگزیدگان را معرفی و به آنان جوایزی اهدا خواهد شد. ورکشاپ هایی هم که اینجا وجود دارد خیلی کمک می کند که نقص ها را برطرف کند که چه جاهایی نقص دارد و جامعه به چه چیزهایی نیاز دارد. در برپایی این نمایشگاه از شرکت های دانش بنیان، نخبکان و دانشجویان دعوت کردیم و با دانشگاه ها در ارتباط هستیم و در این زمینه هر چه توان داشتیم فعالیت کردیم تا بتوانیم این مجموعه را به هم ارتباط دهیم.

-درخصوص معرفی و شناسایی بیشتر برندهای ایرانی و تولیدات آنان چه اقداماتی انجام شده است؟
برای آنان تبلیغات کردیم تا بهتر شناخته شوند و در این راستا مطابق نمایشگاه های دیگر برای آنها کتاب چاپ کردیم. دراین کتاب ها، شرکت های آنها را معرفی و شناسایی کردیم تا ارتباط و تعامل بیشتری بین آنها برقرار شود.
علی حبیبی /


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور