هدف جشنواره ملی بازار مبل رهنان؛
ارائه توانمندی های استان اصفهان در زمینه صنعت چوب و مبلمان
اخبار رویدادهای استان ها
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: جشنواره ملی بازار مبل رهنان، 15 دی ماه 97 با حضور مسئولان و فعالان این حوزه، در اصفهان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی ایران مراسم نیوز، رسول جهانگیری، رییس اتاق اصناف اصفهان، در افتتاحیه این جشنواره گفت: بر اساس قانون برگزاری هرگونه نمایشگاهی به عهده رییس اتاق اصناف و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت است و اجازه برگزاری هیچ گونه نمایشگاه فصلی در دو سال اخیر به هیچ صنفی داده نشده است.
وی افزود: قرار است مکاتباتی به همه شهرستان ها انجام شود که در قبال برگزاری نمایشگاه ها، منافع مالی دیده نشود، زیرا برگزاری نمایشگاهها کسب و کار کاسبان را تعطیل میکند.
رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: نمیخواهیم درهای اصفهان را به روی سایر افراد ببندیم، حصاری دور خود بکشیم و رقابت را درنظر نگیریم، اما معتقدیم اولویت اول در نمایشگاهها باید با کسبه اصفهانی باشد، امسال در نمایشگاه بین المللی مبل بیش از 70 درصد شرکت کنندگان واحدهای صنفی اصفهانی بودند.
وی اضافه کرد: اگر قرار است نمایشگاه مبل هر سال برگزار شود، کسانی که شناسنامه صنفی دارند می توانند در آن شرکت کنند و فقط در صورتی که متقاضیان اصفهانی نتوانستند ظرفیت نمایشگاه را پر کنند به شهرهای دیگر اجازه حضور داده میشود.
جهانگیری ادامه داد: یکی از مشاغل اصلی که میتواند ایجاد اشتغال برای تولید ملی داشته باشد صنعت چوب است و امید است در شهر اصفهان، با جلوگیری از برگزاری نمایشگاهها، واحدهای صنفی رونق بیشتری کسب کنند. اکنون کیفیت تولیدات ما نسبت به تولیدات کل منطقه بالاتر است و با توجه به این که در صنعت چوب پیر و جوان در کنار هم کار میکنند، میتوان گفت این صنعت همیشه پایدار می ماند.
حسین محمدی، امام جمعه رهنان، نیز در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاهها باعث جلوگیری از رونق کسب و کار فعالان این حوزه میشود، که شاید ماهها منتظر مانده اند تا بهار کسب و کارشان برسد و فروش داشته باشند.
وی با اشاره به این که در بعضی نمایشگاهها پرچم ترکیه یا کشورهای دیگر دیده میشود، افزود: برای حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی باید با افتخار پرچم ایران را نصب کنیم؛ باید مبل رهنان کالایی بشود که به داشتن آن افتخار کنیم.
محمدی افزود: برند "مبل رهنان" در همه جای ایران شناخته شده است و این برند باید به عنوان میراثی که از گذشتگان به دست ما رسیده، حفظ شود.
امام جمعه رهنان تاکید کرد: تولیدکنندگان باید از کارگران حمایت کنند تا در این شرایط اقتصادی، کمکی به وضعیت معیشتی آنها باشد.
در ادامه حمید اشرفی، مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان، با بیان اینکه در ابتدای ورود به شهرداری با رویکرد ثبت برند مبل رهنان و برگزاری اکسپروهای مبل، جلسات متعددی با اتحادیه صنایع چوب اصفهان، انجمن صنفی مبل و تعدادی از فعالان این صنعت برگزار شد، گفت: متاسفانه سهم ناچیز ایران از صادرات مبل نشان این است که نتوانسته ایم نقش خود را به عنوان یک عامل مهم توسعه اقتصادی ایفا کنیم.
اشرفی گفت: این جشنوار گامی محکم برای معرفی این صنعت به شهروندان اصفهانی و کشور است و میتواند قدمهایی برای توسعه اقتصادی و بهبود صادرات مبل ایجاد کند.
وی اضافه کرد: نبود مطالعه بازار، نبودن تحلیل از میزان تقاضا، مشخص نبودن بازار هدف، نبود کیفیت برخی تولیدات و ابهاماتی که از وضعیت این صنعت در آینده وجود دارد، موانعی است که بر سر راه صنعت چوب رهنان قرار دارد.
وی از فعالان این صنعت خواست که محصولات خود را در سهشنبه های بدون خودرو در گذر فرهنگی رهنان به نمایش بگذارند.
در حاشیه این مراسم، سید محمدعلی نبوی، عضو دبیرخانه جشنواره ملی مبل رهنان، در گفتو گو با خبرنگار ایران مراسم نیوز گفت: وجود مسجد درودگری در رهنان که بیش از 200 سال قدمت دارد، نشان از قدمت صنعت چوب است که در گذشته درود گرانی که در این محله فعالیت می کردهاند این مسجد را نامگذاری کردهاند.
وی افزود: بیش از چهارهزار نفر در محدوده شهر رهنان در مشاغلی مانند، رنگکاری، نجاری، رویهکوبی مبلمان، درودگری، ضریحسازی و مصنوعات چوبی فعال هستند.
این جشنواره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری منطقه ١١ اصفهان، صدا و سیما و دفتر امام جمعه رهنان برگزار و تا پایان سال 97 ادامه دارد./1
- شنبه ۱۵ دي ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۵۱
- منبع: اصفهان
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ