رشد سریع سفرهای خانوادگی و غفلت از کودکان
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سفرهای خانوادگی به نسبت سفرهای تفریحی با سرعت بیشتری درحال رشد است. با آنکه نتایج پژوهشها نشان میدهد کودکان در گردشگری خانوادگی نقش اول را دارند اما نظر محققان گردشگری بر این است که در سفرهای خانوادگی معمولاً به نظر کودکان اهمیتی داده نمیشود و تنها دیدگاه والدین اعمال میشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، خانواده به عنوان یک بازار بزرگ و رو به رشد برای صنعت گردشگری محسوب میشود که حدود 30 درصد انواع سفرهای تفریحی را تشکیل میدهد. با این حال پیشبینی میشود سفرهای خانوادگی نسبت به سایر سفرهای تفریحی با سرعت بیشتری رشد کند، چرا که راهی برای پیوستن خانواده و اعضای آن است تا مدت زمان بیشتری را در کنار هم باشند.
هرچند تغییرات جمعیتشناسی و ساختارهای اجتماعی جدید مانند نرخ بالای مشارکت زنان در بازار کار، افزایش طلاق، ادامه دادن تحصیلات برای طولانیمدت، افزایش تعداد سالخوردگان و بسیاری از موارد، در این نوع گردشگری نقش دارد و میتواند منجر به کاهش رشد آن شود اما نکته مهم در گردشگری خانوادگی، اتحاد و همدلی بین اعضای خانواده و ایجاد تحرک و فعالیت جسمانی است و محصول اصلی این نوع گردشگری، تجاربی است که بهدست میآید.
طول عمر و وجود خانوادههای کوچکتر باعث شده است که رونق گردشگریهای خانوادگی هم کاهش یابد. در سال 1960، امید به زندگی یک زن در بریتانیا 73 سال و میانگین سن زایمان 27 سال بود، اما در حال حاضر امید به زندگی یک زن در بریتانیا 81.9 سال است و میانگین سن بارداری 30 سالگی است. مهاجرت خانوادهها به کشورهای دیگر نیز ممکن است در رشد سفر و گردشگری خانوادگی نقش داشته باشد. امروز، حدود 75 درصد از مسافران گردشگری خانوادگی، سفرهای خود را در مناسبتهایی مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و یا مراسم دیگر انجام میدهند.
گردشگری خانوادگی طی سالهای اخیر در کشورهای بسیاری افزایش یافته است. خانوادهها در کشورهایی مانند استرالیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا در گردشگری خانوادگی به دنبال کسب آرامش هستند، اما برخی از خانوادهها در کشورهایی مانند چین و کلمبیا در گردشگری خانوادگی به دنبال خرید هستند و مطالعات گردشگری خانوادگی چینی برای جامعه دانشگاهی و صنعت گردشگری مفید خواهد بود. سفر خانوادگی یکی از مهمترین بخشهای بازار گردشگری چینی بوده و توانسته است رشد مناسبی در صنعت گردشگری داشته باشد. مسافرتهای خانوادگی بیش از نیمی از سفرهای چینیها را تشکیل میدهند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ