بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سالانه نمایشگاه های زیادی در اقصی نقاط جهان و ایران برگزار می شود اما نمایشگاهی اثرگذار و موفق خواهد بود که به مانند خیلی از رویدادها با کیفیت برپا شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، در ایران دستکم 400 نمایشگاه در سال برگزار می شود که همواره به تناسب نوع رویداد با حضور کم و زیاد بازیدکنندگان روبرو است و سازمانها و شرکت ها در سالن های مختلف آن کالاها، محصولات و فعالیت های خود را به نمایش می گذارند. برای حضور موثر در هر رویدادی ابتدا باید بدانیم با چه هدف و برنامه ای در آن شرکت می کنیم و سپس برای تحقق آن، همه تلاش های خود را بکار گیریم. نمی توان بی هدف و انگیزه در این عرضه ها شرکت کرد چون جدا از اتلاف وقت می تواند هزینه زیادی به شرکت کنندگان تحمیل کند. نمایشگاه ها باهدف شناسایی و معرفی محصول، بازاریابی، رقابت سالم، استفاده از تکنولوژی، آشنایی با خلاقیت ها و نوآوری ها برپا می شود و باید این اهداف را تا حد ممکن در این رویدادها محقق ساخت. برای مثال نمایشگاه هایی را می توان با کیفیت دانست که در بازاریابی موفق عمل کند و بازارهایی برای محصولات و تولیدات مختلف پیدا کند و اگر این موضوع تحقق پیدا نکند در واقع یکی از مهمترین پتانسیل های چنین رویدادهایی نادیده گرفته شده است. در کشورهای در حال توسعه باید نمایشگاه ها در واردات تکنولوژی و نوآوری موفق عمل کند تا تولید و محصولات بهتری داشته باشند و در جامعه اشتغال بوجود آورد. نمایشگاه ها میدانی است که باید محصولات و توانمندیهای خود را بخوبی معرفی و شناسنایی کنیم و سپس از دستاوردهای آن بهره مند شویم. خیلی از نمایشگاه های داخلی بی کیفیت برگزار می شود چون این شاخص ها و استاندارد لازم در برگزاری آن رعایت نمی شود و نمایشگاه هایی که کیفیت را فراموش نماید در واقع خیلی از شانس های پیشرفت و توسعه جامعه را نادیده گرفته است. در زمان حاضر برخی نمایشگاه هایی که با حضورشرکت ها و نمایندگانی از ایران در خارج از کشور برگزار می شود دستاورد مطلوب و در حد انتظاری ندارد. نمایشگاه هایی که با حضور شرکت ها و نمایندگان ایران در خارج از کشوربرگزار می شود باید فعال تر عمل کنند تا بخشی از این اهداف محقق شود. برای رسیدن به نتایج مطلوب جهت حضور در این گونه رویدادها باید نقاط ضعف و قوت و دستاوردهایی که بدست آورده ایم یا نیاورده ایم را بررسی و ارزیابی کنیم و با رفع کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، در آینده نمایشگاه های بهتر و کاربردی تری ایجاد کنیم. نمایشگاه ها می توانند پل توسعه و پیشرفت هر کشور و جامعه ای باشد به شرط اینکه در آن فعال، باهدف، با برنامه و با آخرین تکنولوژی و بازاریابی قوی حضور یابیم.
علی حبیبی /
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ