آخرین مطالب

فاصله نمایشگاه ها با کیفیت مصاحبه، گزارش و یادداشت

فاصله نمایشگاه ها با کیفیت

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: سالانه نمایشگاه های زیادی در اقصی نقاط جهان و ایران برگزار می شود اما نمایشگاهی اثرگذار و موفق خواهد بود که به مانند خیلی از رویدادها با کیفیت برپا شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، در ایران دستکم 400 نمایشگاه در سال برگزار می شود که همواره به تناسب نوع رویداد با حضور کم و زیاد بازیدکنندگان روبرو است و سازمانها و شرکت ها در سالن های مختلف آن کالاها، محصولات و فعالیت های خود را به نمایش می گذارند. برای حضور موثر در هر رویدادی ابتدا باید بدانیم با چه هدف و برنامه ای در آن شرکت می کنیم و سپس برای تحقق آن، همه تلاش های خود را بکار گیریم. نمی توان بی هدف و انگیزه در این عرضه ها شرکت کرد چون جدا از اتلاف وقت می تواند هزینه زیادی به شرکت کنندگان تحمیل کند. نمایشگاه ها باهدف شناسایی و معرفی محصول، بازاریابی، رقابت سالم، استفاده از تکنولوژی، آشنایی با خلاقیت ها و نوآوری ها برپا می شود و باید این اهداف را تا حد ممکن در این رویدادها محقق ساخت. برای مثال نمایشگاه هایی  را می توان با کیفیت دانست که در بازاریابی موفق عمل کند و بازارهایی برای محصولات و تولیدات مختلف پیدا کند و اگر این موضوع تحقق پیدا نکند در واقع یکی از مهمترین پتانسیل های چنین رویدادهایی نادیده گرفته شده است. در کشورهای در حال توسعه باید نمایشگاه ها در واردات تکنولوژی و نوآوری موفق عمل کند تا تولید و محصولات بهتری داشته باشند و در جامعه اشتغال بوجود آورد. نمایشگاه ها میدانی است که باید محصولات و توانمندیهای خود را بخوبی معرفی و شناسنایی کنیم و سپس از دستاوردهای آن بهره مند شویم. خیلی از نمایشگاه های داخلی بی کیفیت برگزار می شود چون این شاخص ها و استاندارد لازم در برگزاری آن رعایت نمی شود و نمایشگاه هایی که کیفیت را فراموش نماید در واقع خیلی از شانس های پیشرفت و توسعه جامعه را نادیده گرفته است. در زمان حاضر برخی نمایشگاه هایی که با حضورشرکت ها و نمایندگانی از ایران در خارج از کشور برگزار می شود دستاورد مطلوب و در حد انتظاری ندارد. نمایشگاه هایی که با حضور شرکت ها و نمایندگان ایران در خارج از کشوربرگزار می شود باید فعال تر عمل کنند تا بخشی از این اهداف محقق شود. برای رسیدن به نتایج مطلوب جهت حضور در این گونه رویدادها باید نقاط ضعف و قوت و دستاوردهایی که بدست آورده ایم یا نیاورده ایم را بررسی و ارزیابی کنیم و با رفع کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، در آینده نمایشگاه های بهتر و کاربردی تری ایجاد کنیم. نمایشگاه ها می توانند پل توسعه و پیشرفت هر کشور و جامعه ای باشد به شرط اینکه در آن فعال، باهدف، با برنامه و با آخرین تکنولوژی و بازاریابی قوی حضور یابیم.
علی حبیبی /

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور