همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان برگزار شد
اخبار رویدادهای استان ها
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با محوریت اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حضور استاندار اصفهان، معاونین و مدیران اجرایی و کارشناسان روابط عمومی استان، خانه ارتباطات اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزش شهرداری اصفهان و دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات اصفهان با حمایت اتاقهای تعاون ایران و استان اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار چایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محسن حاج محمدی، دبیر اجرایی این همایش و مدیر روابط عمومی اتاق تعاون ایران گفت: روابط عمومی باید در قامت یک نهادی فعال، استاندارد و کارآمد بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ گوید و رضایتمندی حداکثری را در راستای پیشرفت و تعالی سازمان متبوعش به ارمغان آورد.
وی با اشاره به محورهای این همایش افزود: رایج ترین، قدیمی ترین اجتماع اقتصادی در جهان، اقتصاد تعاون است. دنیا از برون سپاری به جمع سپاری رسیده است. چون فاصله طبقاتی و ضریب نامناسب جینی باعث شده است که بسیاری از کشورها مثل آمریکا و کشورهای به ظاهر در بلوک سرمایه داری به این نتیجه برسند که برای حفظ پایههای حکومت، خود مردم را در اقتصاد مداخله دهند.
وی ادامه داد: پایه بسیاری از ناکامیها و نرسیدن به اهداف حتی هدف های جزئی، دولتی و بانکی بودن اقتصاد است. هنوز از لحاظ ذخایر شبیه کشورهای ثروتمند هستیم اما از فقر مزمن و سازمان یافتهای رنج می بریم و پایه آن به توزیع غیرعلمی و اصولی منابع نفتی در بخش های غیراولویتدار برمی گردد.
دبیر اجرایی سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با اشاره به نقش اقتصاد دولتی، بیان کرد: معمولا اقتصاد دولتی، شاخص های توسعه را منکوب میکند، سال 1360 نسبت کارکنان دولت به جمعیت 5/ 2 بوده، اما اکنون با اینکه عامل فن آوری، دخالت های انسانی را به حداقل رسانده، شاهد چند برابر شدن کارکنان دولت هستیم، در صورتی که جمعیت چند برابر نشده است. گاهی بخش های خصوصی هم مثل بخش های دولتی عمل کرده و نیروهای اضافه بدون بهره وری پرورش می دهند.
وی همچنین افزود: اتاق تعاون ایران در 21 فروردین سال 1373 با حضور واتحاد جمعی محدود اما یکرنگ و خوشفکر وتوانمند پا به عرصه حیات اقتصادی ایران نهاد، اهداف تعیین شده برای فردایی بهتر، شکوفا و همراه با آرمانهای بزرگ نقشه راه بود . پیش بینی و جریان سازی وحمایت از تک تک اعضاء تعاونیها برای رسیدن به هدف متعالی در روح وجان واندیشه موسسان درخشان بود .
حاج محمدی افزود: اتاق تعاون به عنوان مشاور رؤسای قوای سه گانه کشور، کمیسیونهای تخصصی مجلس، عضو شورای اقتصاد، هیئت امنای حساب ذخیره ارزی تعیین شده و از طریق سازوکار این ارتباط تعامل هر چه بیشتر بخش غیردولتی با حاکمیت فراهم میشود.
موفقیت سازمان ها دستیابی به سرمایه های نامشهود کنار تغییرات است
غلامرضا قائدیها، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان نیز در این همایش گفت: در عصری که به عنوان عصر دانایی از آن نام میبریم اقتصاد مبتنی بر دانش است و در پی تغییرات وسیع اقتصادی و اجتماعی موفقیت سازمان ها به کسب منابع مالی و مادی محدود نمی شود، بلکه منوط به دست یابی سرمایه های نامشهودی است که به کمک آن ها می توان به برتری رقابتی پایدار رسید.
وی افزود: در محیط راهبردی جدید، سازمان هایی پیشرفت خواهند کرد که خود را "سازمانی یادگیرنده" بدانند که هدفش بهبود مداوم سرمایه فکری است، زیرا سازمانی که قادر به افزایش سرمایه فکری خود نباشد، قادر به بقا نیست. لیکن بهرغم اهمیت فزاینده سرمایه فکری به عنوان منبع حیاتی برتری رقابتی سازمان ها، درک محدودی از آن وجود دارد. این در حالی است که مدیریت سرمایه فکری به مدیران سازمان ها اجازه خلق، پرورش، کنترل و حفظ یک منبع مستحکم مزیت رقابتی را می دهد؛ آن چه که به سادگی به تصرف رقبا در نخواهد بود.
قائدیها با اشاره به اینکه روابط عمومی چشم، گوش و زبان هر سازمان است و حیات سازمانی بدون آن دوام ندارد، افزود: حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومیها است و در صورتی که روابط عمومی در سازمانی موفق عمل کند بی شک آن سازمان زنده، پویا، موفق و اثربخش خواهد بود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ