آخرین مطالب

حضور با برنامه و هدفمند در نمایشگاه ها مصاحبه، گزارش و یادداشت

حضور با برنامه و هدفمند در نمایشگاه ها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه رویدادی است که فعالیت های مختلف از جمله معرفی و شناسنایی کالاها و تولیدات، بازاریابی، رقابت و تعامل و گفت و گو بین تولیدکنندگان، بازدیدکنندگان و کارشناسان در آن اتفاق می افتد. همه این فعالیت ها با اهمیت است و می تواند تحولات زیادی در جامعه ایجاد کند اما این تحول هنگامی با سرعت همراه خواهد بود که همه عوامل آن با هدف و برنامه کار خود را دنبال کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، در زمان حاضر یکی از نقاط ضعف این صنعت، نداشتن برنامه ریزی قبلی مشارکت کنندگان برای حضور در این رویداد است که حتی بانیان برگزاری صنعت نمایشگاهی کشور هم به آن اذغان دارند. هنوز آموزش و فرهنگسازی قابل قبول و موثری در این زمینه انجام نگرفته و خیلی از حاضران این رویداد تنها با هدف سرگرمی و بازدید به این مکان روی می آورند. درحالی که هدف برپایی چنین رویدادی اصلا این موضوع نیست.در نمایشگاه بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان با طیف گسترده ای ازمحصولات داخلی و خارجی روبرو می شوند آیا فقط دیدن این محصولات می تواند ثمری داشته باشد؟ مسلما پاسخ به این پرسش منفی است همچنانکه کشورهای خارجی با نمایشگاه ها چنین برخورداری نمی کنند. نمایشگاه جایی است که فعالان یک صنعت، تولیدکنندگان، کارشناسان، کارفرمایان گردهم می آیند و آخرین یافته ها، تکنولوژی، دستگاه ها و تولیدات و محصولات خود را به نمایش می گذارند و کسانی که به عنوان شرکت کننده یا بازدیدکننده در این مکان حضور می یابند باید به بهترین نحو از اطلاعات و دانش نمایشگاه بهره مند شوند. نمایشگاه در واقع یک رویداد آموزشی است و برای بازدیدکنندگان و فعالان این حرفه، امکان مقایسه بین انواع محصولات و خدمات فراهم می شود و همین موضوع، انتخاب کارآمدترین محصول، متناسب با نیاز و بودجه موجود یک فرد یا شرکت ممکن می شود. در نمایشگاه امکان ارتباط مستقیم بازدیدکننده با تولید کننده و مطرح کردن نیازهای خود فراهم است درحالی که این امکان در بیرون از این رویداد کمتر اتفاق می افتد. کسب اطلاعات گسترده در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرفه جویی در وقت و انرژی و امکان مهیا شدن فرصت های سرمایه گذاری پربازده، یافتن فرصت های شغلی جدید و کشف ایده های جدید برای پیشرفت کسب و کار از مزایای نمایشگاه ها است.
نمایشگاه امکان تعامل و مشورت با صاحب نظران و متخصصان را فراهم می کند واین موضوع می تواند افراد تازه وارد به حرفه های مختلف را در رسیدن به اهداف خود بیشتر کند. چنین رویدادهایی همچنین می تواند کسب و کار در جامعه را افزایش دهد و افراد با حضوردر این گونه رویدادها با صاحبان مشاغل و شرکت ها برای کارآفرینی کمک بگیرند.
رسیدن به همه اینها به هدف گذاری بازدیدکنندگان برای حضور در این گونه رویدادها وابسته است. قبل از بازدید ازنمایشگاه باید هدف، نیاز و اولویت خود را مشخص کنید تا به سرعت انتظاراتتان را محقق کنید. کسب اطلاعات کافی از شرکت کنندگان در نمایشگاه، بازدید از این رویداد را هدفمندتر و موثرتری می کند. تهیه نقشه نمایشگاه از سردرگمی و هدر رفتن وقت و انرژی شما جلوگیری می کند.
نمایشگاه مکانی سرشار از فرصت های علمی است که همه اطلاعات لازم در باره موضوع رویداد را می توان در یک محدوده مشخص کسب کرد. در این رویدادها کارگاه های آموزشی و سمینارهای مختلف برپا می شود که بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از آن‌ها دانش تخصصی خود را افزایش دهند. همه مزیت های برپایی نمایشگاه زمانی قابل دسترسی است که با برنامه ریزی و هدف مشخص وارد این مکان شویم درغیراین صورت، حتی اگر به عنوان تفریح و سرگرمی در این مکان حضور یابیم می تواند برای ما خسته کننده و آزاردهنده باشد.
علی حبیبی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور