بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: / علی حبیبی: جذب سرمایه از عوامل مهم پیشرفت است و هر کشوری که بتواند سرمایه های بیشتری جذب کند به همان نسبت به توسعه نزدیکتر می شود و رویدادهایی مانند نمایشگاه ها، همایش ها، کنفرانس ها، جشنواره ها و کنگره ها می توانند زمینه بیشتر این نوع سرمایه گذاریها را فراهم کنند.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز؛ یکی از کارکردهای نمایشگاه ها و رویدادهایی از این دست ایجاد تعامل با شرکت ها و کشورهای خارجی است. گفت و گو و تعامل با شرکت های سرمایه گذار و کشورهای ثروتمند از مهمترین راههای جذب سرمایه است. هیچ سرمایه ای بدون تعامل و ارتباط حاصل نمی شود و چنین رویدادهایی بهترین مکان برای ایجاد چنین گفتمانی است. نمایشگاه های توانمند در جذب سرمایه، رویدادهایی هستند که بتوانند شرکت ها و کشورهای ثروتمند و پیشرفته بیشتری برای حضور در کشور متقاعد کند زیرا در این صورت شانس جذب سرمایه های لازم بیشتر فراهم خواهد شد. معیار کشورهای پیشرفته و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه چیست؟ بدون شک امنیت از مهمترین معیار سرمایه گذاری است. داشتن ثبات و امنیت از شاخص های سرمایه گذاری در یک کشور محسوب می شود که نمایشگاه ها و رویدادهای مشابه می توانند این اطمینان و اعتماد را در سرمایه گذار ایجاد کنند تا سرمایه های خود را به ایران انتقال دهند. سرمایه گذاران معمولا سرمایه های خود را در مناطق امن و با ثبات بکار می گیرند و سرمایه گذار باید به این اطمینان و اعتماد برسد که سرمایه های خود را در جای امن سرمایه گذاری کرده است. نمایشگاه ها باید بتوانند بهره مندی کشور از فضای امن و باثبات را برای سرمایه گذاری این شرکت ها و کشورها تشریح کنند.
ایران اکنون در شرایطی است که به سرمایه گذاری بیش از پیش نیاز دارد. خیلی از واحدهای تولیدی بخاطر تحریم ها و نبود مواد اولیه تعطیل شده یا در آستانه تعطیلی قرار دارند و تنها جذب سرمایه می تواند این شرایط را تغییردهد. اگر این کارخانه ها دوباره فعالیت خود را از سربگیرند از بیکاری کارگران جلوگیری شده و این مساله به ایجاد امنیت جامعه منجر می شود. افزایش سرمایه گذاری و فعالیت کارخانه ها به افزایش تولید و در نتیجه رونق اقتصادی، ثبات قیمت ها و توسعه صادرات منتهی می شود، از این رو یکی از فعالیت های مهم نمایشگاه ها و چنین رویدادهایی می تواند تشویق شرکت های خارجی و سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در ایران باشد. /5
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ