بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز /علی حبیبی: بازاریابی از مهمترین فعالیت نمایشگاهها است و همه کشورها بویژه ممالک توسعه یافته و پیشرفته از این فرصت برای این منظور استفاده می کنند.
تولید انبوه یک کالا نیاز به بازاریابی و فروش دارد زیرا هدف از تولید آن نیز دادوستد است تا تولید کننده آن بتواند از تامین هزینه های کارگر، محل تولید، فروشگاه و معاش زندگی برآید اما برای بازاریابی این کالاها چه شاخص هایی را باید مورد توجه قرارداد؟ کدام کالا بسرعت به فروش می رسد تا تولید ازسرگرفته شود؟
آینده تولید یک کالا زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که به توقعات بازار پاسخ دهد. توقعات بازار چیست؟ توقعات بازار این است که هر تولیدکننده بتواند براساس نیاز و خواست بازار و مشتری، محصول تولید کند. برای فروش تولیدات؛ شناخت بازارها و بازاریابی درست مهمترین کار است یعنی بتوان از این طریق نیازهای بازار را شناسایی کرد و براساس آن به تولید محصول پرداخت.
پرسش دیگراین است که چه تفاوتی بین بازارهای داخلی و خارجی از نظر بازاریابی و فروش وجود دارد؟ در واقع تفاوت چندانی بین معیارهای خریدار داخلی و خارجی برای انتخاب یک کالا وجود ندارد. اما چگونه باید نیازها و توقعات بازار و مشتری را تشخیص داد؟ همه ما مصرف کننده کالاهای مختلفی هستیم و برای انتخاب آن نیز شاخص ها و معیارهای خاص و مشترکی داریم؟ وقتی به بازار می رویم کیفیت کالا مهمترین معیار انتخاب ماست و بعد به قیمت آن نگاه می کنیم. بنابراین کیفیت و قیمت، از اصول ما در انتخاب کالاست. در بازارهای خارجی نیز این معیار و اصول حاکم است، یعنی کیفیت، بسته بندی و قیمت، بیشتر ملاک انتخاب یک کالا قرار می گیرد. پس برای تولید یک کالا در داخل و فروش آن در خارج باید این ضوابط و مقررات را رعایت کنیم. مساله دیگر که در انتخاب کالا برای ما مهم است تکنولوژی ساخت آن است. ما همواره بدنبال کالاهای به روز و با تکنولوژی بالا هستیم و برای اینکه بازارهای جهانی و داخلی را در دست بگیریم باید آن را در تولیدات خود بکار گیریم.
نمایشگاه های کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای نمایش یک کالا در غرفه های خود این موارد را رعایت می کنند یعنی کالایی که همه ویژگی های کیفیت، داشتن تکنولوژی به روز و بسته بندی مناسب را داشته باشد را به معرض نمایش می گذراند.
بسته بندی مناسب کالا یک شاخص مهم برای ارائه آن محصول در نمایشگاه هاست بنابر این تولیدات داخلی باید همه این موارد و سایر موارد لازم را مورد توجه قرار دهد تا این کالاها بازارهای مطمئنی برای فروش پیدا کنند.
موفقیت در بازارهای جهانی می تواند فروش کالاها را برای مدت نامحدودی تضمین کند بشرط آنکه همه این معیارها وشاخص های تولید محصول در آن رعایت شده باشد. ارتقای کیفیت محصولات هرگز زیانبار نیست بلکه این بی کیفیتی محصول است که بازارها را یکی پس ازدیگری از دست خواهد داد و بدنبال آن ورشکستگی واحد تولیدی و بیکاری دامن خیلی از کارگران را خواهد گرفت.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ