آخرین مطالب

در نشست مشترک کمیسیون فاوا اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و اسپانیا مطرح شد

نخستین نمایشگاه مجازی ایران نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری خواهد داشت اخبار انجمن، اتاق ها و تشکل

نخستین نمایشگاه مجازی ایران نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری خواهد داشت

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا در دیدار با رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بی‌شمار دانست و بر تمایل شرکت‌های اسپانیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از اتاق ایران، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا میزبان رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا بودند.

معرفی ظرفیت‌های نخستین نمایشگاه مجازی ایران و دعوت از شرکت‌های اسپانیایی برای حضور در این نمایشگاه، مهم‌ترین محور برگزاری این نشست بود و در همین زمینه مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه مجازی تشریح شد. در همین راستا، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران توضیح داد: برگزارکنندگان دو مرحله برای غرفه‌داران این نمایشگاه در نظر گرفته‌اند؛ مرحله اول فقط به شرکت‌های ایرانی اختصاص دارد، زیرا این نمایشگاه به مدت سه ماه در سطح ملی برگزار می‌شود و در مرحله دوم در ماه جولای شرکت‌های خارجی علاقه‌مند می‌توانند به عنوان غرفه‌دارشرکت کنند.

او افزود: اطلاعات تکمیلی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران به شرکت‌های طرفین ایرانی و اسپانیایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

طلایی ابراز امیدواری کرد در جریان برگزاری نمایشگاه حاضر بتوانیم رویداد ملاقات‌های تجاری رودررو را به صورت آنلاین برگزار و شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی با نیاز‌ها، توانایی‌ها و بازارطرفین آشنا شوند.

رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران اعلام کرد: همچنین در راستای ترویج روابط تجاری دو کشور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه در نظر داریم یک روز یا یک هفته را به «روز کشور اسپانیا» اختصاص داده و از سفرای طرفین دعوت بعمل آوریم تا نسبت به معرفی پتانسیل‌های تجاری دو کشور سخنرانی کنند.

بعد از آن محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با تأکید بر آسیب‌های شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، محدودیت‌های رفت‌وآمد و همچنین عدم امکان حضور فیزیکی، برپایی نمایشگاه های مجازی را در راستای جبران این خلاً معرفی کرد که در این بستر امکان آشنایی، تبادل اطلاعات و برگزاری رویدادهای مشترک با حضور طرفین داخلی و خارجی امکانپذیر شده است.

در این نشست، گیتی مرتضوی، مشاور کمیسیون فاوا با اشاره به افزایش طول مدت برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 15 روز به 3 ماه ، بر آموزش و آشنایی شرکت‌های ایرانی برای حضور در فضای مجازی و استفاده بهینه از این فرصت تاکید کرد. مرتضوی با نشان دادن بخش های مختلف سایت، در خصوص نحوه حضور بازدیدکنندگان وغرقه داران ، اهداف، امکانات تعریف شده وامکان برگزاری روز کشو‌رها  توضیح داد.

مرتضوی تاکید کرد: این رویداد اولین و مهم‌ترین نمایشگاه چند بخشی مجازی در ایران است که به هفت بخش تجارت ، صنعت و معدن ، کشاورزی و صنایع غذایی، نشر و رسانه‌های دیجیتال ، هنر و صنایع دستی و بخش فناوری و نوآوری تقسیم شده است. تخمین زده می شود که بیش از 50 هزار بازدید کننده، از جمله بازدید کنندگان خارجی، از این رویداد دیدن کنند و تعداد غرفه داران بیش از 5 هزار شرکت باشد.

رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا با اشاره به تجربه برگزاری رویدادهای مجازی و استقبال فعالان اقتصادی از این امکانات، از ایجاد و استفاده  ازاین فضای مجازی برای حفظ ارتباطات تجاری در شرایط کنونی استقبال کرد. او همچنین با اعلام آمادگی دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران، از اعضای حاضر در جلسه خواست تا جهت تبادل اطلاعات در خصوص نمایشگاه مجازی با این دفتر در تماس بوده و مواردی که به ترویج روابط دو کشور کمک می‌کند، اطلاع‌رسانی کنند.

در این نشست مقرر شد تا اطلاع رسانی جامعی در خصوص برگزاری این نمایشگاه از طریق کانال های مختلف خبررسانی از جمله، توییتر و سایت موسسه تجارت خارجی  کشور اسپانیا ICEX انجام پذیرد. همچنین، تاریخ برگزاری روز اسپانیا متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تشکل‌های بخش ‌خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با هدف کاهش تبعات اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا و همگام با تحولات دیجیتال در عرصه کسب و کارها و توقف برگزاری رویدادهای تجاری در سطح ملی و بین‌المللی، برگزاری این نمایشگاه را در دستور کار قرار داده‌اند.

«نمایشگاه مجازی، تداوم تجارت در عصر نوین»، شعار نخستین نمایشگاه مجازی ایران است و همگام با آخرین تحولات دیجیتال در کسب و کارها، با بهره‌مندی از ابزارهای فناوری، محصولات و خدمات فعالان اقتصادی کشور را به نمایش می‌گذارد. همچنین با حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، امکان بازدیدکنندگان داخلی از اقصی نقاط کشور را فراهم ساخته و با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته از طریق سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران، اتاق‌های مشترک بازرگانی و اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها، بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای مختلف را پذیرا خواهد بود.

این نمایشگاه از 5 اسفند سال جاری آغاز به کار کرده است و بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه 30 ام فروردین ماه سال 1400 به طور رسمی افتتاح می‌شود و تا 5 خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور