آخرین مطالب

4 مرحله کم هزینه برای اعتبارسنجی ایده اولیه

کدام ایده استارت آپی، درست است؟ مصاحبه، گزارش و یادداشت

کدام ایده استارت آپی، درست است؟

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: سرمایه‌گذاران کمی در اکوسیستم استارت آپی به ایده شما توجه می‌کنند، مگر اینکه بدانند شما شواهد تجربی دارید که ثابت می‌کند در مسیر درستی در زمینه بازار و محصول گام بر‌می‌دارید، بنابراین اعتبارسنجی ایده اولیه ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، تجربه نشان داده بیشتر استارت آپ ها شکست می خورند. در واقع، هرچه ایده نوآورانه تری برای استارت آپ داشته باشید، شانس شکست شما بیشتر است. براساس آمار وزارت کار، از هر 10 کسب وکار، دو کسبوکار در نخستین سال های فعالیت خود شکست می خورند و از 10 کسب وکار، شش کسب وکار دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن نمی گیرد. به نوشته فوربز این آمار در مورد استارت آپ ها بدتر است. از هر 12 استارت آپ، 11 استارت آپ شکست می خورد. این آمار ثابت می کند پیش از تعهد تمام و کمال وقت و منابع به عملیاتی کردن یک ایده، باید درباره احتمال موفقیت آن ایده فکر کنید. اما مشکل چیست؟ اگر شما برای اجرای یک ایده کاملا تازه و آزمایش نشده برنامه ریزی کرده اید، هیچ کارشناسی در جهان وجود ندارد که به شما درباره کار کردن یا نکردن آن ایده چیزی بگوید. بنابراین، اعتبار بخشیدن به آن ایده و موثر بودن آن به طور کامل به شخص شما بستگی دارد.

سرمایه گذاران کمی در اکوسیستم استارت آپی به ایده شما توجه می کنند مگر اینکه بدانند شما شواهد تجربی دارید که ثابت می کند در مسیر درستی در زمینه بازار و محصول گام بر می دارید. بنابراین اعتبارسنجی ایده های استارت آپی برای تبدیل شدن به یک صنعت استاندارد ضروری است.

هدف شما ساده است. باید بگویید مشکلی که شما قصد حل کردن آن را دارید وجود دارید و راه حلی که برای آن برنامه ریزی کردید، قابل اجرا شدن است. قوی ترین مستندات برای ثابت کردن حرف شما تغییر درآمد است. نکته کلیدی این است که راه حل شما با کمترین سطح از منابع، تلاش و زمان اجرا شود و برای اثبات آن به طور معمول باید یک نمونه اولیه آماده کرده و بفروشید. اما حتی آماده سازی یک نمونه  از ایده نوآورانه شما، هزینه بر است بنابراین بهتر است حتی پیش از یک نوشتن یک خط کد، ایده استارت آپی را اعتبار سنجی کند. این چهارگام به شما کمک می کند:

نخست، پیشنهاد خود را تعریف کرده و آن را توضیح دهید. اگر قصد فروش حضوری دارید، می توانید صفحه لیندینگ و  نمایش محصول در فضای اینترنت ایجاد کنید.

دوم، جامعه مورد نظر خود را پیدا کنید یعنی مردمی که شما تلاش می کنید مشکل آن ها را با ارائه راه حل خود حل کنید. باید بتوانید راه حلی که به آن ها فروخته اید را در بازارهای بزرگتر عرضه کنید. قرار است یک استارت آپ راه اندازی کنید نه یک موسسه مشاوره. اسکیل پذیر بودن از مهم ترین ویژگی های شماست.

سوم، مقدمات فروش را فراموش نکنید. به نمونه مورد نظر برای فروش از طریق به اشتراک گذاشتن مطلب در رسانه های اجتماعی و گروه ها دسترسی پیدا کنید. کمپین های تبلیغاتی راه بیندازید. در فروم هایی که مخاطبان شما حضور دارند، درباره محصول محتوا منتشر کنید. اگر انجام همه کارهای لازم پیش از فروش ممکن نیست، ایمیل مشتریان بالقوه را پیدا کنید و با وعده ارسال نمونه اولیه با آن ها ارتباط بگیرید. اگر به طور حضوری  محصولی را می فروشید، ایده خوبی است که از مشتریان پیش از فروش راه حل و خدمات چیزهایی بپرسید.

و آخر، با مشتریان برای گرفتن بازخورد آن ها گفت وگو کنید. اگر محصولی را فروختید و نتیجه چیزی نبود که انتظار داشتید، دوباره فرایند اعتبارسنجی خودتان در جامعه نمونه را تکرار کنید تا به شواهد لازم برای اعتبارسنجی راه حل خود برسید. یعنی به این نتیجه که مشتریان حاضرند برای راه حل شما پول پرداخت کنند. پس از این باید فرضیات خود را به چالش بکشید. تلاش کنید مشتریان را بیش از اندازه تحت تاثیر قرار دهید. هیچ راه حلی را بدون وجود نیاز معتبر به آن، به کسی تحمیل نکنید. به جای این، مثل یک دانشمند عمل کنید که می خواهد با استفاده از فرمول ها و آزمایش فرضیه ها به حقیقت برسد.

یک نکته مهم دیگر این است که به ایده اولیه  نچسبید و نسبت به آن تعصب به خرج ندهید. هدف اصلی از اعتبار سنجی، چکش کاری ایده  و شکل دادن به آن برای رسیدن به ایده ای مناسب و متناسب با واقعیت هاست. بنابراین به طور خلاصه، پیش از اینکه وقت و زمان بسیاری را به یک ایده نو اختصاص دهید، آن ایده را در چهار مرحله بسنجید:

پیشنهاد و راه حل خود را تعریف کنید.

گروه کوچکی از مشتریان را تعریف کنید.

پیش فروش کنید.

بازخوردها را جمع کنید و نتیجه را ارزیابی کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور