بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: نایبرئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد داد: روزهای تجاری مشخص با سایر کشورها در نمایشگاه مجازی ایران برگزار شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، فرزین فردیس گفت: این امر در شرایطی که شیوع ویروس کرونا از یک سو و تحریم ها از سوی دیگر موجب ایجاد محدودیت در تبادل اطلاعات و ارتباطات با همتایان و شرکای خارجی ما شده است، می تواند به ترمیم این ارتباط کمک کند.
وی با اعلام حمایت نمایندگان بخش خصوصی از نمایشگاه مجازی به عنوان یک رویداد فناورانه مهم در شرایط جدید، تاکید کرد که اصلاح سریع اشکالات احتمالی در زمان برگزاری، بهترین تبلیغ برای نمایشگاه مجازی است.
نایبرئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران در اسفند ماه سال جاری تحلیل کرد که با توجه به طولانی شدن محدودیتها و شرایطی که بهواسطه کرونا در کشور ایجاد شده است، بهترین راه برای ایجاد و توسعه زمینههای گفتوگو با طرفهای همکار و شرکا در بخشهای مختلف اقتصادی، بهرهگیری از ابزارهای فناورانه است که نمایشگاه مجازی هم یکی از همین ابزارهاست.
فردیس در گفتوگو با روابط عمومی اتاق تهران گفت: اینکه تصور کنیم حتما باید همه امور را به روشهای گذشته انجام دهیم، مسلماً اشتباه است و به نظر میرسد با تغییر نگاههایی که صورت گرفته، بتوان از این ابزار به صورت پایدار و در طولانیمدت برای حل برخی مشکلات و همچنین ارتباط و مذاکرات اولیه با خریداران استفاده کرد.
وی تصریح کرد: پیش از این، اغلب خریدها به صورت حضوری بود اما در این شرایط عموم جامعه مجبور به خرید اینترنتی شده و معتقدند حتی در نبود کرونا هم بخش عمدهای از نیازها را از طریق فضای مجازی تامین خواهند کرد. چراکه عادت جدیدی در زندگی مردم شکل گرفته است. این روند در فضای کسبوکار هم میتواند شکل بگیرد و به یک عادت تبدیل شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به محدودیت سفر ناشی از کرونا و همچنین محدودیتهای تحریم در این مدت، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع با همتایان خود در کشورهای دیگر تبادل اطلاعاتی نداشتیم و امکان مذاکره و شرکت در نمایشگاهها و همایشها و … ممکن نبود؛ چرا که مشکلات ویزا و حتی ممنوع بودن حضور ایرانیها در برخی رویدادها وجود داشت. اما بستر فضای مجازی تا حدودی این مشکل را حل میکند. البته این مهم مستلزم آن است که بخشهای بینالملل اتاقهای بازرگانی و اتاقهای مشترک تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم روزهای تجاری مشخص با سایر کشورها داشته باشیم.
فردیس تاکید کرد که مهمترین اتفاقی که برای فرهنگسازی در این خصوص باید رخ دهد این است که در خلال برگزاری نمایشگاه مجازی، نواقص احتمالی به سرعت برطرف شود. او گفت: این نمایشگاه 3 ماهه است و در این دوره اگر یادگیرنده عمل کنیم و از بازخورد شرکتکنندگان در روزهای ابتدایی بیاموزیم که به سرعت ایرادهای پلتفرم، اجرا و هماهنگی را برطرف کنیم مسلما فعالان اقتصادی راضی خواهند بود و این بازخورد مثبت را به اطرافیان خود منتقل میکنند.
او افزود: حسن بزرگ فضای مجازی این است که سرعت یادگیری در آن بسیار بالاست و اگر عزم اصلاحات و بهبود داشته باشیم، این سرعت کمک میکند تا تجربه خوبی به جا بماند و این مهم، بهترین تبلیغ خواهد بود. ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی نیز از این رویداد حمایت خواهیم کرد و باید تلاش کنیم این ابزار جدید مبتنی بر فناوری توسعه یابد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ