آخرین مطالب

پیشنهاد برگزاری روزهای تجاری در نمایشگاه مجازی ایران اخبار نمایشگاه - اخبار انجمن، اتاق ها و تشکل

پیشنهاد برگزاری روزهای تجاری در نمایشگاه مجازی ایران

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد داد: روزهای تجاری مشخص با سایر کشورها در نمایشگاه مجازی ایران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، فرزین فردیس گفت: این امر در شرایطی که شیوع ویروس کرونا از یک سو و تحریم ها از سوی دیگر موجب ایجاد محدودیت در تبادل اطلاعات و ارتباطات با همتایان و شرکای خارجی ما شده است، می تواند به ترمیم این ارتباط کمک کند.

وی با اعلام حمایت نمایندگان بخش خصوصی از نمایشگاه مجازی به عنوان یک رویداد فناورانه مهم در شرایط جدید، تاکید کرد که اصلاح سریع اشکالات احتمالی در زمان برگزاری، بهترین تبلیغ برای نمایشگاه مجازی است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران در اسفند ماه سال جاری تحلیل کرد که با توجه به طولانی شدن محدودیت‌ها و شرایطی که به‌واسطه کرونا در کشور ایجاد شده است، بهترین راه برای ایجاد و توسعه زمینه‌های گفت‌وگو با طرف‌های همکار و شرکا در بخش‌های مختلف اقتصادی، بهره‌گیری از ابزارهای فناورانه است که نمایشگاه مجازی هم یکی از همین ابزارهاست.

فردیس در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق تهران گفت: اینکه تصور کنیم حتما باید همه امور را به روش‌های گذشته انجام دهیم، مسلماً اشتباه است و به نظر ‌می‌رسد با تغییر نگاه‌هایی که صورت گرفته، بتوان از این ابزار به صورت پایدار و در طولانی‌مدت برای حل برخی مشکلات و هم‌چنین ارتباط و مذاکرات اولیه با خریداران استفاده کرد.

وی تصریح کرد: پیش از این، اغلب خریدها به صورت حضوری بود اما در این شرایط عموم جامعه مجبور به خرید اینترنتی شده‌ و معتقدند حتی در نبود کرونا هم بخش عمده‌ای از نیازها را از طریق فضای مجازی تامین خواهند کرد. چراکه عادت جدیدی در زندگی مردم شکل گرفته است. این روند در فضای کسب‌وکار هم ‌می‌تواند شکل بگیرد و به یک عادت تبدیل شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به محدودیت سفر ناشی از کرونا و همچنین محدودیت‌های تحریم در این مدت، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع با همتایان خود در کشورهای دیگر تبادل اطلاعاتی نداشتیم و امکان مذاکره و شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و … ممکن نبود؛ چرا که مشکلات ویزا و حتی ممنوع بودن حضور ایرانی‌ها در برخی رویدادها وجود داشت. اما بستر فضای مجازی تا حدودی این مشکل را حل ‌می‌کند. البته این مهم مستلزم آن است که بخش‌های بین‌الملل اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مشترک تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانیم روزهای تجاری مشخص با سایر کشورها داشته باشیم.

فردیس تاکید کرد که مهمترین اتفاقی که برای فرهنگ‌سازی در این خصوص باید رخ دهد این است که در خلال برگزاری نمایشگاه مجازی، نواقص احتمالی به سرعت برطرف شود. او گفت: این نمایشگاه 3 ماهه است و در این دوره اگر یادگیرنده عمل کنیم و از بازخورد شرکت‌کنندگان در روزهای ابتدایی بیاموزیم که به سرعت ایرادهای پلتفرم، اجرا و هماهنگی را برطرف کنیم مسلما فعالان اقتصادی راضی خواهند بود و این بازخورد مثبت را به اطرافیان خود منتقل ‌می‌کنند.

 

او افزود: حسن بزرگ فضای مجازی این است که سرعت یادگیری در آن بسیار بالاست و اگر عزم اصلاحات و بهبود داشته باشیم، این سرعت کمک ‌می‌کند تا تجربه خوبی به جا بماند و این مهم، بهترین تبلیغ خواهد بود. ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی نیز از این رویداد حمایت خواهیم کرد و باید تلاش کنیم این ابزار جدید مبتنی بر فناوری توسعه یابد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور