به همت سازمان توسعه تجارت ایران؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه
تجارت ایران از برگزاری وبینار بازار چین به همت این سازمان و میزبانی
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده با بیان اینکه این وبینار برای شرکتهای استان اصفهان برگزار شد، گفت: چین به عنوان اولین بازار صادراتی و همچنین شریک اول تجاری ایران از اهمیت ویژه در تجارت خارجی ج. ا. ایران برخوردار است.
وی افزود: موضوعات گوناگون تجارت خارجی از جمله ظرفیتهای منطقهای چین، فرهنگ چینی در تجارت، آمار تغییرات تجارت خارجی و روابط ایران و چین، پتانسیلهای شناسایی شده تجارت، ریسکهای تجارت با این کشور و راههای جلوگیری از ایجاد مشکلات، معرفی منابع اطلاعات تجاری، حقوقی و نمایشگاه در این وبینار ارائه شد.
مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در 9 ماهه اول سال جاری تجارت دوجانبه فیمابین ایران و چین به 16 میلیارد دلار بالغ شد و همانند سالهای گذشته چین شریک اول تجاری ایران بوده است.
وی افزود: در سال 2020 چین با 4.7 تریلیون دلار تجارت خارجی بیش از 18 درصد در تجارت جهانی سهم داشت و این در شرایطی بوده که جنگ تجاری بین چین و آمریکا در سال 2020 تداوم داشته و شیوع کرونا مانع جدی در مسیر گسترش تجارت جهانی بوده است.
آقازاده با بیان اینکه بررسیهای اقتصادی گویای آن است که ج. ا. ایران بیش از 26 میلیارد دلار پتانسیل صادراتی به چین دارد، گفت: بدیهی است آگاهی نسبت به ظرفیتهای صادراتی به این بزرگترین بازار جهان شرط اول تحقق این پتانسیل صادراتی است.
گفتنی است، این وبینار با هدف به اشتراکگذاری آخرین اخبار و تحولات در رابطه با چین و تجارت با این کشور، با مشارکت بیش از 100 شرکت توسط دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ