آخرین مطالب

با حضور رئیس اتاق اصناف ایران و تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران:

نشست بررسی برگزاری «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار شد اخبار نمایشگاه - اخبار انجمن، اتاق ها و تشکل

نشست بررسی برگزاری «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار شد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز:  نشست بررسی برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» با حضور رئیس اتاق اصناف ایران و تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از اتاق اصناف تهران، نشست کارشناسی جشنواره فروش ویژه نوروزی “نمایشگاهی به وسعت ایران” با میزبانی اتاق اصناف ایران و با حضور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران، سید علی اصغر بهبهانی رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران، حسین آقا کوچکی رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران و نائب رئیس اتحادیه سراجان تهران برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست گفت: اصناف در دوره شیوع کرونا آسیب بسیار زیادی متحمل شدند، به طوری که در اسفندماه 98 خریدها روی دستشان ماند و با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز توان اصناف در انبار، نگهداری و خرید جدید کاهش یافت، با این وجود کارنامه خوبی از ابتدای شیوع کرونا در ارتباط همکاری با دستگاه بهداشتی کشور و رعایت پروتکلها داشتیم.

سعید ممبینی در ادامه، اظهار کرد: این همکاری ها، گاها به 100 درصد رسید به این شکل که بعضی از صنوف کسب و کار خود را تعطیل کردندو بعضی از آنها مثل تالارها که پس از 10 ماه واحد صنفی خود را بازگشایی کردند و در حال حاضر تحت تاثیر بیماری کرونا و تغییر فرهنگ عمومی مشتری ندارند و به این ترتیب صنف تالارداران به طور جدی آسیب زیرساختی و زیربنایی دیدند. به این علت پیشبینی میشود برخی از ایشان ناگریز شغل خود را تغییر دهند که این خود مستلزم تحمل خسارت بیشتری است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم ما این بود که این آسیبها ادامه نیابد. بنابراین جابجاییهایی در گروههای شغلی ایجاد کردیم و به این ترتیب تا حدودی دستمان باز شد و با تکمیل پروتکلهای بهداشتی این اجازه را گرفتیم که بعضی از اصناف حتی در شرایط نارنجی و زرد با رعایت این پروتکلها به فعالیت خود ادامه دهند.

ممبینی گفت: در مقابل با توجه به آسیب جدی که نمایشگاههای عرضه مستقیم بر اصناف وارد میکردند نیز تلاش کردیم تا امسال برگزاری این نوع از نمایشگاهها ممنوع شود و در کمیته کرونا، برخی از نمایشگاههای تخصصی را هم زیر سوال بردیم که وزارت بهداشت نیز حمایت کردند و ایراد نمایشگاه های تخصصی در این است که باید بازدید کنندگان آن متخصص باشند و نباید موضوعی تخصصی داشته باشند. مثلا در نمایشگاه مبلمان، نیابد مردم عادی بروند و نمونه مبل ببینند و سفارش بگیرند بلکه باید اعضای تخصصی این صنف حضور داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در مقابل ممنوعیتی که برای برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم گرفتیم نیز باید خدماتی به مردم بدهیم تا نیاز آنها با قیمت پایین تامین شود. به این ترتیب به دنبال شکلگیری نمایشگاهی به وسعت ایران هستیم و از اتحادیهها نیز میخواهیم ضمن مشارکت در جشنواره نظارت خود بر واحدهای صنفی را بیشتر کنند تا آرامش بازار حفظ شود.

وی بیان کرد: اتحادیهها باید برنامه مدونی برای بازار اسفند داشته باشند و هرچه اینجا تصویب شود به کل کشور تسری میدهیم و در این حوزه باید جذابیت این طرح برای فروشندگان و مشتری نیز بالا باشد تا در سالهای بعد نیز این روال ادامه یابد.

ممبینی گفت: ما معتقد هستیم که این ظرفیت در اصناف وجود دارد و آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید واحدهای صنفی را نسبت به مزیت برگزاری این جشنواره توجیه کنید و این جشنواره از یکم اسفند برگزار می شود و برای این طرح باید تبلیغات و بروشور ها آماده شود و به اطلاع عموم برسد.

در ادامه این نشست، علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفشهای ماشینی تهران با تقدیر از اقدامات اتاق اصناف ایران در متقاعد کردن دولت به ممنوعیت برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم و جلوگیری از آسیب این نمایشگاهها بر اصناف، اظهار کرد: ما به عنوان کسبه بازار، امروز حاضر هستیم دست مشتری را هم ببوسیم که به مغازههایمان بیایند، بنابراین هر کاری لازم باشد از جمله فروش فوق العاده، تخفیف، هدیه ویژه و … برای کسب رضایت مشتری خواهیم کرد.

رسول شجری، رئیس اتحادیه کفشهای ماشینی نیز گفت: پیشنهاد تبلیغات ویژه و اطلاع رسانی ملی در سطح ملی برای برگزاری این جشنواره میتواند اعتماد به نفس را به واحدهای صنفی برگرداند چرا که واحدهای صنفی در سال جاری با توجه به شیوع کرونا به شدت آسیب دیدند، بنابراین مهمتر از مسائل اقتصادی ما نیاز داریم اعتماد به نفس اصناف را با برپایی چنین برنامههایی به ایشان برگردانیم تا کسب و کارهایشان رونق بگیرد.

علی بهرهمند، رئیس اتحادیه قنادان تهران بیان کرد: ما به روغن و شکر نیاز داریم. چرا که قیمت شکر 40 تا 50 درصد افزایش یافته است. لذا برای ارائه تخفیف به مشتریان ابتدا باید مواد اولیه ما تامین شود.

مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران نیز در این نشست گفت: از ایده های جدید در پایین آوردن قیمت آجیل و خشکبار باید استفاده کرد و در خصوص همراهی در جشنواره و فروش فوقالعاده نیز توان اتحادیهها با هم متفاوت است که با تبلیغات گسترده محیطی میتوان نتیجه خوبی از آن گرفت.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز بیان کرد: اتحادیه ما 20 سال است که این تجربه را دارد و چند سالی اتاق اصناف تهران و مرکز اصناف جشنواره بهاره و فروش فوقالعاده را در کنار نمایشگاهها برگزار میکردیم. مشتریان نیز در نظرسنجی شرکت کرده و در پایان به فروشگاههای برتر جوایزی میدادیم. یکی از جوایز، تخفیف قابل توجهی در حق عضویت در اتحادیه بود یا سفر مشهد برای او در نظر میگرفتیم. این کار خوبی بود که در گذشته انجام شده است و میتواند امسال نیز در سطح گستردهتری انجام شود. ضمن این که فروش مجازی گسترده با مدیریت اتاق اصناف ایران نیز می تواند موثر و نتیجه بخش باشد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور