پیشبینی یوفی از گردش مالی رویدادها در سال 2021
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: افزایش دو برابری درآمد پیشبینی شده در سال 2021 با رقمی در سال 2020 مقایسه میشود که فقط 28 درصد از درآمد سال 2019 بوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، طبق پیشبینی انجمن جهانی نمایشگاهها (UFI)، درآمد صنعت نمایشگاهی در سال 2021 نسبت به سال 2020 به سرعت بهبود یافته و دو برابر میشود. این اعتماد ناشی از انتشار آخرین نسخه از بارومتر جهانی UFI است که نتایج سال 2020 و چشمانداز 2021 را بر اساس اطلاعات 457 شرکت فعال در صنعت نمایشگاهی از 64 کشور و منطقه در خصوص صنعت نمایشگاهها ارائه نمود.
بارومتر، که در تاریخ 26 ژانویه منتشر شد، نشان میدهد بیش از نیمی از شرکتهای مشارکتکننده در نظر سنجی (54٪) بر اثر چالش ناشی از همه گیری ویروس کرونا در طی سال گذشته مجبور شدهاند نیروی کار خود را در طول دوره کاهش دهند و از این میان نرخ تعدیل نیرو در نیمی از آنها بیش از 25% بوده است
افزایش دو برابری درآمد پیشبینی شده در سال 2021 با رقمی در سال 2020 مقایسه میشود که فقط 28 درصد از درآمد سال 2019 بوده است.
64 درصد از کل کسانی که در نظر سنجی شرکت کردهاند اظهار اطمینان میکنند که ویروس کرونا ارزش رویدادهای رو-در-رو را برجسته کرده و این بخش به سرعت بهبود خواهد یافت. این تحقیق کامل، مشخصات اختصاصی 29 بازار و منطقه جداگانه را فراهم میکند که میتوان با استفاده از آن مجموعهای از مقایسهها را انجام داد.
بارومتر با کاوش بیشتر در دادههای جدید نشان میدهد که، بین ماههای آوریل و آگوست سال 2020، بیش از نیمی از شرکتهای دنیا هیچ فعالیتی نداشتهاند. این وضعیت برای اغلب آنها از ماه سپتامبر، که بیشتر شرکتها برخی از فعالیتهای خود را از سر گرفتند، در همان سطوحی که کاهش یافته بود شروع به تغییر کرد. این بررسی نشان میدهد که 37 درصد از شرکتها انتظار دارند فعالیتهایشان در ماه ژوئن سال 2021 "عادی" شود.
نتایج در هر منطقه متفاوت است و اساساً تحت تأثیر "تاریخ بازگشایی" نمایشگاهها است. در همه مناطق، بیشتر شرکتها انتظار دارند نمایشگاههای محلی و ملی تا پایان ژوئن 2021 دوباره افتتاح شوند و نمایشگاههای بینالمللی در نیمه دوم سال از سر گرفته شود.
وقتی از مشارکتکنندگان در نظر سنجی سوال شد که چه عاملی بیشتر به "بازگشت" نمایشگاهها کمک میکند، بیشتر شرکتها "آمادگی شرکتها و بازدیدکنندگان برای مشارکت مجدد در نمایشگاه" (64٪)، "رفع محدودیتهای فعلی سفر" (63٪) و "لغو سیاستهای عمومی فعلی که به طور محلی برای نمایشگاهها اعمال میشوند" (52٪) را به عنوان سه عامل کلیدی اول انتخاب کردند.
به طور کلی بارومتر دریافته است که به طور کلی 44٪ از شرکتها از برخی حمایتهای مالی عمومی بهرهمند شده اند، اگرچه برای بیشتر آنها این حمایت کمتر از 10٪ از کل هزینههای آنها در سال 2019 بوده است.
با این حال، ده درصد از شرکتها میگویند اگر رویداد در شش ماه آینده برگزار نشود مجبور خواهند بود که فعالیت خود را به صورت دائمی متوقف کنند.
همانطور که انتظار میرفت، "تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر تجارت" مهمترین مسئله تجاری تلقی میشود (نظر 29٪ شرکت ها، یعنی 2٪ افزایش نسبت به شش ماه پیش). "تأثیر دیجیتالی شدن" (11٪) و "رقابت با سایر رسانه ها" (7٪) نیز افزایش یافته است (به ترتیب 1٪+ و 2٪+)، در حالی که "وضعیت اقتصاد در بازار داخلی" (19٪) ) و "توسعه اقتصادی جهانی" (16٪) کاهش یافته است، اما همچنان در میان سه نگرانی اصلی قرار دارد.
بهتر از قبل بازخواهیم گشت
از نظر مدلهای آینده نمایشگاهی، نتایج جهانی نشان میدهد که 64٪ (در مقایسه با 57٪ در بارومتر شش ماه پیش) اطمینان دارند که "ویروس کرونا ارزش رویدادهای رو در رو را برجسته تر میکند" که این امر مؤید پیشبینی بازگشت سریع این بخش است.
کای هاتنفورد (Kai Hattendorf)، مدیرعامل و رئیس UFI، میگوید: ما حتی بهتر "باز خواهیم گشت"، و در حالی که صنعت، در درجه اول، یک کانال بازاریابی حضوری باقی خواهد ماند، روشهای دیجیتال با الگوهای جدید نیز تکامل خواهند یافت".
کریستین دروارت (Christian Druart)، مدیر تحقیقات UFI خاطرنشان کرد: شرکای تحقیقاتی بارومتر جهانی UFI برای نخستین بار انجمن نمایشگاههای پرو (AFEF) و اتحادیه نمایشگاههای فرانسه (UNIMEV) بودهاند. آنها به تهیه نخستین گزارش اختصاصی بارومتر در پرو و فرانسه کمک کردند.
گردش مالی- سود عملیاتی
در میان نتایج منطقهای چیزی که جلب توجه میکند این است که بالاترین میزان افت درآمد در سال 2020 مربوط به شرکتهای حاضر در امریکای مرکزی و جنوبی، خاورمیانه و افریقا بود (که به ترتیب تنها 23٪ و 24٪ از سطح درآمد سال 2019 را بهدست آوردند). شرکتهای اروپایی (32٪) و شرکتهای امریکای شمالی (36٪) در کفه دیگر ترازو قرار گرفتند.
چشماندازهای سال 2021 برای تمام مناطق تقریباً یکسان است: انتظار بر این است که درآمد نیمه اول سال 2021 بین 32 تا 37 درصد از درآمد سال گذشته بوده و درآمد کل سال 2021 بین 55 تا 60 درصد باشد.
دامنه سهم شرکتهایی که در سال 2020 با ضرر روبهرو بودهاند از 47٪ در منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا، تا50٪ در امریکای شمالی، 58٪ در خاورمیانه و افریقا و 64٪ در امریکای مرکزی و جنوبی متغیر است.
نتایج منطقهای حاکی از این است که تعداد شرکتهایی که از حمایت مالی عمومی برخوردار میشوند در اروپا (54٪ از شرکتها)، و منطقه آسیا-اقیانوسیه (53٪) بیشتر از امریکای مرکزی و جنوبی (35٪)، امریکای شمالی (31٪) و خاورمیانه و افریقا (13٪) است.
سهم شرکتهایی که مجبور به کاهش نیروی کار خود هستند در خاورمیانه و افریقا (73٪ از شرکتها)، امریکای شمالی (61٪) و امریکای مرکزی و جنوبی (56٪) بیشتر از اروپا (%52) و منطقه آسیا و اقیانوسیه (49٪) است.
نسبت شرکتهایی که معتقدند درصورت از سرگیری کار در شش ماه آینده نیازی به تعطیلی آنها نیست از 5٪ در امریکای شمالی و 6٪ در منطقه آسیا و اقیانوسیه تا 17٪ در خاورمیانه و افریقا متغیر است.
این گزارش همچنین دو تفاوت منطقهای قابل توجه در رابطه با روند احتمالی تعیینکننده مدلهای آینده نمایشگاهها را برجسته میکند:
ادعای ویروس کرونا مؤید ارزش رویدادهای رو در رو است" در خاورمیانه و افریقا (70٪ از شرکت ها)، منطقه آسیا و اقیانوسیه (69٪) و اروپا (67٪) بیشتر از امریکای شمالی (55٪) و امریکای مرکزی و جنوبی (53٪) مورد وفاق قرار گرفت.
در عین حال، دیدگاههای مخالف بیشتری برای این ادعا وجود داشت که "رویدادهای مجازی جایگزین رویدادهای فیزیکی میشوند": 74٪ از شرکتها در اروپا، و فقط 57٪ شرکتها از امریکای شمالی مخالف بودند.
بیست و ششمین نظر سنجی بارومتر جهانی در دسامبر سال 2020 با همکاری 20 انجمن عضو UFI انجام شد. نتایج کامل را میتوانید در www.ufi.org/research دانلود نمایید. نسخه بعدی این نظرسنجی در ژوئن 2021 انجام خواهد شد.
تهیه و تنظیم: محسن خواجه محمدی
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ